Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl

UiPath benoemt SaaS Executive Renzo Taal tot EMEA-regio Lead

Voormalig Salesforce-topman sluit zich aan bij RPA-marktleider om visie en groei te versnellenin de regio

NEW YORK & LONDON – October 6, 2020UiPath, de toonaangevende leverancier van Robotic Process Automation (RPA)-enterprisesoftware, heeft vandaag aangekondigd dat Renzo Taal per 1 oktober is toegetreden tot het bedrijf als Senior Vice President en Managing Director EMEA. Taal maakt de overstap naar UiPath vanuit Salesforce, waar hij verschillende internationale functies bekleedde. Zijn  meest recente functie was senior vice president en General Manager van Azië.

Taal is een erkend leider in de Europese en internationale zakelijke arena. Hij neemt meer dan 20 jaar ervaring mee in senior managementfuncties in de technologie-industrie. Met een track record in sales, go-to-market operaties, en het ontwikkelen van nieuwe markten om aanzienlijke groei te stimuleren, heeft Management Team hem genoemd als een van de meest invloedrijke jonge bedrijfsleiders in de regio.

"Hyperautomation staat bij bedrijven over de hele wereld bovenaan de agenda, omdat ze hun digitale transformatie willen versnellen," zegt Thomas Hansen, Chief Revenue Officer van UiPath. "We zijn verheugd dat Renzo bij ons EMEA-team komt om het team te leiden, klanten te adviseren en zo onze positie als partner of choice voor C-suite-leiders te verstevigen.”

"Het is een ongelooflijke kans om bij UiPath te komen tijdens deze fase van groei en ontwikkeling," aldus Taal. "UiPath biedt de juiste mix van technologie, professional services en een eco-systeem van partners die klanten hebben wanneer ze worstelen met het digitaal transformeren van hun bedrijven om door het 'nieuwe normale' te navigeren."

Taal vervolgt: "Ik kijk uit naar de uitdaging om de business in EMEA te leiden, waar ik ongelooflijke transformaties zie plaatsvinden als bedrijven nieuwe businessmodellen nastreven.”

Taal trad in februari 2014 in dienst bij Salesforce, waar hij leiding gaf aan groei en succes in Noord-Europa. Voorafgaand aan zijn functies bij Salesforce was hij Senior Vice President bij Philips Lighting EMEA.

Vóór zijn werk bij Philips werkte Taal in Austin, Texas, bij Dell. Daar maakte hij deel uit van de Dell Worldwide Public and Large Enterprise-divisie en was hij lid van het wereldwijde executive team. Eerder in zijn carrière bij Dell beheerde Renzo de vestiging van Dell in Amsterdam en de Dell Services and Marketing-activiteiten voor China, Hong Kong en Noord-Azië.

Hij heeft een Master of Science in Business Administration aan de Erasmus Universiteit, Rotterdam School of Management. Hij studeerde aan de Harvard Business School en werkte als strategieconsultant voor de financiële- en fast moving consumer-industrie voordat hij bij Dell kwam werken.

Over UiPath
De visie van UiPath is om organisaties in staat te stellen elke medewerker te laten profiteren van de transformerende kracht van automatisering. Een kracht die mensen bevrijdt van het “saaie” werk, zodat ze hun volledige potentieel kunnen inzetten om het verschil te kunnen maken voor hun organisatie en de maatschappij. Alleen UiPath biedt een end-to-end platform voor hyperautomation, waarbij de toonaangevende Robotic Process Automation (RPA)-oplossing worden gecombineerd met een volledige reeks mogelijkheden waarmee elke organisatie digitale bedrijfsvoering op ongekende snelheid kan schalen. De technologie heeft al bij meer dan 65% van de Fortune 500 en 8 van de Fortune 10-bedrijven geholpen om miljoenen repetitieve taken te automatiseren.

UiPath werd uitgeroepen tot CNBC TOP 50-bedrijf van 2020, is erkend door de Financial Times als Snelst groeiend bedrijf van Amerika 2020 en opgenomen op de Deloitte 2019 Technology Fast 500, een ranglijst van de snelst groeiende publieke en particuliere technologiebedrijven in Noord-Amerika.
Laatste van UiPath
UiPath benoemt SaaS Executive Renzo Taal tot EMEA-regio Lead

UiPath levert het eerste end-to-end hyperautomation-platform

Gezondheidsorganisaties, overheden en bedrijven omarmen de robot in hun strijd tegen het coronavirus
UiPath contact

Logo UiPath

www.uipath.com
UiPath sociaal

UiPath tweets

Logo Code24 B.V.
Logo UcaaS
Logo Maunt
Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV