Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: LVTPR

Qualys biedt uitgebreide Inventory Sync met ServiceNow Service Graph CMDB als onderdeel van het nieuwe Service Graph Connector Program

Qualys’ nieuwe integratie voorziet ServiceNow-klanten van een altijd up-to-date ‘source of truth’ in hun hybride omgeving

Amsterdam, 25 september 2020 Qualys, Inc. (NASDAQ: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, heeft de applicatie die Qualys Global IT Asset Inventory verbindt met de ServiceNow Service Graph and Configuration Management Database (CMDB) onderdeel gemaakt van het Service Graph Connector Program, een nieuw onderdeel binnen het Technology Partner Program.

De nieuwe integratie helpt klanten om snel, eenvoudig en betrouwbaar hun complete en gecontextualiseerde assetinformatie in ServiceNow te laden, wat een consistente en geconsolideerde dataset in hybride IT-omgevingen mogelijk maakt. Deze consistentie zorgt ervoor dat IT-, security- en compliance-teams gebruikmaken van dezelfde assetinformatie, wat hen uiteindelijk helpt een antwoord te krijgen op de vragen: welke producten worden beïnvloed door een kwetsbaarheid, wie is verantwoordelijk voor het beheer van die systemen, en hoe kan ik proactief security- en risicobeleid in de toekomst afdwingen?

Julie Sutton, Information Security manager bij City and County of Denver: "We gebruiken het ServiceNow Now Platform om onze workflows te automatiseren en volgen, en de integratie met het Qualys-platform is essentieel. Qualys Global IT Asset Inventory geeft ons up-to-date, continu en gedetailleerd inzicht in assets, waaronder veranderingen in hardware, configuratie en applicaties over de hele linie. Naast continue inventarisatie, maakt door de Qualys Cloud Agent gedreven Qualys VMDR® assessment van kwetsbaarheden, configuratie en beleid mogelijk. Het is cruciaal dat we een centraal 360-gradenoverzicht hebben van deze assets en hun beveiligingsstatus, zodat onze security- en IT-teams kunnen samenwerken bij het beheren van de volledige assetlifecycle."

"ServiceNow heeft een overtuigend volgende-generatie system of record ontwikkeld in Service Graph dat bedrijven meer mogelijkheden biedt", zegt Philippe Courtot, bestuursvoorzitter en CEO van Qualys. "Qualys’ CMDB Sync biedt één versie van de waarheid voor de hele organisatie die ServiceNow’s Service Graph en CMDB altijd up-to-date helpt houden in de volledige hybride-klantomgeving. Dit is cruciaal voor security, omdat je simpelweg niet effectief kunt beveiligen wat je niet weet."

ServiceNow Service Graph, het volgende-generatie system of record voor digitale producten en diensten behandelt de volledige technologiestack van infrastructuur tot de applicatielaag. Dit inclusief ServiceNow’s CMDB, de opslagplaats voor alle informatie omtrent infrastructuur, relaties en configuratiebeheer. Met Service Graph beschikken IT-organisaties over een brede en diepe basis van data voor het managen van de volledige lifecycle van digitale producten en diensten. Daarnaast ondersteunt het alle ServiceNow-producten, waardoor klanten technologiecomponenten, mensen en processen kunnen combineren in een servicegeorienteerd overzicht. Deze connected aanpak stelt klanten in staat om hun huidige CMDB-investeringen te benutten om portfolio’s te rationaliseren, ontwikkeling te automatiseren, cloud- en securitywerkzaamheden te stroomlijnen, risico’s te beheersen en ROI inzichtelijk te maken, wat weer tot hoogwaardige bedrijfsresultaten leidt.

Jeff Hausman, vicepresident en general manager IT Operations Management, Security, and CMDB van ServiceNow: "ServiceNow leidt de toekomst van werk door geweldige ervaringen voor bedrijven te creëren. We zijn verheugd dat Qualys zijn CMDB Sync heeft geïntegreerd in het Service Graph Connector Program, zodat klanten het lifecyclebeheer van assets verder kunnen vereenvoudigen terwijl ze tegelijkertijd hun securitystatus verbeteren."

Het Qualys Cloud Platform met zijn diverse dataverzamelingssensoren, waaronder de Qualys Cloud Agent, compileert en updatet uiteindelijk een volledige inventaris van alle IT-assets in on-premises, cloud- en remote endpoints. Het integreert deze data ook als onderdeel van Qualys’ innovatieve kwetsbaarheidsmanagementoplossing, VMDR, om automatisch een wereldwijde asset-inventaris te creëren die altijd up-to-date is, onbekende apparaten die verbinding maken met het netwerk te identificeren, assetgroepen dynamisch te creëren en behouden, in realtime kwetsbaarheden en misconfiguraties vast te stellen, en diens herstel en beperking te prioriteren. In essentie is het een programma dat helpt de lifecycle van assets, van ontdekking tot herstel, te beheren in een hybride omgeving van on-prem, cloud, containers en IoT/OT.

De Qualys CMDB Sync Service Graph Connector biedt:

Continue tweewegsynchronisatie. Voor uitgebreide assetinformatie in on-premises, mobiele endpoints, cloud, container en IoT.

Nauwkeurige workflows. Zodat downstream-data accuraat wordt weergegeven door het te associëren met specifieke soorten configuratie-items.

