www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Lubbers De Jong

Red Hat en Samsung werken samen voor adoptie 5G

5G netwerkoplossingen van Samsung, gebouwd op Red Hat OpenShift, helpen service providers bij het realiseren van concurrerende 5G-applicaties en -toepassingen

Amsterdam, 29 september 2020 – Red Hat, leverancier van open source oplossingen, werkt samen met Samsung om het voor telco’s eenvoudiger te maken 5G-netwerkoplossingen aan te bieden, die gebouwd zijn op Red Hat OpenShift, het meest volledige enterprise Kubernetes-platform. Het gaat om toepassingen als 5G core, edge computing, Internet of Things (IoT), Machine Learning en meer.

Het is belangrijk voor telecombedrijven om te kunnen beschikken over een horizontaal cloud-native platform dat is toegesneden op hun omgevingen. De telco-cloud van Samsung en Red Hat maakt het hen mogelijk dezelfde infrastructuur te gebruiken voor meerdere 5G-toepassingen met eenvoudiger beheer en daardoor lagere kosten. Volgens een door Red Hat betaalde studie van ACG Research kunnen open, horizontale platformen de total cost of ownership (TCO) verlagen tot 30 procent in vergelijking met afzonderlijke, verticaal geïntegreerde (silo’s) virtualized radio access networks (vRANs). Door de horizontale benadering kunnen telco’s hun klanten meer keuze bieden en betere diensten.

De end-to-end 5G netwerkoplossing van Red Hat en Samsung is gebouwd op Red Hat’s bewezen hybride cloud portfolio, inclusief Red Hat OpenShift, Red Hat OpenStack Platform, Red Hat Enterprise Linux, Red Hat Ansible Automation Platform en Red Hat OpenShift Container Storage.

De oplossing omvat tevens de applicatiediensten van Samsung, zoals 5G vRAN, vCore, MEC en beheer en analytics, zodat dienstverleners meer 5G-toepassingen in hun aanbod kunnen opnemen. Denk aan edge computing, dat de klantervaring kan verbeteren.

Nieuwe diensten
Met deze oplossing kunnen service providers de voordelen van edge-toepassingen en vRAN kapitaliseren. Het ACG-rapport laat zien dat de inzet van een horizontale infrastructuur voor zowel 5G core als edge computing hun TCO positief beïnvloedt. Daarbij komt dat deze infrastructuur nieuwe applicaties en diensten ontsluit die gebaseerd zijn op locatiebewustzijn, verminderde latency en betere schaalbaarheid binnen de gedistribueerde cloud.

Containerized Network Functions (CNF’s) en Virtualised Network Functions (VNF’s) bieden een pad naar transformatie voor moderne telco’s naar betere en gevarieerde dienstverlening en een sneller leveringsmechanisme voor nieuwe diensten. Daarom heeft Samsung de VNF-certificering van Red Hat behaald. Het bedrijf wil ook de volledige CNF-certificering halen. Dit is de hoogste standaard voor bedrijfskritische netwerkfuncties op Red Hat OpenShift. Het certificaat geeft aan dat de bezitter ervan zijn applicaties effectief kan voorbereiden op de cloud-native toekomst voor productieomgevingen met Red Hat OpenShift. Voor klanten betekent het dat zij sneller kunnen beschikken over de volledige mogelijkheden van 5G en edge computing met gecertificeerde oplossingen.

Quotes
Won II Roh, senior vice president en Head of Product Strategy, Networks Business bij Samsung Electronics:
“Wij zijn blij met de samenwerking met Red Hat om service providers te helpen concurrerend te blijven op de veeleisende, wereldwijde 5G-markt, vooral op cloud-native gebied. Door samen op te trekken, bieden de Samsung 5G-oplossingen een hoogst efficiënte en betrouwbare netwerkervaring voor onze klanten door de integratie met Red Hat’s cloud-native oplossing.”

