www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: MCS PR

Jamf presenteert innovaties op het gebied van Apple Enterprise Management tijdens Jamf Nation User Conference (JNUC) 2020

• Betere authenticatie en biometrische security
  • Conditional access tot het netwerk en bedrijfsdata
  • Meer mogelijkheden om Apple devices in het ziekenhuis in te zetten voor patiëntenzorg en -communicatie
Amsterdam, 30 september 2020 - De 11e jaarlijkse Jamf Nation User Conference (JNUC) is van start gegaan, met ruim 10.000 deelnemers uit de hele wereld. Tijdens dit virtuele event laat Jamf zien hoe zijn Apple Enterprise Management platform bedrijven, onderwijsinstellingen en zorgorganisaties helpt bij hun digitale transformatie.

“2020 is een heel bijzonder jaar. Workflows die voorheen als ‘visionair’ werden gezien, zoals ‘zero-touch’ uitrol, virtueel onderwijs of patiëntenzorg op afstand, zijn nu noodzakelijk geworden”, zegt Dean Hager, CEO van Jamf. “Jamf biedt veel meer dan een beheerplatform voor mobiele devices; het vult het gat tussen hetgeen Apple bouwt en wat organisaties nodig hebben om medewerkers, studenten en patiënten beter te ondersteunen.”

Plaatsonafhankelijk werken
Het coronavirus heeft ervoor gezorgd dat mensen massaal thuis zijn gaan werken. Dit betekent dat IT-teams de mogelijkheid moeten hebben om nieuwe devices naar medewerkers te sturen zonder deze aan te raken en vervolgens volledig op afstand te configureren. Zo kunnen ze ervoor zorgen dat medewerkers veilig toegang hebben tot essentiële informatie. Jamfs Apple Enterprise Management (AEM) platform is de enige grootschalige AEM oplossing die de gehele lifecycle van Apple apparaten in de organisatie automatiseert. Tijdens JNUC heeft Jamf onder meer het volgende aangekondigd:
  • Gestroomlijnde authenticatie en identiteitsbeheer, biometrische security - Jamf Connect is volledig opnieuw ontwikkeld, met een totaal nieuwe aanpak van login- en authenticatieprocessen. Dit betekent dat eindgebruikers nu kunnen rekenen op een meer Apple-achtige ervaring. Ook is de installer vereenvoudigd, waarmee het voor IT-beheerders nog makkelijker is om Jamf Connect te implementeren en uit te rollen naar gebruikers.
    Daarnaast hebben gebruikers toegang tot multi-factor authenticatie (MFA), waarbij geen wachtwoorden meer nodig zijn. In plaats daarvan maken ze gebruik van Face ID op de iPhone en Touch ID op de Mac. Daarbij kunnen ze gebruikmaken van hun Microsoft Azure AD credentials in de Jamf Connect iOS app en een beveiligingscertificaat op hun iPhone laden die vervolgens op een via Bluetooth verbonden Mac wordt gevalideerd. Daarna kunnen ze via biometrische authenticatie (bijv. Face ID of Touch ID) inloggen op hun iPhone - eventueel aangevuld met een PINcode - om veilig toegang te krijgen tot hun Mac en tot de informatie en toepassingen die ze nodig hebben. Een bètaversie van dit wachtwoordloze loginproces komt later dit jaar beschikbaar; algemene beschikbaarheid wordt begin 2021 verwacht.
  • Uitbreiding Microsoft-partnerschap biedt voorwaardelijke toegang voor iOS devices - Jamf breidt zijn bestaande partnerschap met Microsoft Enterprise Mobility + Security uit met iOS Device Compliance. Hiermee kunnen organisaties gebruikmaken van Jamf voor het beheer van iOS devices terwijl ze ook belangrijke device informatie - zoals de compliance status – kunnen delen met Microsoft Endpoint Manager. IT-teams hebben de beschikking over de specifiek voor Apple ontwikkelde Jamf-functies op het gebied van Apple ecosystem management. Daarnaast kunnen ze conditional access opzetten om ervoor te zorgen dat alleen vertrouwde gebruikers op apparaten die aan alle richtlijnen voldoen en met goedgekeurde apps toegang hebben tot bedrijfsinformatie. iOS Device Compliance is nu als preview beschikbaar en komt binnenkort voor alle klanten beschikbaar.
  • Endpoint security voor Apple - eerder dit jaar heeft Jamf zijn enterprise endpoint securityoplossing Jamf Protect gelanceerd. Deze biedt brede bescherming tegen macOS malware en maakt het tevens mogelijk om logbestanden door te sturen. Daarmee zijn organisaties in staat om de activiteit op al hun Apple devices in real-time te monitoren, zelfs als deze nooit direct verbinding maken met het bedrijfsnetwerk.
Jamf heeft verder updates aangekondigd voor zijn Marketplace, waar klanten uitbreidingen kunnen vinden voor hun Jamf-omgeving. Op dit moment telt de Marketplace bijna 350 items, waaronder recente integraties met Jira, ServiceNow en Splunk. Nieuw zijn verbeterde vindbaarheid, duidelijkere informatie over nieuwe oplossingen op de Marketplace en directe toegang tot tools voor maatwerkconfiguraties.

Care Anywhere
Jamf heeft een nieuwe telehealth workflow die zorgverleners beschermt en patiënten - virtueel - verbindt met de zorg die zij nodig hebben en met de mensen die belangrijk voor ze zijn. Juist in de huidige situatie kunnen zorgorganisaties gebruikmaken van Virtual Visits van Jamf, om videoconferencing tools zoals Zoom en Microsoft Teams op afstand uit te rollen en te configureren op de iPad of iPhone. Daarmee kunnen zorgverleners hun patiënten virtueel bezoeken, terwijl patiënten makkelijk in contact kunnen blijven met vrienden en familie buiten het ziekenhuis. De IT-afdeling kan dit allemaal op afstand inrichten, zonder dat ze de devices daadwerkelijk in handen hoeft te hebben. En als een patiënt uit het ziekenhuis wordt ontslagen, kan een devices automatisch digitaal gewist en klaargemaakt worden voor een volgende patiënt.

Learn Anywhere
Scholen zagen zich dit voorjaar genoodzaakt om snel over te stappen op online lesgeven. Voor het schooljaar 2020 / 2021 moeten ze een vaak een hybride lesprogramma - met zowel fysiek als online onderwijs – aanbieden. Maar ze moeten ook voorbereid zijn om vrijwel van het ene op het andere moment over te stappen op een volledig virtueel onderwijsprogramma. Met Jamf Learn Anywhere kunnen leraren overal en altijd in contact komen met studenten, aansprekende leermiddelen gebruiken en leerdoelen bijhouden, waaronder:
  • Remote Class - hiermee kunnen leraren met één klik een virtueel klaslokaal openen of één-op-één sessies met scholieren starten. Daarbij wordt gebruikgemaakt van vertrouwde conferencingplatforms zoals Zoom, Microsoft Teams of Google Meet.
  • Raise Hand - soms hebben scholieren even hulp van een leerkracht nodig. Met de ‘Raise Hand’ functie kunnen scholieren rechtstreeks een vraag stellen aan hun leraar of ze attent maken op een probleem. Net alsof ze fysiek bij elkaar in de klas zitten.
  • Jamf Assessment - tot nu toe was er geen goedgekeurde methode om online gecontroleerde examens af te nemen. Via de Jamf Assessment app zien surveillanten zowel een live beeld van het scherm als - via de camera - een videobeeld van de scholier. Dit alles is volledig te configureren via Jamf Pro of Jamf School. Zo kan bijvoorbeeld de achtergrondkleur worden ingesteld, kan de site met het online examen worden ingesteld en kan de breedte van de vensters met de examenopgaven en van het videobeeld van de scholier worden aangepast. Hiermee kunnen scholieren belangrijke examens en tentamens doen en zo blijven werken aan hun toekomst, ook als ze thuis zitten.
  • Jamf Teacher, Jamf Parent en Jamf School apps - de geïntegreerde en gemakkelijk te gebruiken Jamf Teacher, Jamf Parent en Jamf School apps zorgen voor een betere communicatie tussen onderwijzers en scholieren, terwijl ouders meer betrokken kunnen worden bij de educatie van hun kind en betere controle krijgen over het gebruik van het apparaat door hun kind.
De Jamf Teacher app is nu beschikbaar voor Jamf Pro klanten. Zowel Jamf Teacher als Jamf School Student zijn binnenkort voor Jamf School klanten beschikbaar op macOS.

Over Jamf
Jamf, de standaard op het gebied van Apple Enterprise Management, breidt de bekende Apple-ervaring uit naar bedrijven, scholen en overheidsinstellingen, met zijn software en via Jamf Nation, ’s werelds grootste online community van IT-beheerders die zich specifiek focussen op Apple. Kijk voor meer informatie op www.jamf.com.

Contactpersonen voor de pers
Jamf Persdesk, jamf@mcspr.nl, tel. 023 562 82 08
Laatste van Jamf
Organisaties zijn van mening dat Mac de beste beveiliging biedt, volgens onderzoek Jamf

Nielsen Brandbank partners with SRC System Integrators

Relined Fiber Network verhuist naar nieuw pand om verdere groei van de organisatie te kunnen realiseren

International Internet Day: datanetwerken en thuisnetwerk steeds sneller

Nieuwe versie Red Hat Enterprise Linux 8 combineert innovatie met stabiliteit

Nieuwe Cisco-oplossingen faciliteren virtueel en beveiligd de continuïteit van essentiële wetgevende en gerechtelijke processen

Veracode publiceert State of Software Security deel 11

NorthC Datacenters benoemt Bart van Aanholt tot Chief Commercial Officer

Cisco benoemt Avit tot Partner of the Year Noord-Europa 2020

Sitecore maakt de winnaars bekend van de Ultimate Experience Award 2020

Ctac boekt hogere omzet, EBITDA en nettoresultaat in derde kwartaal

Workday genoemd als leider in het Gartner Magic Quadrant voor financiële planning- en analyseoplossingen in de cloud

Ruime meerderheid werkgevers heeft opleidingsbudget niet ingetrokken in coronatijd

Onderzoek Auth0: bedrijven die SaaS-componenten gebruiken, innoveren en lanceren sneller

Danny Allen, CTO van Veeam voorspelt: de tech trends van 2021

Het perfecte plaatje: SRS integreert Payconiq QR-code-sticker betalen

Waaraan herken je een slechte cyberbeveiliging?

Het aantal vacatures binnen de IT neemt af, maar talent blijft schaars

Gunstige werktijden populairste onderwerp bij contractonderhandeling

Entrust onderzoek vindt IoT, authenticatie en cloudservices als drijvende kracht achter duizelingwekkende toename van PKI-adoptie en certificatie-volume

Haaglanden Medisch Centrum (HMC) stapt als eerste Nederlandse ziekenhuis over naar publieke ERP Cloud

Markteffect sleept haar zevende FD Gazellen Award binnen!

E-mailquarantaine-tool PhishRIP van KnowBe4 nu ook beschikbaar voor G Suite-software

NRC Media versnelt groei in audiomarkt met overname SUBLIME

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online
Partner Summit 2020: Cisco lanceert vereenvoudigd partnerprogramma, nieuwe platforms en oplossingen

HPS Connectivity Solutions en MCS gaan intensieve Private LTE samenwerking aan

Eaton ontvangt als eerste zowel IEC als UL cybersecurity-certificaten voor productontwikkelingsprocessen

Boomi lanceert Project LightSpeed, versimpelt platformgebruik voor niet-technische gebruikers

MKB Fonds en Uniserver nemen gezamenlijk Micros Internetdiensten over

Sofina verwerft minderheidsbelang in Collibra

Red Hat kondigt algemene beschikbaarheid aan van Fedora 33

Winnaars Nederlandse Cisco Partner Awards 2020 bekend

Handheld Group Expands and Moves to New Dynamic Global Headquarters

Plus500 ziet omzet en het aantal klanten stijgen in derde kwartaal 2020

Zivver haalt 17 miljoen dollar op in een nieuwe financieringsronde voor het versnellen van zijn internationale expansie

Q3 2020 RESULTS ICT GROUP

Logo MCS PR
Jamf contact

Logo Jamf

Jamf sociaal

Jamf tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Orange Cyberdefense
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen