thyssenkrupp levert maatwerk traplift binnen twee weken

Dankzij HoloLinc-technologie wordt productietijd met 50% teruggebracht

Krimpen aan den IJssel thyssenkrupp, wereldwijd aanbieder van thuismobiliteitsoplossingen, zet de Microsoft HoloLens en de HoloLinc-technologie in voor het inmeten van haar trapliften. Dankzij de combinatie van deze innovatieve oplossingen kan thyssenkrupp Home Solutions als enige leverancier een maatwerk traplift binnen twee weken na het inmeten installeren. De toepassing van deze technologieën verkort de productietijd van één maand tot twee weken.

Met HoloLinc meet de adviseur van thyssenkrupp Home Solutions tijdens het eerste bezoek de trap op en zet hij de data ter plekke in de cloud, waar de traplift wordt geconfigureerd in een 3D-projectie. Zo kunnen de adviseur en de koper van de lift direct bekijken hoe de traplift eruit zal komen te zien in de woning en kunnen ze nog tijdens het inmeten aangeven welke bekleding, type stoel of kleur rail de voorkeur heeft. Naast de trapoppervlakten en de afstand tot de muur brengt de oplossing ook eventuele obstakels in kaart, zoals een verwarming langs de trap of lichtschakelaars.

“Een innovatieve oplossing als HoloLinc biedt grote voordelen”, legt Bert Grootjen, directeur van thyssenkrupp Home Solutions Benelux, uit. “Onze klanten kunnen vanaf nu hun mobiliteitsoplossing ‘in hun eigen huis’ bekijken voordat deze wordt geproduceerd, waardoor ze een goed gefundeerde aankoopbeslissing kunnen nemen. Bovendien zorgt HoloLinc voor de nodige gemoedsrust, aangezien zij weten dat ze binnen twee weken weer volledig mobiel zijn in hun eigen huis.”

HoloLinc is een combinatie van de Microsoft HoloLens mixed reality-technologie en een cloud based configurator, en is ontwikkeld in samenwerking met Microsoft en een groot Zwitsers IT-bedrijf. Doordat alle meetgegevens direct kunnen worden doorgezet in een order, verkort het gebruik van HoloLinc de periode tussen het opmeten en het installeren van de traplift met factor twee. Alle adviseurs van thyssenkrupp Home Solutions zijn inmiddels uitgerust met het benodigde materieel om de HoloLinc-technologie toe te passen.

Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marlous Fortuin van Wisse Kommunikatie, via +31 26 4431523 of via marlous.fortuin@wisse-worldcom.nl of met Jeroen Mäkel, Marketing Manager bij thyssenkrupp Home Solutions via +31 180 530 831 of via jeroen.maekel@thyssenkrupp.com.

Over thyssenkrupp Home Solutions
thyssenkrupp Home Solutions uit Krimpen aan den IJssel is al sinds 1953 een belangrijke speler op de Nederlandse markt voor wat betreft kwalitatief hoogwaardige mobiliteitsoplossingen. In al haar producten, zoals trapliften, plateauliften en huisliften, spelen innovatie, service, kwaliteit en gebruiksvriendelijke technologie een grote rol. Daarnaast levert thyssenkrupp landelijke service voor al haar producten door eigen monteurs in te zetten die periodiek opgeleid en bijgeschooldworden. thyssenkrupp produceert haar trapliften in haar eigen fabriek in Krimpen aan den IJssel.

Meer informatie is te vinden via https://www.thyssenkrupp-homesolutions.nl

Over thyssenkrupp Elevator
De Elevator Technology business area brengt de wereldwijde activiteiten van de thyssenkrupp Group op het gebied van personenvervoerssystemen samen. Met een omzet van 7,7 miljard euro in het boekjaar 2016/2017 en klanten in 150 landen, is thyssenkrupp Elevator een van de meest toonaangevende liftleveranciers ter wereld. Met 50.000 werknemers biedt het bedrijf innovatieve en

energie-efficiënte producten die ontworpen zijn om aan de individuele eisen van klanten te voldoen. Het portfolio omvat personen- en goederenliften, roltrappen en rolpaden, passagiersbruggen, trap- en platformliften alsmede dienstverlening op maat voor alle producten. Het uitgebreide verkoop- en servicenetwerk met 1.000 locaties over de hele wereld garandeert klanten nabijheid van producten en diensten.

Engineering. Tomorrow. Together.
thyssenkrupp is al meer dan 200 jaar leverancier van producten en diensten in zeer uiteenlopende sectoren, zoals de automobielindustrie, bouw en constructie, chemische industrie, energie, voeding, olie en gas, aerospace, mijnbouw en metaal, engineering, scheepsbouw en speciale voertuigen.

Engineering zit in ons bloed. Technische toepassingen ontwikkelen, dat is wat we doen. Sterker nog, bij thyssenkrupp denken we in techniek. Of we nu op industriële complexen werken of op kantoor. Waar dan ook ter wereld. Dat betekent dat we constant werken aan nog slimmere, innovatievere oplossingen, voor zowel grote als kleine klanten.