Chris Wright, Senior Vice President And Chief Technology Officer bij Red Hat:
“Service providers bouwen 5G- netwerken, die het fundament vormen van de volgende golf van innovaties. Zij helpen bedrijven bij het inrichten van hun edge computing toepassingen, maar zorgern er ook voor dat zij succesvol hun applicaties rond kunstmatige intelligentie en Machine Learning kunnen inzetten. Wij verwachten dat die oplossingen gebouwd worden op een bewezen, cloud-native infrastructuur. Het is bijzonder prettig dat we samen met Samsung deze Kubernetes-gedreven oplossing kunnen brengen, zodat de dienstverleners en hun klanten zich kunnen richten op hun complexe en competitieve 5G-toepassingen voor de hele organisatie en voor elke markt.”

###

Aanvullende bronnen:
Volg Red Hat

Over Red Hat, Inc.
Red Hat is 's werelds toonaangevende leverancier vanopensourcesoftwareoplossingenvoor bedrijven. Het gebruikt eencommunity-gedrevenbenadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybridecloud-, container- enKubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren,cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- enconsultingdienstenmaken van Red Hat een vertrouwde adviseur van deFortune500. Als een strategische partner voorcloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten enopensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Red Hat logo, Ansible, and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. The OpenStack Word Mark is either a registered trademark/service mark or trademark/service mark of the OpenStack Foundation, in the United States and other countries, and is used with the OpenStack Foundation's permission. Red Hat is not affiliated with, endorsed or sponsored by the OpenStack Foundation, or the OpenStack community.
Laatste van Red Hat, Inc.
Red Hat breidt automatisering voor hybride cloud uit met integratie Red Hat Ansible Automation Platform voor Red Hat OpenShift omgevingen

Red Hat versnelt hybride cloudautomatisering met gebruiksklare en gecertificeerde Ansible automatiseringsdiensten

Red Hat en Samsung werken samen voor adoptie 5G
Nieuwe release SalureConnect: laat data voor je werken

Techone neemt ICT Insight uit Boxtel over

Arrow Electronics wint NetApp EMEA 2020 Partner Excellence Award

Ruim helft organisaties verstuurt gegevens onbeveiligd

Explosief meer malware op bedrijfsnetwerken na terugkomst op de werkvloer

Fortino Capital Partners benoemt Wouter van de Bunt als nieuwe partner in Nederland

Onderzoek VMware: Nederlandse werknemers zien voordelen thuiswerken; management nog niet altijd overtuigd

Western Digital en Dropbox werken samen om de implementatie van cloudinfrastructuur te versnellen

Roche Diabetes Care zet mentale gezondheid van mensen met diabetes centraal rondom Wereld Diabetes Dag 2020

Het onzichtbare IBM Nederland

Ziggo biedt aan elf steden gigabit-internet

Vijf manieren om de Amerikaanse verkiezingen te verstoren

KnowBe4: corona-gerelateerde phishing-e-mails vormden nog steeds grootste dreiging in Q3 2020

E-commercesector vraagt consument op tijd cadeautjes te bestellen
AI-race op komst in de financiële dienstverlening

NetApp brengt optimalisatie- en enterprise-dataservices naar de cloud

Infoblox zet verder in op groei partnerkanaal in EMEA met upgrade partnerprogramma en mid-market packages

Zadig&Voltaire omarmt de cloud en kiest voor Infor CloudSuite Fashion

Tomorrow Rising Fund: Schneider Electric Foundation haalt in Nederland geld op voor de Voedselbank en Stichting Fier

Boomi kondigt iPaaS-samenwerking aan met Snowflake om cloudmigratie te versnellen en wordt partner met Aible om betere AI-inzichten te leveren

Stel deze vijf vragen bij het kiezen van een Product Data Management-oplossing

Ondanks corona: voor het eerste zwarte cijfers voor BrightPensioen

Nutanix Xi Beam levert onzichtbare technologie achter Cloud Insight as a Service van Telindus

NRC lanceert audio-app met de beste podcasts uit binnen- en buitenland

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Techone B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo Techone B.V.
Logo Arrow Electronics
Logo Tesorion
Logo Hyarchis
Logo NetApp
Logo Infoblox
Logo Infor
Logo Schneider Electric
Logo Dell Boomi
Logo Conclusion Zuyd
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS

www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers