www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (1941 dagen geleden)

Stabiele IT maakt Industrie 4.0 mogelijk

Systemen van Rittal op de CeBIT 2015

De digitalisering schrijdt voort en verandert alle branches in het bedrijfsleven. De CeBIT dit jaar pakt deze ontwikkeling van Industrie 4.0 op en presenteert de beurs onder het motto “d!conomy”. Aan de basis van de digitalisering staan betrouwbare en flexibele IT-infrastructuren die noodzakelijk zijn voor de ontwikkeling van sterk geautomatiseerde productieprocessen. Als betrouwbare partner biedt Rittal op de CeBIT passende componenten, systemen en oplossingen voor betrouwbare IT-infrastructuren in de industrie -van rack tot aan compleet datacenter.  Rittal onderstreept deze competentie ook door actief deel te nemen aan de thematische conferentie en speciale presentatie van DatacenterDynamics in Hal 12.

“De gedigitaliseerde productieomgeving van Industrie 4.0 stelt nieuwe, uitdagende eisen aan de veiligheid van gegevens, processen en IT-services,” aldus André Hiddink, Product Manager IT-Infrastructuur bij Rittal. “De IT-infrastructuur speelt daarbij een essentiële rol als enabling-technologie. Zonder stabiele en schaalbare IT-infrastructuur is Industrie 4.0 niet mogelijk.“

Als systeemaanbieder voor kwalitatief hoogwaardige en betrouwbare IT-infrastructuren biedt Rittal passende componenten, systemen en oplossingen voor zowel de kantoor- als productieomgevingen van industriële ondernemingen – van IT-rack via klimatisering en stroomverdeling tot aan een compleet datacenter. Wanneer lokale computercapaciteit en gegevensopslag om productieredenen onmisbaar zijn, worden in productielocaties die gekoppeld zijn aan centrale datacenters halverdelers met serversystemen toegepast. Daarbij moet bijzondere aandacht worden geschonken aan fysieke veiligheid, koeling, beveiliging en bewaking van stroom. Afhankelijk van de toepassing en de kenmerken van de IT zijn op halniveau netwerkracks als verdelers met beschermklasse IP55, een complete IT-infrastructuur voor actieve componenten of een klein datacenter in safe-vorm voor lokale server- en opslagsystemen nodig.

Beurshighlight: TS IT-modulen

Voor productiehallen is het server- en netwerkrack TS IT met beschermklasse IP55 optimaal geschikt. Deze beschermt de IT-hardware tegen stof en waterstralen. Rittal heeft het TS IT-systeem uitgebreid met een module en presenteert deze als producthighlight op de CeBIT. Het systeem is gebaseerd op een basisassortiment met verschillende rackafmetingen en uitrustingsvarianten. Het aanbod voor het server- en netwerkrack TS IT omvat in totaal meer dan 100 varianten.

Klimatiseringsassortiment compleet

Bij de IT-klimatisering speelt de energie-efficiëntie een essentiële rol omdat deze bijdraagt aan het verlagen van de exploitatiekosten en het versterken van de eigen concurrentiepositie. Met het Liquid Cooling Package (LCP) Hybrid presenteert Rittal een nieuw IT-klimatiseringssysteem met een totaal vermogen van maximaal 20 kW per rack en maakt daarmee het LCP-platform compleet. De warmtewisselaar bestrijdt hotspots effectief en koelt datacenters betrouwbaar en energie-efficiënt – zonder vergeleken met de indirecte vrije koeling extra energie te verbruiken.

Ook bij de nieuwe Precisie-airconditioners CRAC CW en CRAC DX varianten wordt veel aandacht geschonken aan de energie-efficiëntie: de ruimteklimatiseringssystemen zijn ideaal voor het gebruik van de indirecte vrije koeling en verbeteren de energie-efficiëntie van koelsystemen met verhoogde vloeren in datacenters. Met de CRAC-systemen maakt Rittal het productassortiment voor klimatisering compleet.

Rittal
Rittal GmbH & Co. KG uit Herborn in Hessen is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in alle takken van de industrie, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche.

Het brede productenprogramma omvat bovendien complete systemen voor modulaire en energiezuinige computercentra, van innovatief veiligheidsconcept (voorheen Litcos) tot aan de fysieke data- en systeembeveiliging van de IT-infrastructuur (voorheen Lampertz). De toonaangevende softwareleverancier EPLAN en de softwareproducent Mind8 zijn dochtermaatschappijen van Rittal en vullen de systemen van Rittal aan tot engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines.

Het in 1961 opgerichte Rittal is met 11 productielocaties, 64 dochtermaatschappijen en 40 vertegenwoordigingen over de hele wereld aanwezig.  Met in totaal 10.000 medewerkers is Rittal de grootste onderneming van de Friedhelm Loh Group, Haiger, Hessen. De complete bedrijfsgroep heeft meer dan 11.500 medewerkers.  Meer informatie vindt u op www.rittal.de en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:

Op de CeBIT presenteert Rittal innovatieve systemen voor modulaire, energie-efficiënte en betrouwbare datacenters waarmee de gedigitaliseerde productieomgeving van Industrie 4.0 mogelijk wordt.

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.rittal.nl en www.rittal4it.nl
Laatste van Rittal bv
Rittal B.V. onder leiding van Rogier van Lieshout: Verbinder van technologieën, mensen en markten

Rittal en Circle B kiezen maincubes AMS01 als nieuwe locatie van het Europese OCP Experience Center

Nieuw “Intelligent Edge Data Center” tilt Smart Industries naar het volgende niveau
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Verstreken tijd: 1941 dagen
Rittal bv contact

Logo Rittal bv

sales@rittal.nl
  www.rittal.nl
Rittal bv sociaal

Rittal bv tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage