www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
PR: LVTPR

NewEdge best verbonden netwerk voor cloud-native data-security

Netskope's NewEdge is deze maand uitgegroeid tot 's werelds best connected netwerk voor cloud-native data-security. Deze mijlpaal is bereikt na aanzienlijke investeringen in NewEdge-datacenters op veertig wereldwijde locaties met uitgebreide direct peering voor snelle, geoptimaliseerde toegang tot web-, cloud- en SaaS-applicaties. Netskope is de enige beveiligingsleverancier die vanuit al zijn datacenters wereldwijd direct met Microsoft en Google peert. Deze directe verbindingen stellen het bedrijf in staat om snelle inline real-time beveiliging en voorspelbare prestaties te leveren. NewEdge is een belangrijk onderdeel van Netskope’s secure access service edge (SASE) architectuur.

Het NewEdge-netwerk is een cruciaal onderdeel van de Security Cloud-visie van Netskope, waardoor het bedrijf het dataverkeer van gebruikers optimaal af kan handelen. Daarnaast zorgt Netskope voor het beveiligen van het verkeer door middel van data-security en threat prevention, en vervolgens voor de toegang van gebruikers tot web-, de cloud- of de private-applicaties. Dit alles is belangrijk voor het leveren van beveiliging en gegevensbescherming zonder concessies aan prestaties, zodat de gebruiker een snelle response tijd ervaart.

Zonder afhankelijk te zijn van een public-cloudinfrastructuur (zoals AWS of Azure) of virtuele Points of Presence (vPoP's), implementeert NewEdge full compute op elk servicepunt voor real-time verkeersverwerking. Hierdoor kan NewEdge een zeer lage latency van enkele milliseconden realiseren voor een superieure gebruikerservaring wereldwijd, waarbij beveiliging en gegevensbescherming zijn gewaarborgd. NewEdge is ontworpen om op te schalen naar meer dan twee terabits per seconde in elk datacenter en is in staat om honderden miljoenen gebruikers te ondersteunen.

Zelfs in markten met snelle openbaar toegankelijke internetverbindingen, biedt NewEdge aanzienlijke verbeteringen in de consistentie van de snelheid, waardoor een veel voorspelbaardere gebruikerservaring mogelijk is die de productiviteit kan verhogen.

Voorbeeld: Het Londense NewEdge-datacenter verving Netskope's vroegere gebruik van de AWS-public cloud (Amazon Web Services) in het Verenigd Koninkrijk. Met NewEdge kan de gebruiker het netwerk nu sneller benutten, met een lage latency van slechts 1 tot 2 milliseconden. Dit is een verbetering van ongeveer 80 procent ten opzichte van de 3 tot 46 milliseconden die voorheen nodig waren, op basis van de onvoorspelbare prestaties van een public cloudinfrastructuur.

Netskope heeft forse investeringen gedaan in deze NewEdge-infrastructuur, waarvoor Joe DePalo als hoofdarchitect is aangesteld. DePalo was eerder wereldwijd hoofd van de internetdiensten van AWS, waar hij verantwoordelijk was voor het AWS Global Network en de Amazon-carrierstrategie. Daarvóór was hij senior vicepresident operations en engineering bij Limelight Networks. Daar bouwde hij met zijn team het op één na grootste content delivery netwerk ter wereld.

Elke maand worden er nieuwe datacenters toegevoegd aan het NewEdge-netwerk van Netskope. Het bedrijf heeft de intentie uitgesproken om ook in de toekomst lokale peering-relaties toe te voegen om zijn leidende positie als 'meest verbonden' beveiligingsnetwerk te behouden.

Quotes
Joe DePalo, senior vice-president platform engineering, Netskope:
“Bij het bouwen van NewEdge ging het erom een netwerk te creëren met snelle toegang voor gebruikers en de juiste verbindingen met de data en applicaties. Dit kon alleen worden bereikt door een uitgebreid selectieproces waarbij alle beschikbare transit en peers werden toegevoegd. Als het gaat om dekking en prestaties, zagen we dat alleen het tellen van datacenters een zero-sum game was. Door ons te richten op het realiseren van het best verbonden netwerk ter wereld, zijn we in staat om cloudbeveiliging te leveren zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties.”

Analist:
Gartner's The Future of Network Security is in the Cloud, gepubliceerd in augustus 2019, stelt dat “om gebruikers, apparaten en clouddiensten overal toegang te bieden met een lage latency, hebben ondernemingen behoefte aan een secure access service edge-architectuur (SASE) met een wereldwijde structuur van eigen Points of Presence (POP's) en directe peering-relaties. Door een SASE-architectuur te omarmen, maakt Netskope het mogelijk om beveiliging aan de edge in te zetten waar en wanneer dat nodig is.”

Klant: Stuart Walters, Chief Information Officer bij BDO UK LLP:
“Nu thuiswerken bijna van de ene op de andere dag de nieuwe norm is geworden, moesten we onze beveiliging uitbreiden tot alle plekken waar onze medewerkers zich bevinden. Backhauling via een traditionele beveiligingsaanpak zou onmogelijk zijn geweest, omdat dit ernstige knelpunten zou hebben veroorzaakt en uiteindelijk de productiviteit van de werknemers zou hebben beïnvloed. We hadden een SASE-ready architectuur nodig en Netskope’s NewEdge-netwerk gaf ons volledige zichtbaarheid om onze webtoegang en SaaS-toepassingen te beschermen zonder dat dit ten koste ging van de prestaties of de gebruikerservaring.”

Vergelijking met concurrenten:
Andere bedrijven in de cloud- en webbeveiligingsmarkt richten zich niet op netwerkprestaties en gebruikerservaring. Veel bedrijven doen bijvoorbeeld op zijn best aan gedeeltelijke peering (op basis van publieke gegevens), zodat een klant in een regio zonder peering geen voordeel zou zien wat betreft een betere gebruikerservaring.

Onafhankelijke ranglijst van network adjacencies-verbindingen:

Netskope en zijn NewEdge-netwerk heeft meer dan 325 erkende network adjacencies binnen deze lijst. Deze network adjacencies omvatten de uitgebreide peering die Netskope heeft opgezet met public clouds, CDN's en SaaS-providers, evenals de selectie van hoogwaardig, laagdrempelig transitverkeer. De plek van Netskope op de ranglijst is indrukwekkend in vergelijking met de prominente FAANG-merken, waaronder 467 adjacencies van Facebook, 402 van Amazon, 367 van Apple, 451 van Netflix en 503 van Google.

Het officiële persbericht is beschikbaar op https://www.netskope.com/press-releases/netskope-newedge-most-well-connected-network-for-cloud-data-security.

Voor meer informatie over de NewEdge-netwerkinfrastructuur van Netskope kunt u terecht op https://www.netskope.com/newedge.4
Laatste van Netskope
NewEdge best verbonden netwerk voor cloud-native data-security

Netskope lanceert Cloud Threat Exchange voor het peer-to-peer delen van dreigingsinformatie in de cloud

Netskope rapporteert stijging van 161 procent in bezoeken aan risicovolle apps en websites tijdens piek in thuiswerken
Pegasystems is een leider in RealTime Interaction Management volgens onafhankelijk onderzoeksbureau

Unit4 breidt FP&A-oplossing voor middelgrote organisaties uit met nieuwe prognose- en planningsmogelijkheden op basis van AI

Softwarekwaliteit vast onderdeel strategie van Rijkswaterstaat

Nederlands bedrijfsleven investeert meer in cybersecurity

VSL opent eerste kalibratie- en testfaciliteit voor vloeibaar aardgas in de wereld
Schneider Electric werkt samen met het Nederlandse Semiotic Labs om de digitale service van EcoStruxure Asset Advisor uit te breiden met conditiebewaking en voorspellend onderhoud

Cisco versnelt veilige adoptie van cloud met nieuw WAN Edge-Platform

Ivanti voegt machine learning toe aan Neurons-platform voor optimalisatie van beveiliging en software-uitgave

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

NTT Ltd. introduceert Mobile Workplace Connect voor meer productiviteit en betere security voor remote workers

KOOKAÏ gebruikt GTT SD-WAN om digitale transformatie in Europa te ondersteunen

Baanbrekende ontsmettingstechnologie in pilotfase om coronabesmettingen te verminderen

Schneider Electric verbetert het beheer van hybride IT-infrastructuur met nieuwe EcoStruxure IT-innovatie

Citrix en Upwork breiden hun samenwerking uit om het Nieuwe Werken te stimuleren

Iedere zondag aan de slag met robots op de Robot Playground van RobotWise bij THERE Tech Lab in Amsterdam

Proofpoint waarschuwt voor schadelijke OneDrive- en Sharepoint-links

Dell Technologies Project APEX versnelt as-a-Service-strategie van bedrijven

The Collectables: een nieuwe manier om bijzondere auto’s te (ver)kopen

Logo LVTPR
Netskope contact

Logo Netskope

Netskope sociaal

Netskope tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders