www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.LVTPR.nl

car2go bedrijfsprofiel

Logo car2go
car2go is de marktleider op het gebied van free-floating carsharing en is een volledige dochteronderneming van Daimler AG. Bij car2go kunnen de smart fortwo en verschillende Mercedes-Benz modellen altijd worden gehuurd tegen een betaalbare minuutprijs. De auto’s kunnen met de smartphone worden gevonden, gereserveerd en geopend. car2go is actief sinds 2008 en is internationaal beschikbaar op 26 locaties (14 Europese locaties, waarvan 7 locaties in Duitsland, 11 locaties in Noord-Amerika en één in Azië in Chongqing/China). Binnen Europa en Noord-Amerika is het mogelijk om met één membership op alle locaties auto’s te gebruiken. De 14.000 auto’s zijn meer dan 94 miljoen keer gebruikt door 2,9 miljoen members. Op 3 locaties zet car2go 1.400, 100% elektrische auto’s in; Amsterdam, Stuttgart en Madrid, dit maakt car2go de grootste elektrische carsharing aanbieder. Het hoofdkantoor van car2go is gelegen in Leinfelden-Echterdingen bij Stuttgart. De Europese locaties worden aangestuurd door car2go Europe GmbH, een joint venture tussen Daimer en - Europa’s toonaangevende autoverhuurmaatschappij - Europcar. Meer informatie is beschikbaar op www.europcar-group.com.

Laatste persberichten
Mijlpaal car2go: wereldwijd 3 miljoen members