Stadsdeelvoorzitter Anne Lize van der Stoel zal op woensdag 29 september de feestelijke opening verrichten van het (nieuwe) Voorlichtingsloket van stadsdeel Amsterdam-Centrum in de binnenstraat van het stadhuis.
Tegelijkertijd zal ook het E-loket worden geopend. De eerste mogelijkheid die het E-loket biedt is een uittreksel uit de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA) aan te vragen via de website van het stadsdeel, www.centrum.amsterdam.nl
Het E-loket onderscheidt zich hierin dat de aanvraag direct online kan worden afgerekend. Het uittreksel wordt hierna thuis gestuurd.
Dit bespaart de inwoners veel tijd omdat de gang naar het stadhuis niet meer nodig is en het uittreksel nog sneller in huis is.
De komende maanden zullen meer aanvraagformulieren beschikbaar komen.
Amsterdam-Centrum realiseert de webformulieren en de afhandeling van online betalingen met behulp van de webservice Formdesk. www.formdesk.nl