ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

World Music Day 2020: aantal abonnementen muziekstreamingdiensten stijgt

Bunnik, 1 oktober 2020 – Op 1 oktober draaien we aan de volumeknop – al sinds 1975 vieren we op deze dag World Music Day. Tijdens het 45-jarig jubileum van deze muzikale dag is de muziek vooral afkomstig van het internet.

Muziek is digitaal
Online streamen in plaats van cd’s verzamelen en podcasts luisteren in plaats van naar de radio… De laatste jaren verandert het luistergedrag van mensen en bevindt de muziekindustrie zich midden in een grote verschuiving. Alleen al vorig jaar groeide de wereldwijde inkomsten van streamingdiensten met 32 procent. In 2019 besloegen streamingdiensten van de belangrijke Noord-Amerikaanse markt 79,5 procent van de totale inkomsten. Een duidelijker teken dat het tijdperk van de cd voorbij is, krijg je niet. Ook in Nederland groeit de populariteit van muziekstreamingdiensten hard: volgens NVPI Audio, de groepsvereniging die de belangen behartigt van Nederlandse muziekmaatschappijen, hadden deze diensten in 2019 een omzetaandeel van 78,2 procent.

De grootste streaminghits
Het Zweedse bedrijf Spotify® is een van de bedrijven die op grote schaal profiteren van deze trend. De naam van het bedrijf staat haast synoniem aan muziek streamen. In het tweede kwartaal van 2020 had het platform wereldwijd 299 miljoen gebruikers, waarvan 38 miljoen premiumabonnees. De artiesten die het meest succesvol zijn op het platform? Vorig jaar was het de Amerikaanse artiest Post Malone, wiens nummers volgens de lijst van meest gestreamde artiesten op Spotify meer dan 6,5 miljard keer werden gestreamd. Ook twee andere bekende artiesten, namelijk Billie Eilish en Ariana Grande, werden vaak gestreamd. Eilish, die onlangs achttien werd, had zelfs het meest gestreamde album van het jaar met ‘When We All Fall Asleep Where Do We Go?’. Ariana Grande is volgens de streamingcijfers de meest succesvolle zangeres van de afgelopen tien jaar. En over de afgelopen tien jaar gesproken: sinds 2010 is het nummer ‘Shape of You’ van Ed Sheeran het meest beluisterde nummer op Spotify.

Krachtig geluid vraagt om krachtig internet
Ondanks alles schotelt het streamingtijdperk ons ook een aantal nieuwe uitdagingen voor. Waar ongestoord muziekluisteren vroeger nog weleens werd gedwarsboomd door vastgelopen tapes of beschadigde cd’s, komt dat vandaag de dag door slechte internetverbindingen. En dat gebeurt niet alleen onderweg. Veel thuisnetwerken raken overbelast als te veel familieleden tegelijkertijd bandbreedte gebruiken. Dat kan komen doordat de internetsnelheid niet voldoende wordt verspreid door de woning, of omdat de WiFi-dekking niet voldoende is voor mobiele apparaten.

Muziek luisteren zonder onderbrekingen begint daarom met een stabiel thuisnetwerk, dat het eenvoudigst te installeren is met Powerline-adapters. Deze adapters maken gebruik van het bestaande elektriciteitsnet en toveren elk stopcontact om in een toegangspunt voor WiFi of een netwerkconnector voor kabelverbindingen. De voordelen van oplossingen zoals de adapters uit de Magic-serie van devolo zijn talrijk: muren en plafonds vertragen niet langer verbindingen en omdat je de adapters eenvoudig naar een andere locatie kan verplaatsen, heb je altijd snel internet waar dat nodig is. Het internet bereikt zo zelfs de zolderkamer, waar je vervolgens via online streaming je eigen privéfeestje kan bouwen.

Prijzen en verkrijgbaarheid
De huidige Magic 2 WiFi next-adapters van devolo zijn verkrijgbaar in twee varianten: de Starter Kit bevat twee adapters en heeft een adviesprijs van 199,90 euro. De kit dekt een leefruimte van circa 90 vierkante meter. De devolo Magic 2 WiFi next Multiroom Kit dekt grotere leefruimten tot circa 180 vierkante meter. Deze kit bevat drie adapters en heeft een adviesprijs van 299,90 euro. Om een bestaand Magic-netwerk uit te breiden, zijn de Magic 2 WiFi next-adapters ook los verkrijgbaar voor een adviesprijs van 129,90 euro. devolo biedt een fabrieksgarantie van drie jaar op al zijn producten.

