www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2496 volgers blijven op de hoogte!

Wijngaard Kaas live met Infor M3

Op 1 februari 2016 is Wijngaard Kaas, producent van verpakte en versneden natuurgerijpte kaas, operationeel gegaan met haar nieuwe ERP-systeem Infor M3. Tijdens de implementatie, die 5 maanden duurde, is het oude ERP-systeem Profin vervangen door Infor M3. Alle processen die zich binnen de muren van Wijngaard Kaas afspelen, worden per 1 februari ondersteund met Infor M3. Naast de reguliere administratieve processen, zoals verkoop (inclusief EDI), inkoop en financiën, worden ook de kaas specifieke processen ondersteund.

Het natuurproduct kaas
“Infor M3 gaat om met de variabiliteit van een natuurproduct zoals kaas. Naarmate kaas ouder wordt veranderen een aantal kenmerken van de kaas, zoals smaak, leeftijd en gewicht. Deze veroudering van kaas wordt in onze nieuwe ERP-systeem automatisch bijgehouden en verwerkt, zowel financieel als logistiek”, aldus Martijn Hanstede, controller van Wijngaard Kaas. “Het resultaat is dat wij in het hele proces inzicht hebben in de voorraad, zodat we partijen met de juiste eigenschappen (leeftijd, gewicht, etc.) verbruiken en leveren.” Een andere unieke eigenschap van natuurgerijpte kaas, is het feit dat kaas onderhouden moet worden. Dit kaasonderhoud vindt bij Wijngaard zowel plaats in het historisch kaaspakhuis, als op de rijpingslocatie in Woerden. Om kaas op een natuurlijk wijze te laten rijpen, dient de kaas behandeld en gekeerd te worden. Het type behandeling en de frequentie hiervan hangt samen met de leeftijd van de kaas en de opslagcondities. Alfa-Beta Solutions, verantwoordelijk voor de implementatie bij Wijngaard, heeft haar jarenlange ervaring in de zuivelbranche ingezet om het proces van kaasonderhoud volledig te automatiseren. Op basis van de kaassoort, leeftijd en opslagcondities wordt het juiste behandelplan voorgesteld en wordt de uitvoering hierop gemonitord.

Alle voorraadtransacties inzichtelijk
Eén van de doelstellingen van Wijngaard Kaas met de implementatie van Infor M3, was het inzichtelijk hebben van alle voorraadtransacties die er binnen Wijngaard plaats vinden, opdat de voorraad in het ERP systeem een realtime weergave is van de werkelijkheid. Dit realtime karakter komt tot uitdrukking in een geïntegreerde productie- en voorraadboekhouding. Frank Resink, directeur van Alfa-Beta Solutions: “We hebben alle fysieke stappen in het proces geïntegreerd met Infor M3. Vanuit M3 worden de productieorders automatisch naar de productielijnen gestuurd, waarna de geproduceerde volumes (inclusief pallet/krat informatie) aan Infor M3 teruggekoppeld worden. Ook qua voorraadbeheer heeft Wijngaard Kaas een grote stap gezet. De pickopdrachten voor de verpakte kaas en cadeau artikelen worden via handheld barcodescanners uitgegeven aan de werkvloer en verwerkt in Infor M3.

Blij met de keuze voor Infor M3 en Alfa-Beta Solutions
“We zijn erg blij met de keuzes die we afgelopen zomer hebben gemaakt. Dankzij de branchegerichte ERP-oplossing van Infor, en de kennis over de kaasbranche van Alfa-Beta Solutions, zijn we in staat geweest om Infor M3 snel te implementeren. Zo kunnen we de vruchten plukken van een automatiseringsoplossing die klaar is voor onze toekomst”, aldus Rien van den Wijngaard, directeur van Wijngaard Kaas.

De Wijngaard Kaas familie
Wijngaard Kaas is een familiebedrijf sinds 1934. De Wijngaard Kaas familie heeft zich altijd toegelegd op het rijpen van kazen voor de gastronomie. Daarnaast heeft men Reypenaer kaas in eigen productie. De Wijngaard Kaas familie heeft zich altijd toegelegd op het rijpen van kazen voor de gastronomie. Omdat al snel bleek dat de smaak van de kazen uitzonderlijk was. Gekenmerkt door volle en complexe smaken en smeuïge kaas. Lees meer op: www.wijngaardkaas.nl

Alfa-Beta Solutions
Alfa-Beta Solutions voorziet bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie van bedrijfssoftware, die zich volledig richt op de kernactiviteit van deze industrie. Wij implementeren en leveren een totale oplossing waarin Enterprise Resource Planning (ERP) en Management Informatie (BI) centraal staan. De succesvolle implementaties die door Alfa-Beta Solutions zijn afgerond kenmerken zich door een snelle ROI, pragmatisme en inzet van consultants die inhoudelijk verantwoordelijkheid nemen in het proces. De ERP oplossing is afkomstig van Infor. Deze bedrijfssoftware is vanaf de grond opgebouwd met de karakteristieken van voedingsmiddelenbedrijven in het achterhoofd: de software vereenvoudigt complexe processen, anticipeert op de klantvraag en kan gemakkelijk meegroeien of veranderen met het bedrijf. De brede functionaliteit kent een grote diepgang welke een antwoord geeft op alle complexe vraagstukken die binnen de feed – en foodindustrie spelen.

Alfa-Beta Solutions b.v.

Logo ReaQta
Logo XIXO
Logo Alcadis
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Uniserver

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl