www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 55 dagen geleden)
PR: KINXX PR

Switch Datacenters realiseert 10 GbE dark fiber interconnects tussen zijn datacenters in Amsterdam Zuidoost en Woerden

Amsterdam, 9 juni 2016 – Switch Datacenters, aanbieder/operator van carrier-neutrale colocatie services en ‘built-to-suit’ corporate datacenters, heeft zojuist de aanleg afgerond van een door euNetworks geleverde 10 Gigabit Ethernet (GbE) interconnects verbinding tussen zijn datacenters in Amsterdam Zuidoost en Woerden, Switch AMS1 en Switch AMS2. DWDM technologie biedt colocatie gebruikers in de twee datacenters de mogelijkheid om meerdere virtuele fibers in te zetten ten behoeve van back-up, failover en het creëren van maximale redundantie.

Met het geïmplementeerde datacenter interconnect (DCI) model inclusief Dense Wavelength Division Multiplexing (DWDM) technologie wil Switch Datacenters tegemoetkomen aan de wensen van enterprise klanten en cloud providers. Dergelijke partijen blijken tegenwoordig hoge eisen te stellen aan de redundantie en up-time van hun IT infrastructuren. Om die reden heeft de colocatie aanbieder op beide datacenter locaties recent al geïnvesteerd in een infrastructurele upgrade van Tier 3 naar Tier 4 level specificaties. De nieuwe dark fiber interconnects zorgen voor een verdere uitbreiding van redundantie in de datacenter infrastructuur, met uitgebreide nieuwe opties voor back-up en failover.

Switch Datacenters verwacht dat de dark fiber interconnects tevens zullen bijdragen aan het transformeren van Switch AMS2 in Woerden tot een datacenter hub van formaat in de regio Utrecht. “De regio Utrecht ligt zeer centraal in Nederland en kent een enorme bedrijvigheid,” zegt Gregor Snip, CEO en oprichter van Switch Datacenters. “Er zijn in deze regio echter nauwelijks carrier-neutrale datacenters beschikbaar om IT infrastructuren professioneel te huisvesten. De interconnect verbinding zorgt ervoor dat gebruikers in deze regio de nabijheid van Switch AMS2 kunnen combineren met de enorme connectiviteitsopties in Amsterdam Zuidoost met 460 beschikbare glasvezelnetwerken.”

Datacloud Europe 2016
Tijdens Datacloud Europe 2016 in Monaco (8 - 9 juni) zal Switch Datacenters zijn datacenters inclusief de dark fiber interconnects voor het eerst aan het publiek tonen. In Monaco zal Switch Datacenters ook een eerste inkijk geven in plannen voor significante uitbreiding van datacenter capaciteit in de regio Amsterdam.

“De door ons geïmplementeerde DCI architectuur is zeer efficiënt, ook als het gaat om kosten,” zegt Snip. “Met behulp van DWDM technologie zijn we in staat om verbindingen te realiseren voor in totaal zestien 10 Gigabit Ethernet kanalen over één enkel paar fibers. En doordat de afstand tussen het datacenter in Amsterdam en Woerden minder dan 30 kilometer bedraagt, is het niet nodig om verschillende en daarmee gecompliceerde, omvangrijke en dure DWDM chassissystemen in gebruik te nemen.”

Wereldwijde cloud provider
Enkele klanten van Switch Datacenters hebben al interesse getoond om deze datacenter interconnects tussen Amsterdam en Woerden te gaan gebruiken. Onder hen ook een bekende grote cloud speler met wereldwijde aanwezigheid die zijn primaire IT infrastructuur in Switch AMS2 heeft ondergebracht.

“Deze wereldwijde marktleider in cloud services oplossingen, in feite onze grootste klant in Switch AMS2, is erop gericht om cloud services op enterprise niveau te bieden,” zegt Snip. “Security en een betrouwbare dienstverlening zijn daarin van het grootste belang. Deze klant gebruikt AMS1 nu voor back-up doeleinden, maar ook voor opslag van videobestanden van hun beveiligingscamera’s.”

Een andere klant van Switch Datacenters, een Nederlandse hostingprovider met eveneens de primaire IT infrastructuur gevestigd in AMS2, gebruikt de nieuw aangelegde datacenter interconnects om een Point-of-Presence (PoP) te realiseren in Switch AMS1 in Amsterdam Zuidoost. De hostingprovider krijgt hiermee directe toegang tot de 460 beschikbare glasvezelaanbieders op het internetknooppunt in Amsterdam Zuidoost.

Tier 4 datacenters
Onlangs maakte Switch Datacenters bekend dat Switch AMS1 en Switch AMS2 (voorheen bekend als WRD1) nu zijn uitgerust met indirect adiabatische koeling technologie van Air@Work. Het gebruik van deze technologie resulteert in hoge redundantie en een gecalculeerde, uiterst energiezuinige Power Usage Effectiveness (PUE) van 1,07. De gepatenteerde synthetische warmtewisselaar technologie (StatiqCooling) van Air@Work zorgt tevens voor een extreem lage waterconsumptie in het datacenter.

Cold Corridor opstellingen in Switch AMS1, een datacenter met een oppervlakte van 8.320 vierkante meter

Deze upgrade van de twee datacenters is onderdeel van een algehele upgrade van Tier 3 naar Tier 4 level specificaties. Met deze Tier 4 specificaties verwacht Switch Datacenters beter te kunnen inspelen op de behoeften van vooral cloud providers in AMS1 en AMS2; spelers die 100 procent up-time garanties aan hun klanten willen kunnen bieden.

Switch Datacenters heeft in samenwerking met Schneider Electric alle systemen in de twee datacenters (behalve de racks) ge-upgrade naar Tier 4 niveau – van transformatoren tot aan de elektriciteitskast, en van busbar systemen tot aan de PDU’s. “De nieuw aangelegde datacenter interconnect met DWDM technologie versterkt het enterprise karakter van onze datacenters,” zegt Snip. “Het biedt onze klanten in zowel Amsterdam Zuidoost als Woerden redundante back-up en failover opties binnen een datacenter omgeving die nu standaard is ingericht volgens Tier 4 specificaties.”

Over Switch Datacenters
Switch Datacenters (www.switchdatacenters.com) is een Europese aanbieder/operator van carrier-neutrale datacenters, opgericht door enkele veteranen binnen de Nederlandse internet- en hostingindustrie. Het bedrijf biedt enterprise level colocatie services en ‘built-to-suit’ corporate datacenters aan een klantenportfolio dat zich uitstrekt van het MKB tot aan wereldwijd opererende en welbekende grote cloud spelers. Switch Datacenters levert redundant uitgevoerde (2N) en hoog-beschikbare (100% uptime garantie) datacenter infrastructuur met Tier 4 specificaties aan ISP’s, system integrators (SI’s), cloud service providers (CSP’s) en enterprise klanten.

Het grootste colocatie datacenter van Switch Datacenters (Switch AMS1) is gevestigd op het internetknooppunt in Amsterdam Zuidoost, een omgeving met een hoge dichtheid als het gaat om beschikbare glasvezels (460 in totaal). Dit datacenter heeft een omvang van 8.320 vierkante meter. Het datacenter van Switch Datacenters in Woerden (Switch AMS2) heeft een omvang van 5.500 vierkante meter. Dit datacenter ligt op een afstand van ongeveer 30 kilometer van AMS1, wat de locatie bij uitstek geschikt maakt voor een twin/dual datacenter concept.

Fotomateriaal
Switch Datacenters heeft foto’s ter beschikking die door media rechtenvrij gebruikt kunnen worden. De foto’s kunnen worden gedownload via de Media Kit op de site van Switch Datacenters:

Media contact

Switch Datacenters
Gregor Snip, CEO Switch Datacenters
press@switchdatacenters.com
Laatste van Switch Datacenters
Verstreken tijd: 5 jaar en 55 dagen

Logo KINXX PR
Switch Datacen.. contact

Logo Switch Datacenters

Gregor Snip
  sales@switchdatacenters.com
  www.switchdatacenters.com
Switch Datacen.. sociaal

Switch Datacen.. tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.