www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl
PR: Progress Communications

HPE voltooit overname SD-WAN-leider Silver Peak

Combinatie creëert uitgebreid netwerkportfolio om edge-to-cloud-transformatie van klanten te versnellen

Amstelveen, 24 september 2020 – Hewlett Packard Enterprise (NYSE: HPE) heeft de overname van Silver Peak, een SD-WAN-bedrijf, afgerond in een transactie die geschat wordt op een waarde van 925 miljoen dollar. Silver Peak wordt onderdeel van Aruba, een bedrijf van Hewlett Packard Enterprise. De overname versterkt Aruba ESP (Edge Services Platform) en ondersteunt de enterprise-cloudtransformatie met een uitgebreide edge-to-cloudnetwerkoplossing. Deze oplossing dekt alle aspecten van vast netwerk, WLAN en WAN.

Keerti Melkote, president of Intelligent Edge voor Hewlett Packard Enterprise en oprichter van Aruba Networks: “Ik ben zeer trots om het Silver Peak-team te verwelkomen in de Aruba-familie. Doordat de hybride werkplek continu verandert, zijn bedrijven op zoek naar manieren om connectiviteit uit te breiden naar andere locaties en om veilig thuiswerken mogelijk te maken. Door de geavanceerde SD-WAN-technologie van Silver Peak te combineren met Aruba’s oplossingen op het gebied van SD-Branch en thuiswerken, kunnen klanten hun WAN-implementaties en implementaties op vestigingen vereenvoudigen. Op die manier ondersteunen ze thuiswerkers, worden ze een cloud-connected gedistribueerd bedrijf en veranderen ze de bedrijfsvoering zonder negatieve impact.”

Lees het volledige Engelstalige persbericht onderstaand.

San Jose, Calif., Sept. 24, 2020 – Hewlett Packard Enterprise (NYSE: HPE) today announced it has completed the acquisition of Silver Peak, an SD-WAN (Software-Defined Wide Area Network) leader, in a transaction valued at $925 million. Silver Peak will become a part of Aruba, a Hewlett Packard Enterprise company. The acquisition will strengthen Aruba ESP (Edge Services Platform), helping to advance enterprise cloud transformation with a comprehensive edge-to-cloud networking solution covering all aspects of wired, wireless local area networking (LAN) and wide area networking (WAN).

“WAN transformation is a key component of HPE’s Intelligent Edge and edge-to-cloud vision and growth strategy,” said Antonio Neri, president and CEO of HPE. “Armed with a comprehensive SD-WAN portfolio with the addition of Silver Peak, we will accelerate the delivery of a true distributed cloud model and cloud experience for all apps and data wherever they live.”

“I am very excited to welcome the Silver Peak team to the Aruba family,” said Keerti Melkote, president of Intelligent Edge for Hewlett Packard Enterprise and founder of Aruba Networks. “With the evolving nature of the hybrid workplace, enterprises are looking to extend connectivity to branch locations and enable secure work-from-home experiences. By combining Silver Peak’s advanced SD-WAN technology with Aruba’s SD-Branch and remote worker solutions, customers can simplify branch office and WAN deployments to empower remote workforces, enable cloud-connected distributed enterprises, and transform business operations without compromise.”

As part of the acquisition, Silver Peak founder and CEO David Hughes, will join HPE as the senior vice president of the WAN business within Aruba.

Comprehensive WAN Portfolio to Meet Customer Needs
Enterprises are increasingly investing in SD-WAN technologies as legacy WAN architectures incur relatively high costs and are cumbersome to operate. Aruba and Silver Peak share a common vision and goal to provide simplicity, scalability, and application-awareness at the edge. Aruba’s all-in-one SD-Branch portfolio and remote worker solutions, combined with Silver Peak’s self-driving SD-WAN and WAN optimization solutions, allow Aruba to better address a wide set of customer requirements in order to capitalize on a promising market opportunity.

“I look forward to leading the new WAN business unit within Aruba and accelerating our customers’ edge-to-cloud transformation initiatives,” said David Hughes, founder of Silver Peak and senior vice president of the WAN business at Aruba. “Digital transformation, cloud-first IT architectures, and the need to support a mobile work-from-anywhere workforce are driving enterprises to rethink the network edge. The combination of Silver Peak and Aruba will uniquely enable customers to realize the full transformational promise of these IT megatrends.”

Transaction Details
Silver Peak is another example of HPE successfully accelerating its strategy and enhancing its competitive position through acquisitions. Bringing together Aruba and Silver Peak will strengthen HPE’s Intelligent Edge business and drive significant revenue opportunities which will be accretive to the Intelligent Edge segment revenue growth and gross margin. We expect the transaction to be neutral to non-GAAP EPS in FY22[1].

HPE will discuss how the integration of Silver Peak will create value and enhance growth and profitability at its Securities Analyst Meeting on October 15, 2020.

[1] On a GAAP EPS basis FY 22 is marginally dilutive.

Over Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise
Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise, is de wereldwijde leider in veilige, slimme edge-to-cloud netwerkoplossingen die AI gebruiken om het netwerk te automatiseren, terwijl ze gegevens gebruiken om krachtige bedrijfsresultaten te behalen. Met Aruba ESP (Edge Services Platform) en As-a-Service-opties, kiest Aruba voor een cloud-native aanpak om klanten te helpen aan hun eisen op het gebied van connectiviteit, veiligheid en financiële eisen te voldoen. Over de hele campus, in elke sector, elk datacenter en elke remote-werkomgeving, waarbij alle aspecten van bedrade, draadloze LAN, en wide area networking (WAN) aan bod komen.

Surf voor meer informatie naar www.arubanetworks.com en volg ons voor realtime updates op Twitter en Facebook. Voor de laatste technische discussies over mobiliteit en producten van Aruba kunt u terechtop Airheads Social via community.arubanetworks.com.

Forward-looking Statements
This document contains forward-looking statements within the meaning of the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such statements involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HPE and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including, but not limited to, any statements regarding the expected benefits and costs of the transaction contemplated by this document, including enhanced opportunities for growth, the delivery of customer benefits and the realization of synergies and other economic benefits; projections of revenue, expenses, net earnings, operating profit, cash flows, or other financial items; any statements concerning the expected development, performance, market share or competitive performance relating to products or services; any statements regarding current or future macroeconomic trends or events and the impact of those trends and events on HPE and its financial performance; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include the possibility that expected benefits may not materialize as expected; that the parties are unable to successfully implement integration strategies; and other risks that are described in HPE’s SEC reports, including but not limited to the risks described in HPE’s Annual Report on Form 10-K for its fiscal year ended October 31, 2019 and subsequent Quarterly Reports on Form 10-Q. HPE assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.
Laatste van Aruba Nederland
HPE voltooit overname SD-WAN-leider Silver Peak

Aruba breidt Instant On-portfolio uit ter ondersteuning continuïteit kleine organisaties

Aruba introduceert als eerste veelzijdig end-to-end switchingportfolio voor enterprise-campus, bedrijfsvestigingen en datacenteromgevingen