www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Clarity Benelux

Blue Force tracking vergroot veiligheid stewards en politieagenten bij Johan Cruijff Arena

Boomi en Nalta werkten samen aan uniek IoT-platform om veiligheid personeel te ondersteunen

Amsterdam, 5 juli 2021 - Boomi™, onderdeel van Dell Technologies™ en toonaangevend leverancier van cloudgebaseerde integration-Platform-as-a-Service-diensten (iPaaS), levert samen met Nalta, gerenomeerd consultant voor technologische oplossingen, een unieke oplossing. Met Blue Force Tracking worden de gemeente Amsterdam, de Nationale Politie en de Johan Cruijff Arena ondersteund bij de veiligheid van hun medewerkers.

De Johan Cruijff Arena ontvangt jaarlijks meer dan 2 miljoen gasten voor (sport)evenementen van ongekend formaat, zoals de EK-wedstrijden die dit jaar deels in Amsterdam worden gespeeld. In een stadion dat bijna 55,000 bezoekers kan ontvangen, is veiligheid van groot belang. Om deze veiligheid te garanderen werkt de Johan Cruijff Arena nauw samen met de Gemeente Amsterdam en de Nationale Politie. Deze drie partijen zochten gezamenlijk naar een oplossing om politieagenten en medewerkers in en om het stadion te kunnen monitoren om zo snel te kunnen reageren op potentieel gevaarlijke situaties. Met Blue Force Tracking zijn ze daartoe in staat.

Blue Force tracking is een IoT-platform dat zich met behulp van biometrie richt op onbewuste signalen van medewerkers, zoals een verhoogde hartslag of oplopende lichaamstemperatuur. Stewards dragen Equivital-vesten, die continu meten hoe het met de steward gaat. Zodra een medewerker mogelijk in de problemen is, krijgt het platform een waarschuwing. Vervolgens wordt de locatie van de medewerker gedeeld en wordt de dichtstbijzijnde camera ingeschakeld voor een duidelijk zicht op de situatie.

Het platform dat Nalta heeft opgezet moest in staat zijn verschillende technologische oplossingen snel, betrouwbaar en veilig samen te brengen op één plek. De biometrische vesten van de stewards verzamelen enorm veel data in weinig tijd: data die snel gefilterd en gesorteerd moet worden. Daarnaast is het van groot belang diezelfde data veilig te kunnen verwerken en op te slaan. Om dat mogelijk te maken, werd gekozen voor Boomi als integratiepartner.

Voor Blue Force Tracking wordt gebruik gemaakt van het AtomSphere Platform van Boomi, dat de snelle, veilige en betrouwbare integratie van de verschillende technologieën mogelijk maakt. Het platform werd in zeven maanden ontworpen en kon dankzij de samenwerking met Boomi in slechts zes weken worden uitgerold. Daarnaast zorgt Boomi ervoor dat de oplossing schaalbaar is en in de toekomst kan worden uitgebreid tot een miljoen gebruikers in Amsterdam en de rest van Nederland. Data van deze gebruikers wordt veilig opgeslagen in de vesten, en niet in de cloud, om cyberrisico’s te verkleinen.

Daan Groenink, Innovation Officer bij de Gemeente Amsterdam over de samenwerking: “Blue Force tracking stelt bedrijven in staat hun personeel ten alle tijde te kunnen monitoren in onveilige situaties. Zo komen we een stap dichterbij datagedreven veiligheid.” Rob Bloemendal, business consultant bij Nalta: "Dankzij Boomi kunnen we verschillende technologieën schaalbaar met elkaar verbinden. Hun platform is een onmisbaar onderdeel van onze oplossing."

Lees hier het hele verhaal over de samenwerking tussen Nalta, Gemeente Amsterdam, Politie Amsterdam, Johan Cruijff Arena en Boomi en bekijk hier de video, luister de Podcast serie tussen Boomi en Nalta hier terug en schrijf je hier in voor de gratis Data Driven Innovation Masterclass georganiseerd door Boomi op 14 juli 2021.

Noot voor de redactie
Heeft u naar aanleiding van dit bericht interesse in een persoonlijk gesprek over dit project? Neem contact op met boomi@clarity.pr om een afspraak in te plannen.

Over Nalta

We are Nalta People
Nalta mensen: een bewuste woordkeuze, want alles wat we bedenken, ontwikkelen en implementeren draait om mensen: klanten, gebruikers en medewerkers. Voor en met elkaar ontwikkelen we online platformen voor vandaag en voor de toekomst. Wij zetten de digitale transformatie in gang en helpen onze partners - zo zien wij onze klanten - met het waarmaken van hun ambities middels #PlatformPerfection. We bieden krachtige oplossingen voor de IT-uitdagingen van vandaag en morgen.

Een van de mooie dingen aan Nalta: ondanks de relatief compacte omvang van ons bedrijf - zo’n 40 mensen - werken we voor gerenommeerde klanten: internationale spelers, startups, het mkb en alles daar tussenin. Voor ons is het allerbelangrijkste dat je écht met Nalta wil werken. Wij hebben jou nodig - en jij hebt ons nodig. Ongeacht of je een volledig nieuw online platform wil lanceren of zoekt naar krachtige data- of IT-oplossingen: wij hebben alle kennis in huis en ontwikkelen ook onze eigen platforms, zoals digitalAngel, TrackTable en Datumprikker.

Meer informatie vindt u op nalta.com.

Over Boomi
Boomi, onderdeel van Dell Technologies, verbindt alles en iedereen middels ons open en intelligente cloudplatform. Wereldwijd hebben al meer dan 15.000 klanten gekozen voor Boomi integration-Platform-as-a-Service (iPaaS) vanwege de snelheid, het gebruiksgemak en de lage Total Cost of Ownership. De visie van Boomi, als pionier op het gebied van de intelligente toepassing van data, is het klanten en partners snel en eenvoudig mogelijk te maken data te ontdekken, te beheren en te orkestreren, en applicaties, processen en mensen met elkaar te verbinden voor betere en snellere resultaten.

Meer informatie vindt u op boomi.com.

© 2021 Boomi Inc. Dell, Dell Technologies, Boomi, het ‘B’ logo, Atom, AtomSphere, Molecule en Dell Boomi zijn handelsmerken van Dell Inc. of haar dochterondernemingen. Alle rechten voorbehouden. Andere namen of merken kunnen handelsmerken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Toekomstgerichte verklaringen
Verklaringen in dit document die betrekking hebben op toekomstige resultaten, aanwervingen, gebeurtenissen of investeringen zijn toekomstgerichte verklaringen en zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen van Boomi. In sommige gevallen kunt u deze uitspraken identificeren aan de hand van toekomstgerichte woorden als "anticiperen", "geloven", "kunnen", "schatten", "verwachten", "van plan zijn", "vertrouwen", "mogen", "plannen" , "Potentieel", "zou moeten", "zal" en "zou", of soortgelijke uitdrukkingen. Werkelijke resultaten, aanwerving, klanten-trends en gebeurtenissen in toekomstige perioden kunnen wezenlijk verschillen van de trends die worden uitgedrukt of geïmpliceerd in deze toekomstgerichte verklaringen vanwege een aantal risico's, onzekerheden en andere factoren, waaronder de uitdaging om nieuw personeel te vinden en aan boord te nemen, markttrends, voortdurende aandacht van het management voor de markt, de onzekerheden in verband met technologische veranderingen en de ontwikkeling en introductie van nieuwe technologie. Boomi en Dell Technologies aanvaarden geen verplichting om dergelijke toekomstgerichte verklaringen bij te werken.

Voor meer persinformatie:
Clarity
Wouter Blijleven
E-mail: boomi@clarity.pr
Laatste van Boomi
Boomi AtomSphere heeft ROI van 410%, blijkt uit Total Economic Impact-onderzoek van Forrester

Bedrijven geven voorkeur aan strategie voor composable ERP nu pandemie cloudmigratie versnelt

Logo Clarity Benelux

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo GrassGreener Europe