www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Zeekhoe Communicatie

Qualys biedt uitgebreide Inventory Sync met ServiceNow Service Graph CMDB als onderdeel van het nieuwe Service Graph Connector Program

Qualys’ nieuwe integratie voorziet ServiceNow-klanten van een altijd up-to-date ‘source of truth’ in hun hybride omgeving

Amsterdam, 25 september 2020 Qualys, Inc. (NASDAQ: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, heeft de applicatie die Qualys Global IT Asset Inventory verbindt met de ServiceNow Service Graph and Configuration Management Database (CMDB) onderdeel gemaakt van het Service Graph Connector Program, een nieuw onderdeel binnen het Technology Partner Program.

De nieuwe integratie helpt klanten om snel, eenvoudig en betrouwbaar hun complete en gecontextualiseerde assetinformatie in ServiceNow te laden, wat een consistente en geconsolideerde dataset in hybride IT-omgevingen mogelijk maakt. Deze consistentie zorgt ervoor dat IT-, security- en compliance-teams gebruikmaken van dezelfde assetinformatie, wat hen uiteindelijk helpt een antwoord te krijgen op de vragen: welke producten worden beïnvloed door een kwetsbaarheid, wie is verantwoordelijk voor het beheer van die systemen, en hoe kan ik proactief security- en risicobeleid in de toekomst afdwingen?

Julie Sutton, Information Security manager bij City and County of Denver: "We gebruiken het ServiceNow Now Platform om onze workflows te automatiseren en volgen, en de integratie met het Qualys-platform is essentieel. Qualys Global IT Asset Inventory geeft ons up-to-date, continu en gedetailleerd inzicht in assets, waaronder veranderingen in hardware, configuratie en applicaties over de hele linie. Naast continue inventarisatie, maakt door de Qualys Cloud Agent gedreven Qualys VMDR® assessment van kwetsbaarheden, configuratie en beleid mogelijk. Het is cruciaal dat we een centraal 360-gradenoverzicht hebben van deze assets en hun beveiligingsstatus, zodat onze security- en IT-teams kunnen samenwerken bij het beheren van de volledige assetlifecycle."

"ServiceNow heeft een overtuigend volgende-generatie system of record ontwikkeld in Service Graph dat bedrijven meer mogelijkheden biedt", zegt Philippe Courtot, bestuursvoorzitter en CEO van Qualys. "Qualys’ CMDB Sync biedt één versie van de waarheid voor de hele organisatie die ServiceNow’s Service Graph en CMDB altijd up-to-date helpt houden in de volledige hybride-klantomgeving. Dit is cruciaal voor security, omdat je simpelweg niet effectief kunt beveiligen wat je niet weet."

ServiceNow Service Graph, het volgende-generatie system of record voor digitale producten en diensten behandelt de volledige technologiestack van infrastructuur tot de applicatielaag. Dit inclusief ServiceNow’s CMDB, de opslagplaats voor alle informatie omtrent infrastructuur, relaties en configuratiebeheer. Met Service Graph beschikken IT-organisaties over een brede en diepe basis van data voor het managen van de volledige lifecycle van digitale producten en diensten. Daarnaast ondersteunt het alle ServiceNow-producten, waardoor klanten technologiecomponenten, mensen en processen kunnen combineren in een servicegeorienteerd overzicht. Deze connected aanpak stelt klanten in staat om hun huidige CMDB-investeringen te benutten om portfolio’s te rationaliseren, ontwikkeling te automatiseren, cloud- en securitywerkzaamheden te stroomlijnen, risico’s te beheersen en ROI inzichtelijk te maken, wat weer tot hoogwaardige bedrijfsresultaten leidt.

Jeff Hausman, vicepresident en general manager IT Operations Management, Security, and CMDB van ServiceNow: "ServiceNow leidt de toekomst van werk door geweldige ervaringen voor bedrijven te creëren. We zijn verheugd dat Qualys zijn CMDB Sync heeft geïntegreerd in het Service Graph Connector Program, zodat klanten het lifecyclebeheer van assets verder kunnen vereenvoudigen terwijl ze tegelijkertijd hun securitystatus verbeteren."

Het Qualys Cloud Platform met zijn diverse dataverzamelingssensoren, waaronder de Qualys Cloud Agent, compileert en updatet uiteindelijk een volledige inventaris van alle IT-assets in on-premises, cloud- en remote endpoints. Het integreert deze data ook als onderdeel van Qualys’ innovatieve kwetsbaarheidsmanagementoplossing, VMDR, om automatisch een wereldwijde asset-inventaris te creëren die altijd up-to-date is, onbekende apparaten die verbinding maken met het netwerk te identificeren, assetgroepen dynamisch te creëren en behouden, in realtime kwetsbaarheden en misconfiguraties vast te stellen, en diens herstel en beperking te prioriteren. In essentie is het een programma dat helpt de lifecycle van assets, van ontdekking tot herstel, te beheren in een hybride omgeving van on-prem, cloud, containers en IoT/OT.

De Qualys CMDB Sync Service Graph Connector biedt:

Continue tweewegsynchronisatie. Voor uitgebreide assetinformatie in on-premises, mobiele endpoints, cloud, container en IoT.

Nauwkeurige workflows. Zodat downstream-data accuraat wordt weergegeven door het te associëren met specifieke soorten configuratie-items.

Single source of truth. Biedt assetconsistentie door ervoor te zorgen dat data correct geïdentificeerd en geclassificeerd worden voordat ze binnenkomen in de Service Graph en CMDB.

Proactieve compliance. Verrijkt CMDB met lifecycle- en supportinformatie van de leverancier, waaronder end-of-life data voor hardware en software.

Rijke software-informatie. Verbetert het software-assetprogramma door softwaretitels automatisch te normaliseren, door ze te categoriseren op functionaliteit (bijvoorbeeld databases, webservers, productiviteit, etc.) en licentiecategorie, waaronder commerciële en open-sourcesoorten.

Webinar
Volg om meer te weten te komen onze webinar Operationalize your ServiceNow Service Graph CMDB with Qualys CMDB Sync op dinsdag 6 oktober 2020. Meld je nu aan via: www.qualys.com/webinars/servicenow_cmdb_sync.

Beschikbaarheid
De Qualys CMDB Sync Service Graph Connector is nu beschikbaar in de ServiceNow App Store en is gecertificeerd met ServiceNow Orlando en Paris. Na downloaden van de app kunnen klanten een gratis trial van dertig dagen activeren, direct via hun Qualys Cloud Platform-abonnement of door contact op te nemen met hun Technical Account Manager.

Over Qualys: One Cloud Platform – One Agent – One Global View
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier en een toonaangevende leverancier van cloud-based security- en compliance-oplossingen. Het bedrijf heeft meer dan 15.700 klanten en actieve gebruikers in meer dan 130 landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing.

Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continue bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints en in elastic clouds zijn te automatiseren. Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, DXC Technology, Fujitsu, HCL Technologies, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op http://www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Qualys
Qualys tekent overeenkomst voor de overname van TotalCloud

Qualys en Red Hat verbeteren de beveiliging van het besturingssysteem van de OpenShift-host

Qualys breidt integratie met Microsoft Azure Defender uit naar on-premise en multicloud met Microsoft Azure Arc
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf

Kaspersky publiceert zijn eerste Transparency Report

Xperit onderdeel van AXELIO, een nieuwe groep Microsoft-partners

Lubbers De Jong versterkt team met drie nieuwe aanwinsten

Vier op de vijf supportprofessionals hoort zaken die voor de rest van de organisatie nog geheim zijn

Barracuda lanceert ‘cloud-native’ security om de implementatie van Secure Access Service Edge (SASE) te versnellen

Onderzoek Thales: Thuiswerken vraagt om een moderne security-aanpak

Financieel verantwoordelijken willen dat de vrije ruimte in werkkostenregeling blijvend verhoogd wordt naar 3 procent

Slechts helft huishoudens verandert standaard wachtwoord wifi-netwerk

GrassGreener slaat handen ineen met Twegos om visie op werving breder in te zetten

Gelijkheid, diversiteit en inclusie: goed voor de medewerkers, maar ook goed voor het bedrijf?

Universiteit van Oxford en Oracle helpen onderzoeksorganisaties om samen sneller COVID-19-varianten te identificeren

CCS benoemt Winfried van Holland als nieuwe CTO

Economie Randstad relatief hard getroffen in coronacrisis
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Lubbers De Jong

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials