www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: LVTPR

Extreme transformeert netwerkinfrastructuur van ŠKODA AUTO

Toonaangevende autofabrikant ondersteunt zijn digitale transformatie met een veilig, flexibel en veerkrachtig netwerk

Amstelveen, 28 september 2020 – Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR), een cloudgedreven netwerkbedrijf, heeft het netwerk van ŠKODA AUTO geüpgraded met behulp van zijn campusnetwerkoplossingen. De upgrade maakt deel uit van de 2025 Strategy van ŠKODA AUTO en ondersteunt zijn digitale transformatie. De oplossingen van Extreme voorzien ŠKODA AUTO van een veilig, flexibel en veerkrachtig netwerk dat de stabiliteit en capaciteit van de infrastructuur én de productiviteit van medewerkers verbetert. Op deze manier maximaliseert het bedrijf zijn groei en applicatieperformance.

Het hoofdkantoor van ŠKODA AUTO is gevestigd in Mladá Boleslav, Tsjechië. De fabrikant is onderdeel van de Volkswagen Group en is opgericht in 1895. Tegenwoordig zijn er wereldwijd meer dan 42.000 mensen werkzaam en is het een van ’s werelds grootste autofabrikanten. Het bedrijf opereert vanuit drie locaties in Tsjechië en heeft via Group-partnerships fabrieken in China, Rusland, Slowakije en India. Daarnaast werkt het in Oekraïne en Kazachstan samen met lokale partners. Doordat het aantal leveringen steeg en het productportfolio groeide, had ŠKODA AUTO behoefte aan een betrouwbare netwerkinfrastructuur om zijn capaciteit te vergroten en zijn verspreide locaties te verbinden.

ŠKODA AUTO maakt gebruik van Extreme’s oplossingen en software voor vaste netwerken, zoals Extreme Fabric Connect™ en Extreme Management Center™, inclusief ExtremeAnalytics™. Op deze manier upgradet het zijn backbonenetwerk op het hoofdkantoor en migreert het tegelijkertijd naar een virtuele infrastructuur om zijn fabrieken en assemblagelocaties via één systeem met elkaar te verbinden. De beheer- en analyticssoftware van Extreme stelt het bedrijf in staat zijn locaties centraal te monitoren en de performance van zijn netwerk en de applicaties binnen de gehele infrastructuur te beheren.

Belangrijkste voordelen:
  • Snellere time to market en eenvoudiger onderhoud: Met Extreme Fabric Connect maakt ŠKODA AUTO gebruik van automatisering om nieuwe netwerkapparaten en -diensten snel te upgraden en implementeren, zonder dat onderbrekingen van het voertuigproductieproces nodig zijn. Hierdoor kan het IT-personeel sneller wijzigingen doorvoeren en zich bovendien meer richten op innovatieprojecten om het bedrijf verder te laten groeien. Deze geautomatiseerde provisioning verlaagt bovendien het risico op menselijke fouten.
  • Realtime geautomatiseerd beheer van netwerkverkeer: Met Extreme Fabric Connect brengt ŠKODA AUTO meerdere losse netwerken samen in één groepsnetwerk met een logische opsplitsing van diensten. In combinatie met Extreme-netwerkbeheersoftware heeft het bedrijf nu realtime, end-to-end inzicht in en controle over zijn netwerk.
  • Optimale beveiliging en geavanceerde performance-inzichten: ŠKODA AUTO is nu in staat zijn netwerk- en applicatieperformance binnen de gehele infrastructuur veilig te monitoren. Zo kan het de ervaring verbeteren voor medewerkers en klanten. Extreme Fabric Connect voorziet in hyper-segmentatie om verschillende verkeerstypen, applicaties of gebruikers te isoleren, en stealth-mogelijkheden die de zichtbaarheid van het netwerk beperken, zodat het risico op een aanval minder groot is. In combinatie met perimeter-securitymaatregelen zorgt dit voor een best-in-class securitystatus die wordt ondersteund door inzichten vanuit ExtremeAnalytics.
Quotes

Martin Polak, Coordinator for Network Planning, ŠKODA AUTO
“Omdat onze leveringen snel toenamen en ons productportfolio groeide, gingen we op zoek naar een innovatieve manier om hierop in te spelen en sneller te groeien. Met onze 2025 Strategy in het achterhoofd onderzochten we of het mogelijk was om een stabielere en veerkrachtigere infrastructuur neer te zetten om ons netwerk te consolideren, kosten te verlagen en de efficiëntie voor het volledige team te verbeteren. We hebben dit dankzij Extreme Networks kunnen bereiken en kunnen alles online beheren. Daarnaast hebben de prestaties en productiviteit van ons IT-team een boost gekregen. Met Extreme samenwerken, betekent dat we nu over de infrastructuur beschikken om de performance binnen alle vlakken van onze business te optimaliseren. Daarmee zijn we klaar voor verdere toekomstige groei.”

Boris Germashev, Regional Director Sales – Eastern Europe & Nordic, Extreme Networks
“Digitale transformatie is een belangrijk onderdeel van elke moderne organisatie. ŠKODA AUTO is een voorbeeld van een klant die heeft ontdekt hoe belangrijk de rol van zijn netwerkinfrastructuur is om digitale transformatie te bewerkstelligen. Door zijn infrastructuur te vernieuwen met behulp van onze technologie ervaarde de autofabrikant een directe verbetering in de performance van zijn netwerk en productiviteit van zijn medewerkers. Ook heeft het de beveiliging en intelligence van zijn netwerk vereenvoudigd en versterkt, wat de stabiliteit en schaalbaarheid ten goede komt. ŠKODA AUTO is nu uitgerust met een veilig, flexibel en veerkrachtig netwerk ter ondersteuning van zijn aanhoudende groei en performanceverbetering.”

Aanvullende bronnen

Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc (EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op de website van Extreme – of volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Extreme Networks, het Extreme Networks-logo zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in andere landen. Andere handelsmerken die hierin worden getoond zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Over ŠKODA AUTO
  • ŠKODA AUTO bestaat dit jaar 125 jaar. Het bedrijf werd in 1895 opgericht. Daarmee is het een van de oudste autofabrikanten ter wereld.
  • ŠKODA AUTO biedt consumenten momenteel een keuze uit negen modellen: CITIGO, FABIA, RAPID, SCALA, OCTAVIA, SUPERB, KAMIQ, KAROQ, KODIAQ.
  • ŠKODA AUTO leverde in 2019 1,24 miljoen voertuigen aan klanten over de hele wereld.
  • ŠKODA AUTO is sinds 1991 onderdeel van Volkswagen Group. Volkswagen Group is een van de succesvolste voertuigfabrikanten ter wereld. In associatie met de Group ontwikkelt en produceert ŠKODA AUTO onafhankelijk voertuigen, alsook onderdelen zoals motoren en transmissies.
  • ŠKODA AUTO opereert op drie locaties in Tsjechië, produceert in China, Rusland en Slowakije via Group-partnerships en werkt in Oekraïne en Kazachstan samen met lokale partners.
  • ŠKODA AUTO heeft wereldwijd circa 42.000 mensen in dienst en is actief in meer dan honderd markten.
ŠKODA AUTO werkt aan een transformatie van traditionele autofabrikant naar de ‘Simply Clever company for the best mobility solutions’ als onderdeel van de ŠKODA 2025 Strategy.
Laatste van Extreme Networks
Extreme Networks prijst Global Partner Community tijdens jaarlijkse Partner Conference

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

Extreme transformeert netwerkinfrastructuur van ŠKODA AUTO
Nielsen Brandbank partners with SRC System Integrators

Relined Fiber Network verhuist naar nieuw pand om verdere groei van de organisatie te kunnen realiseren

International Internet Day: datanetwerken en thuisnetwerk steeds sneller

Nieuwe versie Red Hat Enterprise Linux 8 combineert innovatie met stabiliteit

Nieuwe Cisco-oplossingen faciliteren virtueel en beveiligd de continuïteit van essentiële wetgevende en gerechtelijke processen

Veracode publiceert State of Software Security deel 11

NorthC Datacenters benoemt Bart van Aanholt tot Chief Commercial Officer

Cisco benoemt Avit tot Partner of the Year Noord-Europa 2020

Sitecore maakt de winnaars bekend van de Ultimate Experience Award 2020

Ctac boekt hogere omzet, EBITDA en nettoresultaat in derde kwartaal

Workday genoemd als leider in het Gartner Magic Quadrant voor financiële planning- en analyseoplossingen in de cloud

Ruime meerderheid werkgevers heeft opleidingsbudget niet ingetrokken in coronatijd

Onderzoek Auth0: bedrijven die SaaS-componenten gebruiken, innoveren en lanceren sneller

Danny Allen, CTO van Veeam voorspelt: de tech trends van 2021

Het perfecte plaatje: SRS integreert Payconiq QR-code-sticker betalen

Waaraan herken je een slechte cyberbeveiliging?

Het aantal vacatures binnen de IT neemt af, maar talent blijft schaars

Gunstige werktijden populairste onderwerp bij contractonderhandeling

Entrust onderzoek vindt IoT, authenticatie en cloudservices als drijvende kracht achter duizelingwekkende toename van PKI-adoptie en certificatie-volume

Haaglanden Medisch Centrum (HMC) stapt als eerste Nederlandse ziekenhuis over naar publieke ERP Cloud

Markteffect sleept haar zevende FD Gazellen Award binnen!

E-mailquarantaine-tool PhishRIP van KnowBe4 nu ook beschikbaar voor G Suite-software

NRC Media versnelt groei in audiomarkt met overname SUBLIME

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online
Partner Summit 2020: Cisco lanceert vereenvoudigd partnerprogramma, nieuwe platforms en oplossingen

HPS Connectivity Solutions en MCS gaan intensieve Private LTE samenwerking aan

Eaton ontvangt als eerste zowel IEC als UL cybersecurity-certificaten voor productontwikkelingsprocessen

Boomi lanceert Project LightSpeed, versimpelt platformgebruik voor niet-technische gebruikers

MKB Fonds en Uniserver nemen gezamenlijk Micros Internetdiensten over

Sofina verwerft minderheidsbelang in Collibra

Red Hat kondigt algemene beschikbaarheid aan van Fedora 33

Winnaars Nederlandse Cisco Partner Awards 2020 bekend

Handheld Group Expands and Moves to New Dynamic Global Headquarters

Plus500 ziet omzet en het aantal klanten stijgen in derde kwartaal 2020

Zivver haalt 17 miljoen dollar op in een nieuwe financieringsronde voor het versnellen van zijn internationale expansie

Q3 2020 RESULTS ICT GROUP

Logo LVTPR
Extreme Networ.. contact

Logo Extreme Networks

www.extremenetworks.com
Extreme Networ.. sociaal

Extreme Networ.. tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Orange Cyberdefense
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen