www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: PiliPili Communications

4 manieren om een expert in digitale transformatie te worden

De snelle groei van digitale transformatie heeft de manier veranderd waarop bedrijven zaken doen. Er zijn nieuwe manieren om data te beheren, inzichten te benutten en klanten te winnen. Dit zijn slechts enkele mogelijkheden die digitale transformatie biedt aan bedrijven. In 2019 staat de druk op de ketel om die plannen werkelijkheid te laten worden. Uit recent onderzoek is gebleken dat 85% van de zakelijke besluitnemers geloven dat ze achter gaan lopen op de concurrentie en dat hun resultaat minder zal zijn als zij in de komende 24 maanden geen aanzienlijke vorderingen maken in het digitaal transformeren van hun zaak. Het is dringend nodig dat IT deze voortgang ondersteunt omdat IT-strategieën meer en meer fundamenteel zijn geworden voor bedrijfsstrategieën. Wat de visie voor digitale transformatie voor uw bedrijf ook mag zijn, nu is de tijd om daaraan te beginnen. Hieronder staat een top vier van manieren die wij aanbevelen om u te helpen uw digitale strategie in 2019 helemaal te beheersen.

Omarm Kunstmatige Intelligentie

KI en machine learning zijn belangrijke puzzelstukjes om onze blijvend groeiende bestanden steekhoudend te laten zijn. Als er weerstand is binnen uw organisatie bij het implementeren van een „nieuwe technologie”, begin uw digitale transformatie dan met eenvoudige projecten met gering risico die u helpen de impact van KI op een niet-bedrijfskritische functie te demonstreren. Beginnen met een project met een laag risico kan het leiderschap en de besluitvormers helpen bij het zien van mogelijkheden op andere gebieden van het bedrijf.

Begin bovenaan

Digitale transformatie kan niet plaatsvinden als de hogere leidinggevenden het er niet mee eens zijn. Om de transformatie tot realiteit te maken zijn tijd, menselijk kapitaal, financiële middelen en volharding nodig om de veranderingen te laten doorwerken. Ook is het nodig dat medewerkers taken leren uitvoeren op nieuwe manieren, wat negatieve reacties kan veroorzaken.

Een succesvolle digitale transformatie moet een impact hebben op elke afdeling, en het is essentieel dat er actieve steun is van het senior management om het hele bedrijf aan te moedigen open te staan voor verandering.

Vergeet uw belangrijkste publiek niet

Er is veel geschreven over de manieren waarop digitale transformatie de manier waarop bedrijven omgaan met hun klanten verandert, en over de druk die komt kijken bij het bieden van uitmuntende digitale ervaringen. De intense focus op de klant zet het belangrijkste publiek vaak op de achtergrond: de medewerkers.

Als werkgevers op zoek zijn naar nieuwe manieren om werknemers efficiënter te laten werken, kan digitale technologie een belangrijke rol spelen om werknemers effectiever te laten zijn in hun functie. Digitale transformatie voorziet in een belangrijke mogelijkheid voor bedrijfsfuncties die niet vaak worden gezien als digitale afdelingen zoals klantenservice en HR, om afstand te nemen van handmatige processen en belangrijke gebieden te automatiseren.

Bedrijven die aan kop staan hebben geaccepteerd dat de wijze waarop we werken, verandert. De sleutel van digitale transformatie is het toegang verlenen aan medewerkers tot informatie en inzichten die nodig zijn om hun beste werk te leveren.

Belicht de inzichten

We zouden tekortschieten als we geen Insight Engines zouden aanbevelen als belangrijk onderdeel van de digitale transformatiestrategie. Terabytes aan data omzetten in bedrijfswaarde vereist meer middelen en expertise dan veel IT-leiders in eerste instantie dachten. Maar data zijn de toekomst, en het is van groot belang dat bedrijven die toegewijd zijn aan succes van digitale transformatiepogingen het omzetten van ruwe data in waardevolle inzichten als prioriteit hebben. Insight Engines zullen medewerkers in uw organisatie mogelijkheden bieden en laten zien hoe zij voordeel kunnen halen uit digitale veranderingen.

Beginnen met uw digitale transformatie kan afschrikwekkend en overweldigend lijken. Het identificeren van belangrijke gebieden waarin u gemakkelijker veranderingen kunt aanbrengen en ondersteuning verkrijgen voor initiatieven binnen uw organisatie zijn de sleutel om het bedrijf te worden dat kan concurreren in het digitale tijdperk.

Over Mindbreeze

Mindbreeze GmbH is een leidende aanbieder van appliances en cloud services voor Information Insight, toegepaste kunstmatige intelligentie en kennismanagement. De Mindbreeze Insight Engine begrijpt informatie en maakt een solide blik op de bedrijfskennis mogelijk - ongeacht waar (gegevensbronnen) en hoe (gestructureerd, ongestructureerd) deze kennis opgeslagen is.

www.mindbreeze.com