Single source of truth. Biedt assetconsistentie door ervoor te zorgen dat data correct geïdentificeerd en geclassificeerd worden voordat ze binnenkomen in de Service Graph en CMDB.

Proactieve compliance. Verrijkt CMDB met lifecycle- en supportinformatie van de leverancier, waaronder end-of-life data voor hardware en software.

Rijke software-informatie. Verbetert het software-assetprogramma door softwaretitels automatisch te normaliseren, door ze te categoriseren op functionaliteit (bijvoorbeeld databases, webservers, productiviteit, etc.) en licentiecategorie, waaronder commerciële en open-sourcesoorten.

Webinar
Volg om meer te weten te komen onze webinar Operationalize your ServiceNow Service Graph CMDB with Qualys CMDB Sync op dinsdag 6 oktober 2020. Meld je nu aan via: www.qualys.com/webinars/servicenow_cmdb_sync.

Beschikbaarheid
De Qualys CMDB Sync Service Graph Connector is nu beschikbaar in de ServiceNow App Store en is gecertificeerd met ServiceNow Orlando en Paris. Na downloaden van de app kunnen klanten een gratis trial van dertig dagen activeren, direct via hun Qualys Cloud Platform-abonnement of door contact op te nemen met hun Technical Account Manager.

Over Qualys: One Cloud Platform – One Agent – One Global View
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier en een toonaangevende leverancier van cloud-based security- en compliance-oplossingen. Het bedrijf heeft meer dan 15.700 klanten en actieve gebruikers in meer dan 130 landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing.

Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continue bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints en in elastic clouds zijn te automatiseren. Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, DXC Technology, Fujitsu, HCL Technologies, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op http://www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Qualys

Qualys lanceert Multi-Vector EDR, een nieuwe benadering voor Endpoint Detection & Response

Qualys benoemt Ben Carr tot Chief Information Security Officer
Nielsen Brandbank partners with SRC System Integrators

Relined Fiber Network verhuist naar nieuw pand om verdere groei van de organisatie te kunnen realiseren

International Internet Day: datanetwerken en thuisnetwerk steeds sneller

Nieuwe versie Red Hat Enterprise Linux 8 combineert innovatie met stabiliteit

Nieuwe Cisco-oplossingen faciliteren virtueel en beveiligd de continuïteit van essentiële wetgevende en gerechtelijke processen

Veracode publiceert State of Software Security deel 11

NorthC Datacenters benoemt Bart van Aanholt tot Chief Commercial Officer

Cisco benoemt Avit tot Partner of the Year Noord-Europa 2020

Sitecore maakt de winnaars bekend van de Ultimate Experience Award 2020

Ctac boekt hogere omzet, EBITDA en nettoresultaat in derde kwartaal

Workday genoemd als leider in het Gartner Magic Quadrant voor financiële planning- en analyseoplossingen in de cloud

Ruime meerderheid werkgevers heeft opleidingsbudget niet ingetrokken in coronatijd

Onderzoek Auth0: bedrijven die SaaS-componenten gebruiken, innoveren en lanceren sneller

Danny Allen, CTO van Veeam voorspelt: de tech trends van 2021

Het perfecte plaatje: SRS integreert Payconiq QR-code-sticker betalen

Waaraan herken je een slechte cyberbeveiliging?

Het aantal vacatures binnen de IT neemt af, maar talent blijft schaars

Gunstige werktijden populairste onderwerp bij contractonderhandeling

Entrust onderzoek vindt IoT, authenticatie en cloudservices als drijvende kracht achter duizelingwekkende toename van PKI-adoptie en certificatie-volume

Haaglanden Medisch Centrum (HMC) stapt als eerste Nederlandse ziekenhuis over naar publieke ERP Cloud

Markteffect sleept haar zevende FD Gazellen Award binnen!

E-mailquarantaine-tool PhishRIP van KnowBe4 nu ook beschikbaar voor G Suite-software

NRC Media versnelt groei in audiomarkt met overname SUBLIME

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online
Partner Summit 2020: Cisco lanceert vereenvoudigd partnerprogramma, nieuwe platforms en oplossingen

HPS Connectivity Solutions en MCS gaan intensieve Private LTE samenwerking aan

Eaton ontvangt als eerste zowel IEC als UL cybersecurity-certificaten voor productontwikkelingsprocessen

Boomi lanceert Project LightSpeed, versimpelt platformgebruik voor niet-technische gebruikers

MKB Fonds en Uniserver nemen gezamenlijk Micros Internetdiensten over

Sofina verwerft minderheidsbelang in Collibra

Red Hat kondigt algemene beschikbaarheid aan van Fedora 33

Winnaars Nederlandse Cisco Partner Awards 2020 bekend

Handheld Group Expands and Moves to New Dynamic Global Headquarters

Plus500 ziet omzet en het aantal klanten stijgen in derde kwartaal 2020

Zivver haalt 17 miljoen dollar op in een nieuwe financieringsronde voor het versnellen van zijn internationale expansie

Q3 2020 RESULTS ICT GROUP

Logo LVTPR
Qualys contact

Logo Qualys

info@qualys.com
  www.qualys.com
Qualys sociaal

Qualys tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Orange Cyberdefense
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen