www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Marcommit

Lockdown zet aanzienlijk deel Nederlanders aan tot leren

Urgentiebesef en motivatie voor ontwikkelen gegroeid door lockdownperiode

Hilversum – De lockdown-periode van afgelopen voorjaar heeft ervoor gezorgd dat een groot deel van de Nederlandse werkenden zichzelf is gaan ontwikkelen. Dit blijkt uit onderzoek van Opleiding.nl, uitgevoerd onder meer dan 1.100 Nederlanders in loondienst. Zo heeft 36 procent van de werkende Nederlanders nieuwe dingen geleerd in de lockdown, doordat zij tijd en ruimte hadden om te experimenteren en te proberen. Nog eens een derde (32%) werd in dezelfde periode gedwongen tot ontwikkeling. Zij geven aan nieuwe dingen te hebben geleerd, omdat het niet mogelijk was om voor bepaalde dingen hulp in te schakelen. In totaal zegt drie op de tien (31%) in de lockdown-periode meer uitdagingen te zijn aangegaan, waardoor zij zichzelf hebben ontwikkeld.

Besef over belang van ontwikkeling gegroeid tijdens lockdown
Dat men in de lockdown zoveel meer is gaan leren, komt mogelijk doordat deze periode het urgentiebesef over ontwikkelen op zowel zakelijk- als qua persoonlijk niveau heeft doen groeien. Uit het onderzoek blijkt namelijk dat vier op de tien (41%) werkende Nederlanders door de lockdown zijn gaan inzien hoe belangrijk het voor hen persoonlijk is om te blijven leren en hoe belangrijk het voor het bedrijf is dat medewerkers blijven leren. Dat het voornamelijk intrinsieke motivatie is die Nederlandse werkenden in de lockdown heeft doen ontwikkelen, wordt bevestigd met het feit dat slechts een kwart (25%) van de Nederlanders aangeeft dat hij tijdens deze periode meer is gaan leren met de reden dat hij eindelijk tijd had zichzelf te ontwikkelen.

Meer plezier in leren
Dat de Nederlandse werkenden in de lockdown meer zijn gaan leren, heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat men positiever tegenover leren is gaan staan. Zo geeft twee op de vijf (40%) aan dat hij dankzij de lockdown weet hoeveel plezier en energie hij haalt uit het leren van nieuwe dingen.

Steven Steenbergen, directeur Opleiding.nl: “Bij Opleiding.nl zijn we groot voorstander van een leven lang leren. We geloven dat continue ontwikkeling noodzakelijk is voor de kwaliteit van het Nederlandse bedrijfsleven. We zijn verheugd te zien dat dit besef nu gedeeld wordt bij een aanzienlijk deel van de werkende Nederlanders. Met bijvoorbeeld de All you can Learn-mogelijkheden van Opleiding.nl kunnen werkgevers daar snel op in springen.”

Eric Verduyn, directeur Onderwijs van NCOI, een van de opleiders achter Opleiding.nl: “Ondanks dat de lockdown voor vele Nederlanders een uitdagende tijd is geweest, is het ook mooi om te zien dat zoveel werkenden door deze periode hebben ervaren hoeveel plezier en energie zij halen uit het leren van nieuwe dingen. Dat medewerkers zelf zin hebben om zicht te ontwikkelen is een belangrijke voorwaarde van het slagen van ontwikkeltrajecten bij organisaties. Een groot deel van de medewerkers is zich nu echt bewust van de waarde van leren, dat is een grote overwinning.”

Noot voor redactie, niet ter publicatie:

Over onderzoek
Het onderzoek is in opdracht van Opleiding.nl uitgevoerd onder 1.109 werkende Nederlanders (18+) in loondienst. Met de lockdown wordt de periode vanaf het moment dat Nederland in intelligente lockdown ging op 23 maart tot het moment dat de maatregelen werden versoepeld op 11 mei bedoeld. Neem contact op met opleidingnl@marcommit.nl voor het ontvangen van het complete onderzoeksrapport.
Laatste van Opleiding.nl
ROC Kop van Noord-Holland en particuliere opleiders slaan handen ineen

Kwart Nederlanders weet niet waar zoektocht naar opleiding te beginnen

Lockdown zet aanzienlijk deel Nederlanders aan tot leren
CyberArk Labs vindt manier om netwerken plat te leggen via slimme apparatuur als alarmen en sensoren

Pegasystems is een leider in RealTime Interaction Management volgens onafhankelijk onderzoeksbureau

Unit4 breidt FP&A-oplossing voor middelgrote organisaties uit met nieuwe prognose- en planningsmogelijkheden op basis van AI

Softwarekwaliteit vast onderdeel strategie van Rijkswaterstaat

Nederlands bedrijfsleven investeert meer in cybersecurity

VSL opent eerste kalibratie- en testfaciliteit voor vloeibaar aardgas in de wereld
Schneider Electric werkt samen met het Nederlandse Semiotic Labs om de digitale service van EcoStruxure Asset Advisor uit te breiden met conditiebewaking en voorspellend onderhoud

Cisco versnelt veilige adoptie van cloud met nieuw WAN Edge-Platform

Ivanti voegt machine learning toe aan Neurons-platform voor optimalisatie van beveiliging en software-uitgave

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

NTT Ltd. introduceert Mobile Workplace Connect voor meer productiviteit en betere security voor remote workers

KOOKAÏ gebruikt GTT SD-WAN om digitale transformatie in Europa te ondersteunen

Baanbrekende ontsmettingstechnologie in pilotfase om coronabesmettingen te verminderen

Schneider Electric verbetert het beheer van hybride IT-infrastructuur met nieuwe EcoStruxure IT-innovatie

Citrix en Upwork breiden hun samenwerking uit om het Nieuwe Werken te stimuleren

Iedere zondag aan de slag met robots op de Robot Playground van RobotWise bij THERE Tech Lab in Amsterdam

Proofpoint waarschuwt voor schadelijke OneDrive- en Sharepoint-links

Dell Technologies Project APEX versnelt as-a-Service-strategie van bedrijven

The Collectables: een nieuwe manier om bijzondere auto’s te (ver)kopen

Logo Marcommit
Opleiding.nl contact

Logo Opleiding.nl

085 - 048 6382
  www.opleiding.nl
Opleiding.nl sociaal

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders