www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: ItsaRep

Collin Crowdfund ontwikkelt in 7 maanden crowdfundingplatform voor MKB-ers met low-code van Mendix

Tot nu toe al meer dan 260 miljoen euro geïnvesteerd via ‘mini-bank’ met 30.000 gebruikers

Mendix, kondigt aan dat Collin Crowdfund, een Nederlandse marktleider in crowdfunding, zijn low-code platform heeftgebruikt om eencrowdfundingplatform te ontwikkelen. Het innovatieve platform biedt kredietwaardige MKB-ondernemingen aantrekkelijke niet-traditionele financiering en investeerders een kans om een goed rendement op hun investering te verdienen. Collin Crowdfund automatiseert het financierings- en investeringsproces vrijwel helemaal en faciliteert alle betrokken partijen: ondernemers, investeerders en de 'Crowdfund Coaches' die de aanvragen beoordelen.

De oprichters van Collin Crowdfund, Jeroen ter Huurne en Jan-Willem Onink, zagen dat veel MKB-ondernemers niet door konden groeien door een gebrek aan financieringsmogelijkheden bij traditionele banken. Daar tegenover stonden veel investeerders die op zoek waren naar kredietwaardige investeringskansen met een aantrekkelijk rendement - mensen die een lokaal bedrijf willen helpen of een jonge ondernemer willen ondersteunen bij het realiseren van zijn droom. Collin Crowdfund brengt deze partijen succesvol bij elkaar.

Vanaf de start concentreert Collin Crowdfund zich op het opbouwen van vertrouwen en het bieden van goede leningen, niet op het grootste volume aan leningen. De resultaten tot dusver tonen de succesvolle aanpak: er is al meer dan 260 miljoen euro geïnvesteerd, bijna 1.200 aanvragen zijn goedgekeurd en gepubliceerd en 99,50 procent van de aanvragen is succesvol gefinancierd. Dit alles wordt mogelijk gemaakt door een innovatief low-code-gebaseerd platform dat Collin Crowdfund ontwikkelde in samenwerking met Mendix-partner Appronto.

In zeven maanden een mini-bank
Het platform is in slechts zeven maanden tijd in sprints ontwikkeld met een interne developer, vier externe consultants van Appronto en de hulp van Mendix. Het team gebruikte het Mendix low-code platform, een visuele ontwikkelingsbenadering van applicatieontwikkeling waarmee developers met verschillende ervaringsniveaus applicaties voor web en mobiel kunnen maken, met behulp van drag-and-drop-componenten en modelgedreven logica via een grafische gebruikersinterface.

De grootste uitdaging was het beheren van alle transacties die door het systeem worden verwerkt. “We waren als het ware een digitale mini-bank aan het opzetten. Zorgen dat dit efficiënt en volgens de regels verloopt, was een flinke uitdaging”, stelt Bram ter Huurne, informatiemanager bij Collin Crowdfund. “Het platform is het kloppende hart van onze business, dus het was van essentieel belang dat dit goed functioneerde.We hebben voor Mendix gekozen, omdat we op zoek waren naar een product waarmee we een snelle go-to-market konden realiseren. Er was geen kant-en-klare oplossing beschikbaar en het aanpassen van een bestaand product zou duurder en tijdrovender zijn dan het opbouwen van een nieuw systeem met low-code. Bovendien passen we nu op basis van feedback van onze klanten elke zes weken ons platform aan met innovaties en verbeteringen Dat kan niet met een standaardoplossing.”

Technologie met menselijke maat
Het platform van Collin Crowdfunding wordt door bijna 30.000 gebruikers, voornamelijk investeerders, en 40 back-office medewerkers gebruikt. Iedereen, van aanvrager tot medewerker, logt in op hetzelfde ‘Mijn Collin-platform’. Iedere gebruikersgroep heeft verschillende rollen en front-ends voor hun specifieke behoeften.

Een aanvrager komt via het Mijn Collin-platform in een speciaal opgezette funnel, waar hij allerlei basisdocumenten, zoals recente jaarrekening, aangifte van de inkomstenbelasting en een uittreksel van de Kamer van Koophandel, moet indienen. In tegenstelling tot bij een bank, waar het vooral om de cijfers gaat, beoordeelt een Crowdfund Coach via een persoonlijk gesprek de kredietwaardigheid van de ondernemer. Als de Crowdfund Coach groen licht geeft, maakt de Risk Coach een gedegen risicoanalyse en gaat het naar de ‘Groen Licht Commissie’, ervaren directieleden van Collin met ruime ervaring in bedrijfsfinancieringen. Zodra alles akkoord is, komt de aanvraag voor een lening met een Collin Credit Score op de website van Collin. Ook krijgen investeerders via een app op hun smartphone een notificatie, dit is standaard om 11:00 ’s morgen, dat wordt door de community van investeerders ook wel ‘Collin time’ genoemd.

Aanbieden van een white label low-code platform
Crowdfunding wordt steeds meer mainstream, en Collin Crowdfund wil de groei van de branche helpen stimuleren door hun oplossing ‘white label’ aan te bieden. Ter Huurne zegt hierover: “Crowdfunding biedt niet alleen een interessant rendement voor investeerders, maar kan ook een manier zijn om bijvoorbeeld een lokaal bedrijf in de regio te ondersteunen of om grensverleggende producten te helpen ontwikkelen. Door ons platform white label aan te bieden kunnen meerdere partijen deze manier van financieren aanbieden. Doordat we het platform met Mendix hebben gebouwd, is het makkelijk aanpasbaar passend aan ieders wensen en behoeften."

Joelle de Prez, Customer Success Manager bij Mendix, zegt: “Collin Crowdfund heeft aangetoond dat het met het low-code platform van Mendix mogelijk is om een universeel platform te ontwikkelen dat is geoptimaliseerd voor multi-experience gebruik in een opkomende sector waar nog geen goede oplossing beschikbaar is. Collin Crowdfund durfde uitdaging aan te gaan, en slaagde hierin, op een snelle en efficiënte manier. ”

Bas van der Horst, algemeen directeur van Appronto, zegt: "Het platform dat we voor Collin Crowdfund hebben gebouwd, automatiseert bijna alle processen: van het aanvragen van een lening tot de betaling. Dit zorgt voor een snelle en veilige manier om het MKB te helpen bij het financieren van hun zakelijke plannen. Vooral in tijden waarin traditionele banken minder geneigd zijn om te helpen, bewijst dit platform met meer dan 30.000 gebruikers een uitstekende oplossing te zijn voor zowel ondernemers als investeerders. De mensen bij Collin Crowdfund hebben dezelfde ondernemende aanpak en blijven innoveren en hun platform verbeteren. Een schoolvoorbeeld van wat je kunt bereiken met het Mendix low-code platform. "

Lees meer over het Mendix Platform.

Achtergrond
In een door een pandemie ontwrichte wereld is software de nieuwe levensader van ons dagelijks leven en de lijm die de wereldeconomie bijeenhoudt. Traditionele software-ontwikkeling duurt echter veel te lang en levert vaak niet de gewenste business resultaten op en sluiten niet aan bij de behoeften van gebruikers. Zelfs vóór Covid-19 waren er wereldwijd niet genoeg professionele software-ontwikkelaars om alle software te bouwen die momenteel nodig is. De wereldwijde pandemie heeft de al heersende software- en bedrijfscrisis versneld. Low-code software-ontwikkeling biedt hiervoor een oplossing. Low-code van Mendix is een krachtige, visuele benadering voor software-ontwikkeling die citizen en professionele ontwikkelaars in staat stelt om meer dan 10x sneller cloud-native applicaties te maken, zowel voor web als mobiel, met behulp van drag-and-drop-componenten en modelgedreven logica; allemaal via een intuïtieve grafische gebruikersinterface. Voor meer informatie over hoe Mendix helpt bedrijven te transformeren kijk op: www.mendix.com.

Over Mendix
Mendix, onderdeel van Siemens en wereldleider in low-code en no-code applicatie-ontwikkeling, transformeert de manier waarop applicaties in digitale organisaties worden gebouwd. Met het Mendix-platform kunnen bedrijven met meer professionals applicaties ontwikkelen en daarmee de bottleneck van software-ontwikkeling wegnemen (Make with More), slimme apps bouwen met een rijke, slimme. contextuele en proactieve gebruikservaring (Make it Smart) en systemen moderniseren en meer applicaties bouwen die groei faciliteren (Make it Scale). Het Mendix-platform is gebouwd om intensieve samenwerking tussen IT en business teams mogelijk te maken en applicatie-ontwikkeling te versnellen waarbij tegelijkertijd de veiligheid, kwaliteit en governance wordt gegarandeerd. Kortom om organisaties te helpen de stap te maken naar de digitale toekomst. Het ‘Go Make It’ platform van Mendix wordt wereldwijd gebruikt door meer dan 4.000 organisaties.
Laatste van Mendix
Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie in verschillende regio's en sectoren voor een breed scala aan toepassingen

Nemesys en MCS werken samen om veilige IoT-oplossingen te implementeren

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Extreme Networks benoemt John Abel tot Chief Information Officer

Uw ERP-systeem - een achteruitkijkspiegel of een periscoop?

Oracle Cloud Infrastructure kondigt integratie met ServiceNow aan voor beter multi-cloud management

Seeders en Made by Mouses starten samen Amazon-agency Reachers

Entrust-onderzoek onthult dat organisaties de beveiliging van klantdata prioriteren, maar deze blijven blootstellen aan dreigingen

Onderzoek wagenparkbeheerders: 75% is bezorgd dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Mendix contact

Logo Mendix

info@mendix.com
  www.mendix.com
Mendix sociaal

Mendix tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Protime BV
Logo Pegasystems
Logo Thales