Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nl
2479 volgers blijven op de hoogte!
PR: MCS PR

cegeka-dsa gaat ‘agile’ werken

Directe en open samenwerking met klanten om kennis te delen en wendbaar te blijven

Veenendaal, 14 januari  2016 –cegeka-dsa gaat op een ‘Agile’-manier werken en denken. In het kort betekent dit: het sneller kunnen leveren van werkbare software en een betere samenwerking met klanten en collega’s. Een transitie voor het bedrijf met grote voordelen voor de klanten. Om hen op de hoogte te houden lanceert cegeka-dsa LABS http://labs.cegeka-dsa.nl/.

Behendig, flexibel, wendbaar, zo kunnen we ‘Agile’ vertalen. Voor cegeka-dsa betekent het in het kort: bruikbare software van hoge kwaliteit die snel wordt opgeleverd, en nauwere samenwerking met klanten en verbeterde communicatie, zowel intern als extern. “Agile draait om het continu verbeteren van onze producten én van onze teams,” vertelt Danny Hilgers. Als Agile-coach helpt hij cegeka-dsa bij de transitie naar deze nieuwe manier van werken. “Agile draait om mensen, kennisdelen en samenwerken, en de continue verbetering daarvan.”

Hoe werkt Agile?
Softwareontwikkeling op de traditionele manier neemt maanden in beslag, soms zelfs jaren. Op een Agile-manier gaat dit veel sneller, we spreken dan in termen van weken. Deze ontwikkelperioden heten ‘iteraties.’
Anton Vreugdenhil, algemeen directeur van cegeka-dsa: “Na een klantverzoek kan een van onze projectteams meteen aan de slag met het ontwikkelen van software. De klant is hierbij nauw betrokken en wordt continu gevraagd om feedback. Waar nodig schaven we direct bij. Na een iteratie leveren we een werkbaar onderdeel, waar de klant dus direct iets aan heeft. De onderdelen met de hoogste prioriteit worden als eerste afgeleverd. Vervolgens werken we verder totdat aan het volledige klantverzoek is voldaan. Op deze manier kunnen onze klanten snel met de nieuwe software aan de slag en kunnen we continu bijsturen, indien nodig.”

Een Agile-manier van werken kenmerkt zich daarnaast door effectieve face-to-facecommunicatie met collega’s. Verder is een randvoorwaarde is dat de software continu, zonder enige verstoring, kan worden opgeleverd. Geen grote migraties meer, maar kleine leveringen waar de gebruikers geen last van ondervinden. Agile stelt dus hoge eisen aan de installeerbaarheid en schaalbaarheid van de software. In dit onderdeel investeert cegeka-dsa fors, in samenwerking met Microsoft.

Voordelen voor de klant
Doordat oplossingen worden opgesplitst in korte iteraties en er steeds werkbare softwareonderdelen worden geleverd, kunnen klanten hun software snel in gebruik nemen. Dankzij nauwe samenwerking en grote betrokkenheid van klanten kunnen zij snel feedback geven en wordt de oplossing waar nodig direct aan hun wensen en eisen aangepast. De communicatie met klanten verbetert doordat er in elkaars aanwezigheid gecommuniceerd wordt. Anton Vreugdenhil: “We kunnen onze producten sneller en beter uitzetten en worden als bedrijf ‘voorspelbaar’ voor klanten, transparant.”

Op http://labs.cegeka-dsa.nl/ is alles te vinden over de Agile-transitie van cegeka-dsa: blogs van developers, succesverhalen van klanten, special interest groups, vacatures, etc. Bovendien kunnen klanten en andere geïnteresseerden zich laten inspireren door cegeka-dsa-producten.

Over Agile
Agile is ontstaan in 2001 toen een groep software developers in Utah bijeenkwam met als doel een betere manier van softwareontwikkeling te vinden. Zij stelden het ‘Agile Manifesto’ op waarin zij de volgende principes vastlegden:
•             Mensen en interactie zijn belangrijker dan processen en tools
•             Werkende software is belangrijker dan uitgebreide documentatie
•             Samenwerking is belangrijker dan contractonderhandelingen
•             Reageren op veranderingen is belangrijker dan een plan volgen

Steeds meer bedrijven voeren in meer of mindere mate een Agile-aanpak in.

cegeka-dsa
cegeka-dsa levert integrale software en services voor een vitale, transparante en efficiënte vastgoedmarkt vanuit de overtuiging dat het mogelijk is organisaties ook in een veranderende omgeving sterker te maken, nu en later.

Meer weten over Dynamics Empire? www.cegeka-dsa.nl/dynamicsempire
Of neem contact op via telefoonnummer 0318 41 08 00 of e-mail info@cegeka-dsa.nl

Noot voor de redactie

Meer informatie? Neem contact op met Serina Maalderink, Marketing Manager cegeka-dsa. E-mail: serina.maalderink@cegeka-dsa.nl of bel 0646238386.
Tags bij dit bericht

Logo Cumulus Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl