Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: Zeekhoe Communicatie

Meer dan 300 universiteiten en opleidingen maken gebruik van Fortinet Security Academy

Utrecht, 22 september 2020
- Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt vandaag bekend dat ruim 20 nieuwe universiteiten en non-profitorganisaties in alle delen van de wereld recentelijk zijn toegetreden tot het Security Academy Program van Fortinet. Dit programma biedt studenten, veteranen en gezinsleden van veteranen toegang tot geavanceerde training en certificering op het gebied van cybersecurity. Het hoge aantal nieuwe deelnemers geeft blijk van de opmars van het programma, dat in ruim 80 landen wordt aangeboden via meer dan 300 erkende Security Academies.

Wereldwijde samenwerkingsverbanden
Een van de manieren waarop Fortinet nieuwe kansen in de digitale economie creëert is door het aangaan van wereldwijde samenwerkingsverbanden in diverse verticale markten. Als medeoprichter en lid van het Centre For Cybersecurity van het World Economic Forum (WEF) en de Cyber Threat Alliance werkt Fortinet samen met wereldwijde leiders zoals Salesforce – ’s werelds grootste speler op het gebied van Customer Relationship Management (CRM) – om het innovatietempo op te voeren en effectieve wereldwijde oplossingen te ontwikkelen voor vraagstukken zoals het tekort aan beveiligingsvaardigheden.

Het Fortinet Network Security Expert (NSE) Institute werd in 2015 opgericht als een van de initiatieven van Fortinet op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het trainingsinstituut maakt het voor iedereen eenvoudiger om een loopbaan op het gebied van cybersecurity te beginnen, ongeacht hun maatschappelijke of onderwijsachtergrond of levenservaring. Het NSE Institute verzorgt het Security Academy Program, Certification Program en Veterans Program. Fortinet blijft het programma-aanbod uitbreiden. Recente mijlpalen waren onder meer:
  • Het NSE Certification Program heeft wereldwijd meer dan 450.000 certificaten uitgereikt. In 200.000 werd de mijlpaal van 200.000 certificeringen gehaald.
  • In april 2020 stelde Fortinet de volledige catalogus van zelfstudiemogelijkheden voor beveiligingstraining van het NSE Institute gratis open voor het publiek, met inbegrip van video’s van praktijksessies. Deze cursussen beslaan een divers scala aan onderwerpen, variërend van cloud-beveiliging tot secure SD-WAN, en vertegenwoordigen in totaal meer dan 350 uur aan gratis training.
  • Fortinet werd door Military Times opgenomen in de “Best for Vets: Employers”-ranglijst voor het werk dat het in 2020 met zijn Veterans Program verrichte. Dit programma brengt militaire veteranen en hun partners in contact met potentiële werkgevers.
Vincent Zeebregts, country manager Fortinet Nederland: “Het tekort aan cybervaardigheden is nadelig voor organisaties in alle delen van de wereld en uiteindelijk ook voor de digitale economie. Om deze reden investeren we bij Fortinet volop in training en voorlichting in het kader van onze initiatieven op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. De trainingsprogramma’s van ons NSE Institute zijn daar een goed voorbeeld van. Via deze weg willen we meer loopbaantrajecten op het gebied van cybersecurity in het leven roepen en zorgen voor een pijplijn van beveiligingsprofessionals die zich kenmerkt door diversiteit.”

Doorstuderen met het Security Academy Program
De focus van het Security Academy Program ligt op het creëren van een inclusieve pijplijn van beveiligingsprofessionals. Hiertoe werken de programmabeheerders van Fortinet nauw samen met universiteiten en non-profitorganisaties in alle delen van de wereld. Via het Security Academy Program kunnen zij de inhoud van de trainingen van het NSE Institute opnemen in het lesaanbod voor hun studenten.
Non-profitorganisaties die zich op militaire veteranen richten kunnen deelnemen aan het Security Academy Program om hun leden toegang te bieden tot het NSE-trainingsaanbod. Het Veterans Program helpt veteranen helpt om ervaring op te doen die relevant is voor een loopbaan in cybersecurity.

Hieronder volgen beoordelingen van universiteitsinstellingen en non-profitorganisaties voor veteranen en hun gezinnen die recentelijk zijn toegetreden tot het Security Academy Program.

