www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (6 jaar en 155 dagen geleden)

Slimme energy buddy is goed voor jaarlijkse, nationale besparing van 530 miljoen euro

Nieuwe functionaliteiten smappee vergroten de energiewinst en het gebruikersgemak

Kortrijk, 22 mei 2014 – Uit onderzoek van smappee blijkt dat er flink wat te besparen valt voor het gemiddelde Nederlandse gezin. Negen op de tien Nederlanders heeft geen zicht op hoeveel kWh hij verbruikt, laat staan welke (verborgen) energievreters doorwegen in de energiefactuur. Verspil elimineren en het energieverbruik duurzaam verminderen zónder aan comfort in te boeten, is de missie van smappee.

De ontwikkelingen van smappee staan niet stil en zorgen voor continu profijt van je investering. Dankzij de feedback van gebruikers is de energy buddy aangepast en zijn er vijf uiterst handige functionaliteiten aan toegevoegd. Wat smappee uniek maakt, is dat je de energy buddy blijft gebruiken. Dat levert blijvend dubbele winst op: in de portemonnee en voor het milieu.

Het succes van smappee zit in de som der delen:
  • smappee is zo ontworpen dat je het altijd blijft gebruiken. Dit dankzij de integratie van de comfortfuncties: toestellen schakel je - via de smappee app – op afstand aan en uit.Door de dagelijkse ‘confrontatie’ met je energieverbruik blijf je dit opvolgen en controleren.
  • smappee upgrades zijn er voor de hele 'smappee community'. Via een update van de gratis app genieten alle gebruikers van de nieuwe features.
  • smappee is de enige energy buddy die via één monitor je exacte huishoudelijk verbruik registreert en je toestellen herkentZo weet je precies waar de energievreters en het overbodige sluimergebruik zitten – om vervolgens in te grijpen.
  • smappee geeft detailinformatie over je energieverbruik op een visuele manier weer op je smartphone of tablet. Hiervoor dien je enkel de gratis smappee app te installeren.
De volgende nieuwe features zijn toegevoegd:
  • Een nieuwe installatieprocedure:Hierdoor installeer je smappee sneller en eenvoudiger.
  • DNA van je toestel:Elk elektrisch toestel krijgt een eigen, visuele ID. Deze toont het energieverbruik, net als de duur van gebruik en de daarmee verbonden kosten.
  • Train je smappee: Gebruikers kunnen smappee trainen. Zo breng je elektrische toestellen in je huis sneller in kaart.
  • Comfortfunctie ‘aan- en uitschakelen op afstand’: Toestellen kun je met de smappee comfortstekker, een draadloze tussenstekker, op afstand aan- en uitzetten. Standaard wordt één comfortstekker meegeleverd. Bijkomende comfortstekkers kunnen via de webshop aangekocht worden. smappee registreert je energieverbruik via één centrale monitor, daar heb je geen stekkers voor nodig.
  • Web interface: Wie zijn energieverbruik bijzonder gedetailleerd wilt bestuderen, kan dat doen via de web interface.
Stefan Grosjean – CEO en bezieler van smappee: “We willen het energieverbruik thuis verminderen zonder aan comfort in te boeten - en dat op een duurzame manier. De missie van smappee is om 'gewoonten' te veranderen, precies omdat we weten dat échte en blijvende besparingen beginnen bij gedragsverandering. Dat doe je niet met een product, maar met een service. Smappee is een partner die meet, informeert, motiveert, amuseert en faciliteert: blijvend en overal. Dat maakt van smappee de eerste energy buddy die je blijft gebruiken. Zo maak je van een gezonde reflex een nieuwe gewoonte die dubbele winst oplevert: je bespaart geld en spaart het milieu. Omdat dit voordeel voor iedereen belangrijk is, starten we met onze Europese uitrol. De eerste markten waar we de tanden in zetten zijn het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Scandinavië.”

Hoezo - een besparing van 530 miljoen?
Dit zijn de energiekosten die Nederlandse gezinnen kunnen besparen door een real-time energie-app te gebruiken.

Waarom is besparen zonder aan comfort in te boeten zo belangrijk? Mensen zijn gewoontedieren die niet graag toegeven aan comfort. Smappee verandert gedrag stap voor stap door het aanleren van eenreeks van nieuwe, kleine reflexen. Reflexen die - als je ze optelt - een echte besparing opleveren. Die doordachte aanpak zorgt er voor dat consumenten fervente én blijvende gebruikers worden van smappee.
Laatste van smappee
CES: Belgisch bedrijf Smappee gelauwerd op CES Innovation Awards

Grip op energiestromen in en om het huis met Smappee Plus

Smappee integreert Amazon Alexa en maakt gewone apparaten slim
Cisco-rapport: privacy en veiligheidsproblemen nemen toe door remote werken

Conscia Nederland bekroond tot Extreme Networks Partner of the Year - Northern and Eastern Europe

Extreme Networks prijst Global Partner Community tijdens jaarlijkse Partner Conference

Terugkerende inkomsten IFS stijgen met 41 procent jaar-op-jaar

CyberArk Labs vindt manier om netwerken plat te leggen via slimme apparatuur als alarmen en sensoren

Pegasystems is een leider in RealTime Interaction Management volgens onafhankelijk onderzoeksbureau

Unit4 breidt FP&A-oplossing voor middelgrote organisaties uit met nieuwe prognose- en planningsmogelijkheden op basis van AI

Softwarekwaliteit vast onderdeel strategie van Rijkswaterstaat

Nederlands bedrijfsleven investeert meer in cybersecurity

VSL opent eerste kalibratie- en testfaciliteit voor vloeibaar aardgas in de wereld
Schneider Electric werkt samen met het Nederlandse Semiotic Labs om de digitale service van EcoStruxure Asset Advisor uit te breiden met conditiebewaking en voorspellend onderhoud

Cisco versnelt veilige adoptie van cloud met nieuw WAN Edge-Platform

Ivanti voegt machine learning toe aan Neurons-platform voor optimalisatie van beveiliging en software-uitgave

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

NTT Ltd. introduceert Mobile Workplace Connect voor meer productiviteit en betere security voor remote workers

KOOKAÏ gebruikt GTT SD-WAN om digitale transformatie in Europa te ondersteunen

Baanbrekende ontsmettingstechnologie in pilotfase om coronabesmettingen te verminderen

Schneider Electric verbetert het beheer van hybride IT-infrastructuur met nieuwe EcoStruxure IT-innovatie

Citrix en Upwork breiden hun samenwerking uit om het Nieuwe Werken te stimuleren

Iedere zondag aan de slag met robots op de Robot Playground van RobotWise bij THERE Tech Lab in Amsterdam

Proofpoint waarschuwt voor schadelijke OneDrive- en Sharepoint-links

Dell Technologies Project APEX versnelt as-a-Service-strategie van bedrijven

The Collectables: een nieuwe manier om bijzondere auto’s te (ver)kopen
Verstreken tijd: 6 jaar en 155 dagen
smappee contact

Logo smappee

smappee sociaal

smappee tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS