Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: Lubbers De Jong

Red Hat en Samsung werken samen voor adoptie 5G

5G netwerkoplossingen van Samsung, gebouwd op Red Hat OpenShift, helpen service providers bij het realiseren van concurrerende 5G-applicaties en -toepassingen

Amsterdam, 29 september 2020 – Red Hat, leverancier van open source oplossingen, werkt samen met Samsung om het voor telco’s eenvoudiger te maken 5G-netwerkoplossingen aan te bieden, die gebouwd zijn op Red Hat OpenShift, het meest volledige enterprise Kubernetes-platform. Het gaat om toepassingen als 5G core, edge computing, Internet of Things (IoT), Machine Learning en meer.

Het is belangrijk voor telecombedrijven om te kunnen beschikken over een horizontaal cloud-native platform dat is toegesneden op hun omgevingen. De telco-cloud van Samsung en Red Hat maakt het hen mogelijk dezelfde infrastructuur te gebruiken voor meerdere 5G-toepassingen met eenvoudiger beheer en daardoor lagere kosten. Volgens een door Red Hat betaalde studie van ACG Research kunnen open, horizontale platformen de total cost of ownership (TCO) verlagen tot 30 procent in vergelijking met afzonderlijke, verticaal geïntegreerde (silo’s) virtualized radio access networks (vRANs). Door de horizontale benadering kunnen telco’s hun klanten meer keuze bieden en betere diensten.

De end-to-end 5G netwerkoplossing van Red Hat en Samsung is gebouwd op Red Hat’s bewezen hybride cloud portfolio, inclusief Red Hat OpenShift, Red Hat OpenStack Platform, Red Hat Enterprise Linux, Red Hat Ansible Automation Platform en Red Hat OpenShift Container Storage.

De oplossing omvat tevens de applicatiediensten van Samsung, zoals 5G vRAN, vCore, MEC en beheer en analytics, zodat dienstverleners meer 5G-toepassingen in hun aanbod kunnen opnemen. Denk aan edge computing, dat de klantervaring kan verbeteren.

Nieuwe diensten
Met deze oplossing kunnen service providers de voordelen van edge-toepassingen en vRAN kapitaliseren. Het ACG-rapport laat zien dat de inzet van een horizontale infrastructuur voor zowel 5G core als edge computing hun TCO positief beïnvloedt. Daarbij komt dat deze infrastructuur nieuwe applicaties en diensten ontsluit die gebaseerd zijn op locatiebewustzijn, verminderde latency en betere schaalbaarheid binnen de gedistribueerde cloud.

Containerized Network Functions (CNF’s) en Virtualised Network Functions (VNF’s) bieden een pad naar transformatie voor moderne telco’s naar betere en gevarieerde dienstverlening en een sneller leveringsmechanisme voor nieuwe diensten. Daarom heeft Samsung de VNF-certificering van Red Hat behaald. Het bedrijf wil ook de volledige CNF-certificering halen. Dit is de hoogste standaard voor bedrijfskritische netwerkfuncties op Red Hat OpenShift. Het certificaat geeft aan dat de bezitter ervan zijn applicaties effectief kan voorbereiden op de cloud-native toekomst voor productieomgevingen met Red Hat OpenShift. Voor klanten betekent het dat zij sneller kunnen beschikken over de volledige mogelijkheden van 5G en edge computing met gecertificeerde oplossingen.

Quotes
Won II Roh, senior vice president en Head of Product Strategy, Networks Business bij Samsung Electronics:
“Wij zijn blij met de samenwerking met Red Hat om service providers te helpen concurrerend te blijven op de veeleisende, wereldwijde 5G-markt, vooral op cloud-native gebied. Door samen op te trekken, bieden de Samsung 5G-oplossingen een hoogst efficiënte en betrouwbare netwerkervaring voor onze klanten door de integratie met Red Hat’s cloud-native oplossing.”

Chris Wright, Senior Vice President And Chief Technology Officer bij Red Hat:
“Service providers bouwen 5G- netwerken, die het fundament vormen van de volgende golf van innovaties. Zij helpen bedrijven bij het inrichten van hun edge computing toepassingen, maar zorgern er ook voor dat zij succesvol hun applicaties rond kunstmatige intelligentie en Machine Learning kunnen inzetten. Wij verwachten dat die oplossingen gebouwd worden op een bewezen, cloud-native infrastructuur. Het is bijzonder prettig dat we samen met Samsung deze Kubernetes-gedreven oplossing kunnen brengen, zodat de dienstverleners en hun klanten zich kunnen richten op hun complexe en competitieve 5G-toepassingen voor de hele organisatie en voor elke markt.”

###

Aanvullende bronnen:
Volg Red Hat

Over Red Hat, Inc.
Red Hat is 's werelds toonaangevende leverancier vanopensourcesoftwareoplossingenvoor bedrijven. Het gebruikt eencommunity-gedrevenbenadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybridecloud-, container- enKubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren,cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- enconsultingdienstenmaken van Red Hat een vertrouwde adviseur van deFortune500. Als een strategische partner voorcloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten enopensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Red Hat logo, Ansible, and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. The OpenStack Word Mark is either a registered trademark/service mark or trademark/service mark of the OpenStack Foundation, in the United States and other countries, and is used with the OpenStack Foundation's permission. Red Hat is not affiliated with, endorsed or sponsored by the OpenStack Foundation, or the OpenStack community.
Laatste van Red Hat, Inc.
Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise