www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (10 jaar en 156 dagen geleden)

Eerste Masterclass BGT van start

Solide basis voor invoering van de BGT (Basisregistratie Grootschalige Topografie) bij overheidsorganisaties

Vianen, 18 februari 2010 – Op 15 februari j.l is de eerste Masterclass BGT van start gegaan. De BGT is een belangrijke, wettelijke geo-basisregistratie die de komende jaren door de overheid zal worden ingevoerd. De BGT gaat voorzien in eenduidige, digitale, grootschalige topografie die door de overheid en overige afnemers in tal van werkprocessen zal worden gebruikt. Invoering van de BGT biedt overheden grote kansen voor verbetering van de interne bedrijfsvoering en voor de dienstverlening aan burgers en bedrijfsleven.

De Masterclass BGT is ontwikkeld voor overheidsfunctionarissen die betrokken zijn bij de invoering en beheer van de BGT. Hierbij kan gedacht worden aan: coördinator geo-informatie, wegbeheerder, groenbeheerder, BAG-beheerder, medewerkers geo-informatie, GBKN-beheerders, landmeters. De brede opzet van de Masterclass BGT maakt de Masterclass ook geschikt voor informatiemanagers en voor afdelingshoofden beheer openbare ruimte.

Naast theorie krijgen de deelnemers ook praktische handvatten om zelf een Invoeringsplan op te stellen voor hun organisatie. Hierdoor voorziet de Masterclass in een praktijkgerichte aanvulling op de informatie, zoals die door het verantwoordelijke Ministerie van Infrastructuur en Milieu beschikbaar wordt gesteld. De Masterclass is zowel bedoeld voor overheidsorganisaties die zelf de BGT zullen gaan registreren als voor organisaties die alleen de BGT zullen gaan afnemen.

De Masterclass wordt verzorgd door het opleidingsinstituut van NedGraphics. Naast docenten van NedGraphics wordt momenteel ook een bijdrage geleverd door docenten afkomstig van de gemeente Gouda en Murre Management. De Masterclass blijkt duidelijk in een behoefte te voorzien. Drie deelnemergroepen gaan dit voorjaar daadwerkelijk van start. Voorbereidingen worden inmiddels getroffen voor extra deelnemersgroepen.

Over NedGraphics
NedGraphics B.V. adviseert organisaties over geo-informatievoorziening in relatie tot hun bedrijfsvoering. Daarnaast is NedGraphics. leverancier van GEO ICT-oplossingen bij de Nederlandse overheid en haar toeleveranciers. Tot de opdrachtgevers behoren ruim 250 gemeenten, provincies, ingenieursbureaus en aannemers.

Op basis van eigen software en standaard software van derden, waaronder Oracle, Autodesk en Bentley, levert NedGraphics op geo-informatiearchitectuur gebaseerde totaaloplossingen.

De toegevoegde waarde die NedGraphics levert komt tot uiting in kennis-intensieve advisering over het volledige spectrum van geo-informatie: inwinning, registratie, verwerking, opslag, objectmodellering, distributie, toegang en presentatie. Daarnaast levert NedGraphics toegesneden software- oplossingen en een compleet pakket aan dienstverlening van projectmanagement, implementaties, trainingen, en werkplekbegeleiding. NedGraphics gaat door de continuïteit in haar dienstverlening vaak een langdurige relatie met haar klanten aan. NedGraphics is een Cadac Group Company.

Voor meer informatie zie www.nedgraphics.nl.

Voor meer informatie:
Suzanne Scholte
Coördinator Marketing & Communicatie
Email: suzanne.scholte@nedgraphics.nl
Laatste van NedGraphics B.V.
De krachtige combinatie NLCS en IMGeo (BGT) in beeld

NedGraphics behaald ISO 9001:2008 certificering

NedGraphics faciliteert als eerste leverancier het geautomatiseerd muteren ten behoeve van de BGT.
Verstreken tijd: 10 jaar en 156 dagen

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric