www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet gepositioneerd als ‘Leader’ in het ‘2020 Gartner Magic Quadrant for WAN Edge Infrastructure’

Hogere positie ten opzichte van het vorige jaar is te danken aan de complete visie en het uitvoerend vermogen van Fortinet

Utrecht, 2 oktober 2020 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cybersecurity, maakt bekend dat het door Gartner is gepositioneerd in het Leader-kwadrant in het marktrapport ‘2020 Magic Quadrant for WAN Edge Infrastructure’. Fortinet behaalde een hogere positie ten opzichte van het vorige jaar dankzij de complete van zijn visie en zijn uitvoerend vermogen.

Fortinet is leverancier van de meest flexibele SD-WAN-oplossing op de markt
Fortinet blijft Fortinet Secure SD-WAN uitbreiden met innovatieve functionaliteit om een organisch ontwikkelde oplossing af te leveren die geavanceerde routering, zelfherstellende SD-WAN-functionaliteit en intuïtieve orchestration combineert met de meest flexibele beveiligingsmogelijkheden binnen de branche. Fortinet biedt deze mogelijkheden aan via een geïntegreerde next-generation firewall of cloud-gebaseerde Security Access Service Edge (SASE)-technologie.

De toewijding van Fortinet aan innovatie op het gebied van SD-WAN-technologie heeft geresulteerd in de meest uitgebreide en veilige SD-WAN-oplossing binnen de branche. Deze oplossing is inzetbaar in thuisomgevingen, filialen, campusomgevingen en multi-cloudomgevingen. Fortinet Secure SD-WAN helpt klanten met het realiseren van aanzienlijke voordelen, zoals:
  • Een verbeterde gebruikservaring: Klanten van Fortinet kunnen op dynamische wijze bottlenecks aan alle randen van het WAN identificeren en verhelpen met behulp van uitgebreide zelfherstellende SD-WAN-mogelijkheden. Deze worden van extra kracht voorzien door speciaal ontwikkelde ASIC’s. De inzet van AI en machine learning biedt organisaties meer overzicht en grip. Dit draagt bij aan optimale applicatieprestaties.
  • Lagere kosten en minder complexiteit: De Security-driven Networking-aanpak van Fortinet verenigt netwerk- en beveiligingstechnologie tot een geïntegreerde Secure SD-WAN-oplossing met centrale orchestration. Organisaties kunnen daarmee het aantal losstaande beveiligingsoplossingen en de beheercomplexiteit terugdringen en profiteren van zo laag mogelijke totale eigendomskosten (TCO).
Eerder dit jaar werd Fortinet uitgeroepen tot Gartner Peer Insights Customers’ Choice voor 2020 in de categorie ‘WAN Edge Infrastructure’. Dit was te danken aan positieve feedback en rapportcijfers van professionals die ervaring hadden met de inkoop, implementatie of het gebruik van Fortinet Secure SD-WAN.

Fortinet werd daarnaast aangemerkt als de snelst groeiende SD-WAN-leverancier door het adviesbureau Omdia. Dit verwees naar de groei van de omzet uit SD-WAN-oplossingen van Fortinet met 247% in het eerste kwartaal van 2020 ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Fortinet is van mening dat deze aanduiding blijk geeft van zijn vermogen om een van de beste SD-WAN-oplossingen op de markt af te leveren.

Een heldere visie op de toekomst van SD-WAN
Organisaties die voor Fortinet Secure SD-WAN hebben gekozen kunnen hun investeringen toekomstbestendig maken door de SD-WAN-technologie uit te breiden met ondersteuning voor nieuwe toepassingsscenario’s. Dit is mogelijk op basis van innovatieve beveiligingstechnologie die vanuit de cloud wordt aangeboden. Dit omvat onder meer flexibele SASE-oplossingen die werknemers op elk moment van de dag veilig houden, ongeacht hun locatie. Fortinet biedt daarnaast geïntegreerde mogelijkheden voor cloud-orchestration om overzicht en grip naar multi-cloudomgevingen te brengen. Fortinet was een van de eerste leveranciers die SD-WAN uitbreidde tot SD-Branch, en het blijft innoveren om te zorgen voor hechtere integratie en krachtiger beveiligings- en analysemogelijkheden die tussen de rand van het LAN en het rand van het WAN kunnen worden ingezet.

John Maddison, executive vice president Products en CMO bij Fortinet: “Een paar jaar geleden werd SD-WAN door de complete IT-sector nog als een geïsoleerde technologie gezien. Bij Fortinet kozen we voor een aanpak waarbij het netwerk door de beveiliging werd aangestuurd. Met de integratie van netwerk- en beveiligingstechnologie werden we de eerste leverancier van een Secure SD-WAN-oplossing. Het doet ons een genoegen om te zijn opgenomen in het Leader-kwadrant van het marktrapport ‘Magic Quadrant for WAN Edge Infrastructure’. Dit vormt naar onze mening een belangrijk bewijs van het vermogen van Fortinet om de gebruikservaring van zijn klanten te verbeteren met consistente beveiliging. Wij zijn van plan om voor verdere innovatie binnen de beveiligingssector te zorgen met oplossingen die zijn geworteld in de principes van Security-driven Networking. De volgende stap voor ons is om de meest flexibele beveiliging in haar soort aan te bieden in de vorm van SASE-oplossingen.”

“Fortinet Secure SD-WAN heeft ons geholpen om sneller over te stappen op cloud-diensten. Dit is te danken aan de geautomatiseerde migratiemogelijkheden. We waren daarnaast in staat om onze filiaaldiensten te consolideren door uit te breiden naar Fortinet Secure SD-Branch met behulp van de draadloze en switching-oplossingen van Fortinet. Met dit project waren we in staat om veilige rechtstreekse communicatie mogelijk te maken voor onze 1.600 werknemers, ” zegt -Ricardo Girardelli, netwerkarchitect bij Creditas

“Fortinet Secure SD-WAN biedt flexibele gebruiksopties en reduceert de kosten en complexiteit voor klanten. De combinatie van SD-WAN, beveiliging, SD-Branch, rapportage en automatisering maakt dit tot een aantrekkelijke integrale oplossing voor filialen en campusomgevingen.”
-Robert Short, vice president Strategic Services bij Liquid Networx

Aanvullende informatie
Over Fortinet
Fortinet beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties compleet beheer van en inzicht in hun  groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen het Fortinet Security Fabric-platform pak de meest kritieke beveiligingsuitdagingen aan en beschermt gegevens over de gehele digitale infrastructuur. Dit geldt voor zowel voor netwerk-, applicatie- als (multi)cloud of edge-omgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 465,000  klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Fortinet is zowel een technologiebedrijf als een leerbedrijf. Fortinet Network Security Expert (NSE) Training Instituut biedt een van de grootste en breedste trainingsprogramma's voor cybersecurity in de industrie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
FortiGuard Labs: 5G-apparaten en thuiswerkers staan centraal bij cyberaanvallen

Fortinet lanceert FortiGate 2600F firewall met speciale SPU’s

Onderzoek Fortinet: operators positief over 5G-mogelijkheden mits cybersecurity op orde is
‘Doorgaan tot de oplossing je past als die little black dress’

Nieuwe overeenkomst PA Consulting en Jacobs: toekomstige investeringen en strategisch partnerschap

Black Friday 2020 in Nederland: Wat kochten we en hoeveel gaven we uit?

Razer en BAPE werken samen aan gelimiteerde collectie ‘A GAMING APE’

Computer Security Day 2020: waar moeten bedrijven meer aandacht aan besteden?

Ambulance Amsterdam zorgt voor veilige toegang voertuigen met Webfleet Solutions
Afripipes kiest Maunt als nieuwe distributeur

Pure Storage breidt het Pure as-a-Service aanbod uit en biedt ongekende transparantie

Nieuw opleidingsinstituut voor workforce management richt zich op veranderende arbeidsmarkt

Quion neemt voorsprong in hypotheekmarkt

Razer vervolgt e-sports-wereldtournee met Razer Invitational - Europe

Verdubbeling van het WLAN-spectrum: Europa staat op het punt een nieuw tijdperk in te luiden

Zivver behaalt 2e plek van Deloitte Technology Fast 50

Onderzoek Thycotic: dreiging AVG-boetes bepalen investeringsbeslissingen in cybersecurity

Resultaten nieuw onderzoek: "97% van de bedrijven vindt het verbeteren van de digitale ervaring voor gebruikers een prioriteit, maar 71% weet niet waar ze moeten beginnen"

Snelgroeiend Studytube 4 jaar op rij in Deloitte Technology Fast 50

Rival Foods, SusPhos en Bilihome winnen Rabo Duurzame Innovatieprijs 2020

Nieuwe testkit van HBK voor snelle check van printed circuit board (PCB’s)

ICT Concept gaat op overnamepad

Toptienlijst meest baanbrekende innovaties van de wetenschap in NL bekendgemaakt

Rockwell Automation neemt Fiix Inc. over, leverancier van cloudoplossingen voor onderhoudsmanagement

HashiCorp kondigt beschikbaarheid Consul 1.9 aan
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Maunt
Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV