www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: Clarity Benelux

94% van de securityteams erkent, maar investeert onvoldoende in de inzet voor dreigingsonderzoek

203 senior security- en risico-experts laten zien dat DNS nog onvoldoende wordt ingezet voor analyse van en reactie op dreigingen

Amsterdam, 15 juli 2020 - Infoblox Inc., leider in Secure Cloud-Managed Network Services, heeft Forrester Consulting in de arm genomen voor een onderzoek naar de DNS investeringen van securityteams en hoe deze worden ingezet. De 203 respondenten van het onderzoek “Accelerate Threat Resolution with DNS” laten zien dat ze DNS vooral gebruiken om dreigingen in een vroeg stadium te detecteren en blokkeren, geïnfiltreerde devices op te sporen en malware te onderzoeken.

De resultaten onderstrepen dat DNS een effectieve tool is om dreigingen op te sporen en op te lossen, maar nog lang niet altijd wordt ingezet. En dat terwijl securityteams juist op zoek zijn naar schaalbaarheid:
  • 94% van de securityexperts gebruikt of overweegt het gebruik van DNS als basis voor dreigingsonderzoek, maar slechts 43% van de experts zet DNS in als gegevensbron om dreigingsonderzoek af te ronden.
  • 66% van de respondenten gebruikt DNS om dreigingen op te sporen die door andere tools over het hoofd worden gezien (van DNS-tunnelling en data-exfiltratie tot domain generation algoritmes en lookalike-domeinaanvallen), maar slechts 34% maakt gebruik van interne DNS om aanvallen op grote schaal tegen te gaan.
  • 52% van de experts geeft aan dat hun teams last hebben van ‘meldingsmoeheid’ en 51% meldt dat hun team uitdagingen heeft om dreigingen aan te pakken. Toch maakt slechts 58% van de teams gebruik van geautomatiseerde processen om op incidenten te reageren.
“Het doet me goed om te zien dat een grote meerderheid van de securityteams DNS erkent als een krachtige tool om dreigingen op te sporen”, zegt Anthony James, Vice President Product Marketing bij Infoblox. “Toch laten veel bedrijven tegelijkertijd investeringen ongebruikt, door hun DNS niet optimaal in te zetten. Van de ondervraagde experts wil 56% zijn ROI voor security verbeteren. DNS kan daarbij helpen, omdat het één overzicht biedt van dreigingen over het gehele netwerk.”

“Bovendien helpt DNS bij de automatisering van de repetitieve taken die bij de zoektocht naar dreigingen komen kijken, zodat securityteams die normaal gesproken zo’n 4 uur per incident kwijt zijn aan onderzoek, zich op belangrijkere zaken kunnen richten”, vervolgt James. “DNS is één van de meest kosteneffectieve oplossingen waarmee bedrijven hun security kunnen versterken en de ROI van huidige investeringen kunnen maximaliseren.”

Meer weten? Anthony James van Infoblox en gastspreker David Holmes, Senior Analyst bij Forrester, houden op 18 en 20 augustus een webinar om de resultaten van het onderzoek te bespreken.

Over het onderzoek:
Forrester ondervroeg 203 securityexperts van bedrijven met een jaaromzet boven de 1 miljard USD in verschillende sectoren, waaronder financiële dienstverlening, zorg, onderwijs, retail en overheid. De respondenten komen uit verschillende lagen binnen deze organisaties, van C-level executives (48%), VP’s (11%), directors (34%) tot managers (7%).

Over Infoblox:
Infoblox levert een next-level netwerkervaring met zijn Secure Cloud Managed Network services. Als voorloper op het gebied van betrouwbare, beveiligde en geautomatiseerde netwerken streeft Infoblox naar een zo eenvoudig mogelijk next-level netwerk. Infoblox is een erkend marktleider met een marktaandeel van meer dan 50 procent in de DDI-netwerkmarkt met 8.000 klanten, waaronder 350 uit de Fortune 500. Meer informatie op https://www.infoblox.com.

Voor meer persinformatie:
Yellow Communications
Tijs Mannien
E-mail: infoblox@yellow-communications.com
Laatste van Infoblox
Hackers haken dankbaar in op COVID-19

Infoblox zet verder in op groei partnerkanaal in EMEA met upgrade partnerprogramma en mid-market packages

De cloud krijgt voorrang tijdens de coronacrisis, stelt ruim 90% van de businessmanagers in een wereldwijd onderzoek

Logo Clarity Benelux

Logo WIBU-SYSTEMS
Logo GNX
Logo Boertien Vergouwen Overduin