Over devolo
devolo maakt de woning intelligent en het stroomnet slim. Privéklanten brengen met Powerline-adapters van devolo highspeed dataverbindingen in elke ruimte. Internationaal zijn er ongeveer 40 miljoen dLAN®-adapters in gebruik. Bovendien ontdekken klanten met devolo Home Control de mogelijkheden van het Smart Home – snel in te richten, naar wens uitbreidbaar en makkelijk per smartphone te bedienen. Als OEM-partner past devolo zijn producten en oplossingen aan de individuele behoeften van internationale telecombedrijven aan. Op professioneel terrein biedt de ombouw van de energievoorzieningsinfrastructuur bovendien kansen: met devolo-oplossingen kunnen nieuwe Smart Grids realtime bewaakt en geregeld worden, en zijn volledig nieuwe diensten te realiseren. devolo is opgericht in 2002 en telt momenteel ongeveer driehonderd medewerkers. De wereldmarktleider op Powerline-gebied is met eigen vestigingen en via partners in negentien landen vertegenwoordigd.
Laatste van devolo
International Internet Day: datanetwerken en thuisnetwerk steeds sneller

World Music Day 2020: aantal abonnementen muziekstreamingdiensten stijgt

De slimme oplossing tegen zwakke WiFi: devolo WiFi Repeater+ ac
Nielsen Brandbank partners with SRC System Integrators

Relined Fiber Network verhuist naar nieuw pand om verdere groei van de organisatie te kunnen realiseren

International Internet Day: datanetwerken en thuisnetwerk steeds sneller

Nieuwe versie Red Hat Enterprise Linux 8 combineert innovatie met stabiliteit

Nieuwe Cisco-oplossingen faciliteren virtueel en beveiligd de continuïteit van essentiële wetgevende en gerechtelijke processen

Veracode publiceert State of Software Security deel 11

NorthC Datacenters benoemt Bart van Aanholt tot Chief Commercial Officer

Cisco benoemt Avit tot Partner of the Year Noord-Europa 2020

Sitecore maakt de winnaars bekend van de Ultimate Experience Award 2020

Ctac boekt hogere omzet, EBITDA en nettoresultaat in derde kwartaal

Workday genoemd als leider in het Gartner Magic Quadrant voor financiële planning- en analyseoplossingen in de cloud

Ruime meerderheid werkgevers heeft opleidingsbudget niet ingetrokken in coronatijd

Onderzoek Auth0: bedrijven die SaaS-componenten gebruiken, innoveren en lanceren sneller

Danny Allen, CTO van Veeam voorspelt: de tech trends van 2021

Het perfecte plaatje: SRS integreert Payconiq QR-code-sticker betalen

Waaraan herken je een slechte cyberbeveiliging?

Het aantal vacatures binnen de IT neemt af, maar talent blijft schaars

Gunstige werktijden populairste onderwerp bij contractonderhandeling

Entrust onderzoek vindt IoT, authenticatie en cloudservices als drijvende kracht achter duizelingwekkende toename van PKI-adoptie en certificatie-volume

Haaglanden Medisch Centrum (HMC) stapt als eerste Nederlandse ziekenhuis over naar publieke ERP Cloud

Markteffect sleept haar zevende FD Gazellen Award binnen!

E-mailquarantaine-tool PhishRIP van KnowBe4 nu ook beschikbaar voor G Suite-software

NRC Media versnelt groei in audiomarkt met overname SUBLIME

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online
Partner Summit 2020: Cisco lanceert vereenvoudigd partnerprogramma, nieuwe platforms en oplossingen

HPS Connectivity Solutions en MCS gaan intensieve Private LTE samenwerking aan

Eaton ontvangt als eerste zowel IEC als UL cybersecurity-certificaten voor productontwikkelingsprocessen

Boomi lanceert Project LightSpeed, versimpelt platformgebruik voor niet-technische gebruikers

MKB Fonds en Uniserver nemen gezamenlijk Micros Internetdiensten over

Sofina verwerft minderheidsbelang in Collibra

Red Hat kondigt algemene beschikbaarheid aan van Fedora 33

Winnaars Nederlandse Cisco Partner Awards 2020 bekend

Handheld Group Expands and Moves to New Dynamic Global Headquarters

Plus500 ziet omzet en het aantal klanten stijgen in derde kwartaal 2020

Zivver haalt 17 miljoen dollar op in een nieuwe financieringsronde voor het versnellen van zijn internationale expansie

Q3 2020 RESULTS ICT GROUP

Logo LVTPR
devolo contact

Logo devolo

devolo@lvtpr.com
  www.devolo.nl
devolo sociaal

devolo tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Orange Cyberdefense
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen