ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

Oude printinfrastructuur vormt obstakel voor digitale transformatie

Bij meer dan de helft van de essentiële workflow-processen is print nodig, maar projecten voor digitale transformatie vergeten vaak de printinfrastructuur naar de cloud te verplaatsen.

NaardenLexmark heeft IDC onlangs opdracht gegeven om onderzoek te doen naar de mate waarin gedateerde printinfrastructuren een obstakel vormen voor digitale transformatie. Drie op de vijf ondernemingen erkennen dat een verouderde printinfrastructuur een belangrijke belemmering vormt voor succes. Toch geeft minder dan de helft van hen prioriteit aan investeringen op dit gebied, wat de voortgang van strategische IT-initiatieven in de weg staat. Het internationale onderzoek, dat werd uitgevoerd tijdens de Covid-19-pandemie, stelt vast dat vier op de vijf (79%) bedrijven investeren incloud-infrastructuur als onderdeel van hun digitale transformatie. Maar 57% zegt dat de verouderde printinfrastructuur een negatieve invloed heeft op hun strategie voorcloud-migratie.

Het IDC-whitepaper dat is gesponsord door Lexmark, Next-Gen Print Infrastructure Services: Leveraging Cloud and IoT to Accelerate Your Digital Transformation Strategy, sluit aan bij de Worldwide Digital Transformation Spending Guide van IDC. Hierin wordt voorspeld dat de uitgaven voor technologie en diensten ten behoeve van digitale transformatie in 2020 met 10,4% zullen toenemen tot 1,3 biljoen dollar wereldwijd.

“Dit onderzoek onderstreept het belang om cloud-gebaseerde printinfrastructuur te zien als een belangrijk strategisch IT-initiatief”, aldus Matt Dollus, vice-president Global Marketing en IoT-portfolio bij Lexmark. “Gevestigde bedrijven in elke sector staan onder druk om over te gaan op een digital-first-strategie. Nu de Covid-19-pandemie gaten en zwaktes in de IT-infrastructuur blootlegt, hebben veel organisaties het moeilijk omdat ze print niet meenemen in hun digitale transformatie.”

Uitdagingen
Bijna de helft van de respondenten geeft aan het lastig te vinden om bestaande IT te integreren in nieuwe infrastructuur en om bestaande bedrijfsprocessen te updaten of te vervangen. In 60% van de gevallen werd het budget voor digitale transformatie overschreden en 54% van de respondenten gaf aan dat het project vertraging opliep.

Het onderzoek toont aan dat er een groot verschil is tussen diverse landen. In het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Duitsland heeft 67% te maken met integratie-uitdagingen, vergeleken met slechts 20% in Brazilië. Dit is waarschijnlijk te wijten aan de bedrijfscomplexiteit in de meer ontwikkelde markten.

Hoewel de printvolumes zijn afgenomen omdat sommige organisaties een digital-first-strategie voor documentbeheer hanteren, speelt print bij iets meer dan de helft van alle essentiële workflow-processen nog steeds een belangrijke rol [1]. Als zodanig zouden organisaties de mogelijkheid om te printen moeten zien als een essentiële IT-dienstverlening.

Het probleem met print
Over de hele linie blijft het beheer van de IT-infrastructuur een uitdaging, waarbij de meerderheid van de respondenten vergelijkbare zorgen uitspreekt als het gaat om ouderwets printen, zoals:
  • De beveiliging van printinfrastructuur en -apparaten (81%)
  • De IT-last die wordt geassocieerd met het beheren van print en printservers (81%)
  • Inventarisbeheer (81%), samen met onvoldoende zicht op de kosten (80%)
  • Technologische veroudering en moeilijkheden met het updaten of vervangen van oude printhardware (79%)
Een simpele oplossing vinden
"IDC is van mening dat het voor organisaties tijd is om strategischer na te denken over print. Maar ook om het gesprek rond print op gang te brengen en het op te nemen in de bredere context van discussies over digitale transformatie. Vooral met betrekking tot strategieën over cloud-migratie en documentprocessen", aldus Robert Palmer, Research Vice President, Imaging, Printing, and Document Solutions bij IDC Research.

IT-leiders lijken het eens te zijn over een voorkeur voor as-a-service consumptiemodellen boven financiering (70% tegenover 22%). Bovendien is een grote meerderheid (94%) het ermee eens dat IoT de potentie heeft om het beheer van het printerpark te verbeteren.

"IT-leiders erkennen de voordelen van de cloud en IoT," voegt Dollus toe. "Door printen als dienst aan te bieden zal de bedrijfsflexibiliteit verbeteren en IT-beheer en -acquisitie eenvoudiger worden. Daarnaast verbetert het de gebruikerservaring voor klanten. Cloud-printinfrastructuur as-a-service verschaft toegang tot een moderne en veilige printinfrastructuur die een basis kan vormen voor toekomstige plannen voor digitale transformatie."

Het onderzoek is tussen maart en april 2020 uitgevoerd door middel van 1511 webenquêtes in drie regio's en zeven landen: Canada, de VS, Brazilië, Mexico, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland.

Het volledige IDC-whitepaper kan hier worden gedownload.

Meer informatie over Lexmarks Cloud Print Infrastructure as a Service is hier te vinden.

[1] De meeste bedrijfsonderdelen geven aan dat printen nog steeds een belangrijke rol speelt binnen hun werk: 52% van operations, 52% in de toeleveringsketen, 49% distributie, 52% sales, 53% finance, 54% marketing en 54% HR.

Over Lexmark
Lexmark creëert innovatieve IoT- en cloud-gebaseerde imaging- technologieën die klanten overal ter wereld helpen om hun visie op het gebied van printeenvoud, beveiliging, besparingen en duurzaamheid te realiseren.

Lexmark en het Lexmark-logo zijn handelsmerken van Lexmark International, Inc., geregistreerd in de VS en/of andere landen. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.
Laatste van Lexmark International
Lexmark erkend als Global Print Security Leader

Lexmark brengt Markvision Enterprise 4.0 op de markt

Lexmark breidt GO Line-serie uit met nieuwe, bekroonde apparaten voor het mkb
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Lexmark Intern.. contact

Logo Lexmark International

Lexmark Intern.. sociaal

Lexmark Intern.. tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise