Herken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: ItsaRep

SentinelOne introduceert automatische beveiliging van cloud workloads en containers

SentinelOne introduceert een geautomatiseerde Application Control Engine om cloud workloads en containers te beschermen zonder noodzaak tot handmatige tussenkomst van IT-beheerders of security-teams. Deze nieuwe engine beschermt containers tegen bekende en onbekende bedreigingen, waardoor het niet langer nodig is om handmatig whitelists bij te houden en cloud workloads en containers hun originele staat behouden terwijl ze beschermd zijn tegen malware, cryptojacking, zero-days en andere bedreigingen.

Kenmerkend voor cloud-native workloads is hun op zichzelf staande architectuur. Ze worden opgebouwd door statische images met daarin alles wat nodig is om een applicatie te laten draaien. Beveiliging vormt veelal een uitdaging, omdat dit te vaak de prestaties van een workload beïnvloedt. De meeste security-producten werken daarom hooguit met whitelists of allowlists om stuk voor stuk toestemming te geven aan wat er mag gebeuren in de container; de rest wordt tegengehouden. Dit gaat sterk ten koste van de flexibiliteit, en hierdoor is veel handmatig werk vereist en worden bedreigingen over het hoofd gezien.

De nieuwe oplossing van SentinelOne biedt een standaard afwijzing-modus om containers te beschermen tegen ongeautoriseerde veranderingen van workloads. De engine vereist geen speciale configuratie, voegt geen complexiteit toe en introduceert geen vertraging in de gebruikersbeleving. De engine wordt in werking gesteld met een simpele klik en is in enkele seconden actief, ongeacht of de container workloads draaien als Kubernetes pods of in Docker servers.

“Organisaties hebben cloud-oplossingen nodig die hun cloud-assets beschermen met dezelfde snelheid als de business zelf”, aldus Eric van Sommeren, director Noord-Europa bij SentinelOne. “Het is van cruciaal belang om cloud workloads en containers te beveiligen, maar dit mag niet ten koste gaan van de flexibiliteit, snelheid en wendbaarheid van de dienstverlening. Dat druist namelijk in tegen de motivatie achter de beweging naar de cloud. Wij zijn erin geslaagd om cloud-security te ontwikkelen waarmee een organisatie beter zijn IT- en business doelstellingen kan behalen.”

De Application Controle Engine is beschikbaar in Kubernetes en Linux 4.4 workload agents.

Over SentinelOne
SentinelOne levert autonome endpoint-bescherming middels een enkelvoudige agent die preventie, detectie, respons en opsporingsfunctionaliteit combineert. Het SentinelOne platform is ontwikkeld met het oog op zeer hoog gebruiksgemak en bespaart gebruikers tijd dankzij de inzet van AI om automatisch en in realtime dreigingen binnen het bedrijf en in de cloud te elimineren. Daarnaast is het de enige oplossing die volledig inzicht biedt van edge tot cloud over het hele netwerk. Meer informatie op sentinelone.com en op @SentinelOne, LinkedIn en Facebook.
Laatste van SentinelOne
SentinelOne haalt 267 miljoen dollar op in Series F investering

FD Mediagroep kiest SentinelOne voor beveiliging endpoints
SentinelOne contact

Logo SentinelOne

SentinelOne sociaal

SentinelOne tweets

Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV
Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo Nalanda Technology
Logo Kannegieter
Logo Boys with Brains
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Extreme Networks
Logo Ivanti
Logo Workfront
Logo Descartes