www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: LVTPR

Vamp.io lanceert Continuous Cloud Optimizer voor bepalen beste prijs-prestatieverhouding voor Kubernetes en beheersen van sterk stijgende cloudkosten

Amsterdam, 30 september 2020 – Vamp, ’s werelds eerste AIOps platform voor software release orchestration, lanceert Vamp Continuous Cloud Optimizer. Deze nieuwe optimalisatieoplossing op basis van machine learning geeft de perfecte balans aan tussen prestaties en kosten van apps die draaien op Kubernetes. Vamp Continuous Cloud Optimizer bepaalt automatisch de vereiste resources om applicaties in een Kubernetes-omgeving te draaien. De oplossing is een stand-alone product, maar fungeert ook als een add-on op de autonome release-technologie van Vamp en is daarmee uniek in de branche.

Complexiteit voor beheerder, meer cloudkosten voor de business
Veel bedrijven zijn begonnen met de adoptie van het container-orkestratiesysteem Kubernetes, dat de belofte in zich heeft van meer operationele wendbaarheid. Kubernetes heeft het vermogen om applicaties flexibeler en schaalbaarder te maken en ook kosteneffectiever in gebruik. Dit vermogen zorgt echter ook voor meer complexiteit – beheerders beschikken over eindeloze mogelijkheden om de applicatieprestaties in de productieomgeving te tunen. Dat maakt het voor ieder mens onmogelijk om applicaties handmatig betrouwbaar te deployen en tegelijkertijd te zorgen voor consistent hoge prestaties. Het resultaat is dat beheerders ervoor kiezen om standaard meer te provisionen dan nodig is om de vereiste prestaties te behalen. Dat betekent dat meer operationele flexibiliteit ook zorgt voor meer operationele kosten. De CFO wordt zo meer een Cloud Funding Officer, die onduidelijke en sterk wisselende cloudfacturen moet aftekenen.

Vamp Continuous Cloud Optimizer: automatisch juiste instellingen voor prestaties en kosten
Vergeleken met de ingebouwde auto-scalingmogelijkheden en standaard cloud-autoscalingoplossing van Kubernetes zelf, gebruikt Vamp Continuous Cloud Optimizer gepatenteerde machinelearning-optimalisatiealgoritmes. Deze bepalen heel nauwkeurig de vereiste capaciteit om een individuele service te draaien waarbij de applicatieprestaties gewaarborgd blijven. De oplossing stelt automatisch een groot aantal relevante parameters in (die resource- en applicatiespecifiek kunnen zijn), die aansluiten op SLA-prestatiedoelen (zoals doorvoer en uptime). De parameters zijn gebaseerd op realtime data en KPI-berekeningen, die worden geleverd door het release-orkestratieplatform van Vamp.

Net als bij de meeste andere Vamp-innovaties kwam het idee voor Vamp Continuous Cloud Optimizer vanuit de wereldwijde klanten en partners, waaronder Mimecast, WeGroup en Merapar Technologies. Harry Koiter van Merapar Technologies: “Nu steeds meer bedrijven Kubernetes omarmen om containers naar de cloud te verplaatsen, lopen ze tegen het probleem aan van het in balans brengen van prestaties en resource-gebruik. Het resultaat is dat ze altijd meer provisionen dan nodig is. Wij zijn enthousiast over de toevoeging van Vamp Continuous Cloud Optimizer om klanten te helpen bij het terugdringen van hun kosten met wel 30 tot 40 procent. Engineers krijgen automatisch de feedback die ze nodig hebben om de resources realtime op de juiste manier af te stemmen. Dat komt boven op de krachtige autonomous release-technologie die Vamp-software biedt.”

Bedrijven helpen om sneller Kubernetes-succes te boeken
Als oplossing voor autonome cloud-native release-orkestratie gebruikt Vamp al intelligente automatisering om IT-teams te helpen bij het sneller releasen van software met 100 procent betrouwbaarheid. De toevoeging van Vamp Continuous Cloud Optimizer sluit aan bij de visie van Vamp om te zorgen voor innovatie binnen cloud-native software. Die ambitie wordt van harte ondersteund door de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO), zegt Nico Vierhout, CEO van Vamp. “Met Vamp Continuous Cloud Optimizer wilden we innovatieve technologie toepassen om een nieuw issue op het gebied van containerisatie op te lossen. Uitdagingen op het gebied van Kubernetes beperken bedrijven op dit moment in hun transformatietrajecten. Onze boodschap is goed ontvangen onder klanten en werd bevestigd door de RVO. Wij zijn erkentelijk dat deze dienst in onze visie gelooft en ons ondersteunt met een Innovatiekrediet. De toevoeging van Vamp Continuous Cloud Optimizer is de volgende stap in het vervullen van onze missie om van software-innovatie een autonoom proces te maken, dat bedrijven vooruit helpt, zonder de noodzaak van menselijke tussenkomst. Een aantal innovatieve bedrijven gebruikt nu Vamp Continuous Cloud Optimizer als early adopters. Wij willen dit programma graag uitbreiden met meer early adopters. Wij kijken er naar uit om met deze bedrijven gezamenlijk te werken aan de iteratie en het testen van nieuwe features en verbeteringen.”

Over Vamp
Vamp is het eerste AIOps-platform in de branche en ontwikkeld om productmanagement-, engineering- and DevOps-teams te helpen bij het sneller en vaker releasen van software met 100 procent betrouwbaarheid voor een optimale customer experience. Vamp werd in 2015 opgericht door CTO Olaf Molenveld en wordt gesteund door Europese venture-capital-bedrijven. Wereldwijde klanten zijn onder meer Nebraska Furniture Market, WeGroup, Mimecast en DeltaBlue. Volg Vamp op Twitter via @vamp_io en meld je aan voor toegang op vamp.io.

Logo LVTPR

Logo WIBU-SYSTEMS
Logo GNX
Logo Boertien Vergouwen Overduin