www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Whizpr

Tanium kondigt investeringsronde aan van $150 miljoen, gestimuleerd door grote industry-partnerships

Utrecht, 6 oktober 2020 - Tanium, leverancier van unified endpoint management en beveiliging ontwikkeld voor veeleisende IT-omgevingen, kondigt aan dat het $150 miljoen extra aandelen heeft verkocht. Bestaande investeerders Fidelity Management & Research Company, LLC, Baillie Gifford, hun respectievelijke filialen, en fondsen en accounts geadviseerd door T. Rowe Price Associates, Inc. namen deel aan de financiering. Deze nieuwe investeringen brengen het totaal dat is opgehaald door Tanium, op meer dan $900 miljoen en brengt de waardering van de organisatie op meer dan $9 miljard.

De financiering komt vlak nadat de organisatie een strategisch partnership aankondigde met Salesforce en een investering door Salesforce Ventures in juni 2020, wat zorgde voor hernieuwde interesse bij bestaande investeerders.

“Tanium is een pionier met een fundamenteel andere benadering van beheer en beveiliging van endpoints, door operationeel inzicht, security controls en risicomanagement te verenigen”, zegt James Anderson, Partner bij Baillie Gifford. “Deze transformatieve benadering wordt gedreven door een fantastisch leiderschapsteam dat we enorm bewonderen, met een bewezen staat van dienst. We zijn verheugd onze investering in Tanium uit te breiden.”

“Vanaf het begin is Tanium toegewijd aan het bouwen van een platform dat anticipeert op en zich aanpast aan de behoeften van onze klanten. Het geeft hen het inzicht en de controle die zij nodig hebben om de complete lifecycle van endpoints te beheren en beveiligen, waar die zich ook bevinden”, zegt Orion Hindawi, co-founder en CEO bij Tanium. “Deze kwaliteiten zijn meer dan ooit relevant en bedrijfskritisch. Deze investering bevestigt nogmaals dat open platforms die klanten helpen digitaliseren en transformeren op hoge snelheid van enorme waarde zijn voor organisaties in elke sector.”

Naast de aankondiging van een strategisch partnership met Salesforce in juni, blijft Tanium op snel tempo innoveren. In juli kondigde de organisatie de beschikbaarheid aan van Tanium as a Service, de eerste en enige zero-infrastructuur endpoint-management- en -beveiligingsoplossing. In augustus kondigde de organisatie een ander groot partnership aan met Google Cloud en een integratie met Chronicle. Tanium stelde daarnaast recentelijk Mark Fields, voormalig CEO van Ford Motor Company, aan als lead independent director van de raad van bestuur.

Tanium heeft een sterke staat van dienst wat betreft groei. In 2019 groeide de omzet meer dan 50% jaar-op-jaar, tot meer dan $430 miljoen, met dubbelcijferige aangepaste EBITDA en Operating Cash Flow marges. In dezelfde periode breidde Tanium zijn personeelsbestand uit met meer dan 50% tot meer dan 1.400 fulltime werknemers.

Allen & Co. diende als financieel adviseur voor Tanium tijdens deze financiering.

Over Tanium
Tanium biedt een bewezen platform voor endpoint visibility en controle die de manier waarop organisaties hun computing-apparaten beheren en beveiligen transformeert met ongekende snelheid en flexibiliteit. Veel van de grootste en meest ontwikkelde bedrijven ter wereld, inclusief meer dan de helft van de Fortune 100, top retailers, financiële instellingen en zes divisies van de Amerikaanse strijdkrachten vertrouwen op Tanium voor het maken van belangrijke beslissingen, om efficiënt en effectief te kunnen opereren en bestand te zijn tegen verstoringen. Tanium neemt de 7e plek in op de Forbes-lijst van ‘Top 100 Private Companies In Cloud Computing For 2019’ en de 10e plek op de FORTUNE-lijst van de ‘100 Best Medium Workplaces’. Ga voor meer informatie naar www.tanium.com en volg ons op LinkedIn en Twitter.

Tanium
Rachel Pepple
Tel: +1-206-375-2553

Whizpr