www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
PR: LEWIS

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio

Eindhoven, 6 juli 2020 - Siemens Digital Industries Software kondigt Teamcenter® X software aan, een nieuwe Product Lifecycle Management (PLM) oplossing ‘as-a-service’ (SaaS). Teamcenter is een moderne, schaalbare en bewezen PLM-suite die personen en processen binnen diverse afdelingen en disciplines met elkaar verbindt. Teamcenter X stelt bedrijven van elke omvang in staat snel waarde te realiseren, zonder de gebruikelijke, veeleisende inzet van IT-tools bij ‘on-premise’ PLM-implementaties. De SaaS-oplossing biedt het gemak om te kiezen uit vooraf geconfigureerde engineering- en businessoplossingen die direct kunnen voorzien in de huidige eisen van organisaties. Daarnaast biedt het de flexibiliteit om meer opties toe te voegen naarmate de bedrijfsbehoeften groeien. Teamcenter X brengt de mogelijkheden van de cloud naar alle gebruikers, zodat de time-to-market wordt verkort, efficiëntie wordt verbeterd en multidisciplinaire teams, waar dan ook ter wereld, met elkaar worden verbonden.

Eenvoudige integratie
Deze nieuwste SaaS-uitbreiding op het Xcelerator-portfolio van Siemens stelt gebruikers direct in staat te profiteren van de voordelen van PLM met een beter gestroomlijnd productontwikkelingsproces tot gevolg. Bedrijven kunnen de PLM-oplossing eenvoudig integreren met vertrouwde applicaties voor een veilige en flexibele samenwerking binnen de organisatie en tussen verschillende functionele domeinen. Met een open multi-CAD-aanpak en integraties met de bekendste softwaretools biedt Teamcenter X de mogelijkheid om een multi-domain Bill Of Materials (BOM) te genereren. Hiermee wordt een volledig beeld, inclusief mechanische, elektrische en softwarecomponenten, binnen de complete digital twin gegenereerd.

De gebruiksvriendelijke interface, met voorspellende Artificial Intelligence (AI) -elementen, helpt gebruikers binnen de organisatie om snel aan de slag te gaan en slimmer te werken. Vooraf geconfigureerde oplossingen, zoals Engineering Change, Release Management en meer, helpen gebruikers efficiënter te werken. Omdat Teamcenter X is gebouwd op het Mendix™ platform, kan beschikbare informatie vanuit de hele organisatie worden geïntegreerd en aangevuld.

Overtref verwachtingen van de klant
“Teamcenter X combineert de suite van PLM-oplossingen en -diensten met het low-code applicatieplatform Mendix, zodat klanten op tijd multi-domain producten kunnen leveren, met hoge kwaliteit, binnen het budget en hiermee de verwachtingen van de klant overtreffen. Teamcenter X is een echte SaaS-oplossing, voortbouwend op onze PLM-expertise en gebruikmakend van de technologie van morgen door middel van microservices, artificial intelligence en low-code ontwikkeling”, zegt Joe Bohman, Senior Vice President voor Teamcenter, Siemens Digital Industries Software.

Teamcenter Share
Siemens kondigt daarnaast ook Teamcenter Share aan, een nieuwe cloudgebaseerde projectsamenwerkingsdienst, die ontwikkeld is voor bedrijven die vanuit een omgeving waar gebruik wordt gemaakt van lokale opslag, netwerkopslag of generieke cloudopslag willen overstappen op een op engineering gerichte samenwerkingstool. Share stelt productontwikkelaars en andere betrokkenen in staat om desktopbestanden te synchroniseren binnen een veilige cloudomgeving, waar ze alle gangbare CAD-formaten vanaf elk apparaat kunnen bekijken en aanpassen en eenvoudig projectwerk kunnen delen met anderen om de samenwerking bij productontwikkelingsprojecten te vergemakkelijken. Teamcenter Share biedt tevens geavanceerde Augmented Reality (AR)-mogelijkheden die eenvoudig toegankelijk zijn vanaf een tablet of smartphone, zodat gebruikers meer inzicht krijgen in hoe ontwerpen zich gedragen in de beoogde omgeving.

Siemens Digital Industries Software stimuleert de transformatie naar een ‘digital enterprise’ waarbij engineering, productie en elektronisch ontwerp samenkomen.Het Xcelerator portfolio helpt bedrijven van elke omvang om ‘digital twins’ te creëren en te benutten zodat de verworven inzichten, kansen en automatiseringsniveaus leiden tot nieuwe innovaties. Bezoek voor meer informatie over de producten en services van Siemens Digital Industries Software op www.sw.siemens.com of volg ons op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Siemens Digital Industries Software – Where today meets tomorrow.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
Tel: + 31 (0) 40 235 4600
E-mail: siemensbenelux@teamlewis.com
Laatste van Siemens PLM Software
Siemens en SAP werken samen aan het versnellen van industriële transformatie

Siemens presenteert update voor Simcenter system simulation solutions
Siemens PLM So.. contact

Logo Siemens PLM Software

Siemens PLM So.. sociaal

Siemens PLM So.. tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope