Contentbureauwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!

Stabiele IT maakt Industrie 4.0 mogelijk

Systemen van Rittal op de CeBIT 2015

De digitalisering schrijdt voort en verandert alle branches in het bedrijfsleven. De CeBIT dit jaar pakt deze ontwikkeling van Industrie 4.0 op en presenteert de beurs onder het motto “d!conomy”. Aan de basis van de digitalisering staan betrouwbare en flexibele IT-infrastructuren die noodzakelijk zijn voor de ontwikkeling van sterk geautomatiseerde productieprocessen. Als betrouwbare partner biedt Rittal op de CeBIT passende componenten, systemen en oplossingen voor betrouwbare IT-infrastructuren in de industrie -van rack tot aan compleet datacenter.  Rittal onderstreept deze competentie ook door actief deel te nemen aan de thematische conferentie en speciale presentatie van DatacenterDynamics in Hal 12.

“De gedigitaliseerde productieomgeving van Industrie 4.0 stelt nieuwe, uitdagende eisen aan de veiligheid van gegevens, processen en IT-services,” aldus André Hiddink, Product Manager IT-Infrastructuur bij Rittal. “De IT-infrastructuur speelt daarbij een essentiële rol als enabling-technologie. Zonder stabiele en schaalbare IT-infrastructuur is Industrie 4.0 niet mogelijk.“

Als systeemaanbieder voor kwalitatief hoogwaardige en betrouwbare IT-infrastructuren biedt Rittal passende componenten, systemen en oplossingen voor zowel de kantoor- als productieomgevingen van industriële ondernemingen – van IT-rack via klimatisering en stroomverdeling tot aan een compleet datacenter. Wanneer lokale computercapaciteit en gegevensopslag om productieredenen onmisbaar zijn, worden in productielocaties die gekoppeld zijn aan centrale datacenters halverdelers met serversystemen toegepast. Daarbij moet bijzondere aandacht worden geschonken aan fysieke veiligheid, koeling, beveiliging en bewaking van stroom. Afhankelijk van de toepassing en de kenmerken van de IT zijn op halniveau netwerkracks als verdelers met beschermklasse IP55, een complete IT-infrastructuur voor actieve componenten of een klein datacenter in safe-vorm voor lokale server- en opslagsystemen nodig.

Beurshighlight: TS IT-modulen

Voor productiehallen is het server- en netwerkrack TS IT met beschermklasse IP55 optimaal geschikt. Deze beschermt de IT-hardware tegen stof en waterstralen. Rittal heeft het TS IT-systeem uitgebreid met een module en presenteert deze als producthighlight op de CeBIT. Het systeem is gebaseerd op een basisassortiment met verschillende rackafmetingen en uitrustingsvarianten. Het aanbod voor het server- en netwerkrack TS IT omvat in totaal meer dan 100 varianten.

Klimatiseringsassortiment compleet

Bij de IT-klimatisering speelt de energie-efficiëntie een essentiële rol omdat deze bijdraagt aan het verlagen van de exploitatiekosten en het versterken van de eigen concurrentiepositie. Met het Liquid Cooling Package (LCP) Hybrid presenteert Rittal een nieuw IT-klimatiseringssysteem met een totaal vermogen van maximaal 20 kW per rack en maakt daarmee het LCP-platform compleet. De warmtewisselaar bestrijdt hotspots effectief en koelt datacenters betrouwbaar en energie-efficiënt – zonder vergeleken met de indirecte vrije koeling extra energie te verbruiken.

Ook bij de nieuwe Precisie-airconditioners CRAC CW en CRAC DX varianten wordt veel aandacht geschonken aan de energie-efficiëntie: de ruimteklimatiseringssystemen zijn ideaal voor het gebruik van de indirecte vrije koeling en verbeteren de energie-efficiëntie van koelsystemen met verhoogde vloeren in datacenters. Met de CRAC-systemen maakt Rittal het productassortiment voor klimatisering compleet.

Rittal
Rittal GmbH & Co. KG uit Herborn in Hessen is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in alle takken van de industrie, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche.

Het brede productenprogramma omvat bovendien complete systemen voor modulaire en energiezuinige computercentra, van innovatief veiligheidsconcept (voorheen Litcos) tot aan de fysieke data- en systeembeveiliging van de IT-infrastructuur (voorheen Lampertz). De toonaangevende softwareleverancier EPLAN en de softwareproducent Mind8 zijn dochtermaatschappijen van Rittal en vullen de systemen van Rittal aan tot engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines.

Het in 1961 opgerichte Rittal is met 11 productielocaties, 64 dochtermaatschappijen en 40 vertegenwoordigingen over de hele wereld aanwezig.  Met in totaal 10.000 medewerkers is Rittal de grootste onderneming van de Friedhelm Loh Group, Haiger, Hessen. De complete bedrijfsgroep heeft meer dan 11.500 medewerkers.  Meer informatie vindt u op www.rittal.de en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:

Op de CeBIT presenteert Rittal innovatieve systemen voor modulaire, energie-efficiënte en betrouwbare datacenters waarmee de gedigitaliseerde productieomgeving van Industrie 4.0 mogelijk wordt.

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.rittal.nl en www.rittal4it.nl
Tags bij dit bericht