“Er is sprake van een groeiende wereldwijde vraag naar cybersecurity-professionals met de juiste kwalificaties. Onze samenwerking met Fortinet biedt veteranen en hun gezinsleden trajecten voor het opdoen van relevante nieuwe vaardigheden. De samenwerking tussen Soldier On en Fortinet zal meer dan 3.000 veteranen en gezinsleden die bij het Soldier On Pathways Program zijn aangesloten toegang bieden tot onderwijsmogelijkheden voor disciplines die sterk in vraag zijn, zoals cybersecurity. Dit vergroot hun kansen op de arbeidsmarkt.”
- Ivan Slavich, de CEO van Soldier On

“Het Security Academy Program van Fortinet biedt partners van militairen toegang tot het trainingsaanbod van het NSE Institute. Daarmee kunnen ze waardevolle ervaringen opdoen met een discipline waarnaar veel vraag is arbeidsmarkt. Blue Star Families zorgt ervoor dat de gezinnen van Amerikaanse militairen zich altijd verbonden en ondersteund blijven voelen, waar ze ook gaan. Het voorziet hen van alles wat ze nodig hebben om tot bloei te komen. Binnen een maand na de start van onze samenwerking met Fortinet toonden ruim 60 partners van bij Blue Star Families aangesloten militairen interesse in het volgen van de cybersecurity-training van Fortinet. We verwachten dat nog veel meer van hen een beroep op het programma zullen doen in hun zoektocht naar een loopbaan op dit gebied.”
- Denise Hollywood, chief community & programs officer bij Blue Star Families

Aanvullende informatie
Over Fortinet
Fortinet beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties compleet beheer van en inzicht in hun  groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen het Fortinet Security Fabric-platform pak de meest kritieke beveiligingsuitdagingen aan en beschermt gegevens over de gehele digitale infrastructuur. Dit geldt voor zowel voor netwerk-, applicatie- als (multi)cloud of edge-omgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 465,000  klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Fortinet is zowel een technologiebedrijf als een leerbedrijf. Fortinet Network Security Expert (NSE) Training Instituut biedt een van de grootste en breedste trainingsprogramma's voor cybersecurity in de industrie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]

Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:

Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E.  karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
Onderzoek Fortinet: operators positief over 5G-mogelijkheden mits cybersecurity op orde is

Fortinet lanceert nieuwe en gratis Information Security Awareness & Training

Fortinet gepositioneerd als ‘Leader’ in het ‘2020 Gartner Magic Quadrant for WAN Edge Infrastructure’
Telindus ontvangt North EMEAR Award voor Technology Excellence Partner of the Year: Security

Kaspersky Threat Intelligence Portal introduceert API-integratie voor communityleden

NCC Group benoemt Inge Bryan tot managing director voor het Europese vasteland

AI-Powered Auto Personalization is voortaan standaard in Sitecore's toonaangevende Digital Experience Platform
Nielsen Brandbank partners with SRC System Integrators

Relined Fiber Network verhuist naar nieuw pand om verdere groei van de organisatie te kunnen realiseren

International Internet Day: datanetwerken en thuisnetwerk steeds sneller

Nieuwe versie Red Hat Enterprise Linux 8 combineert innovatie met stabiliteit

Nieuwe Cisco-oplossingen faciliteren virtueel en beveiligd de continuïteit van essentiële wetgevende en gerechtelijke processen

Veracode publiceert State of Software Security deel 11

NorthC Datacenters benoemt Bart van Aanholt tot Chief Commercial Officer

Cisco benoemt Avit tot Partner of the Year Noord-Europa 2020

Sitecore maakt de winnaars bekend van de Ultimate Experience Award 2020

Ctac boekt hogere omzet, EBITDA en nettoresultaat in derde kwartaal

Workday genoemd als leider in het Gartner Magic Quadrant voor financiële planning- en analyseoplossingen in de cloud

Ruime meerderheid werkgevers heeft opleidingsbudget niet ingetrokken in coronatijd

Onderzoek Auth0: bedrijven die SaaS-componenten gebruiken, innoveren en lanceren sneller

Danny Allan, CTO en Senior Vice President Product Strategy van Veeam voorspelt: de tech trends van 2021

Het perfecte plaatje: SRS integreert Payconiq QR-code-sticker betalen

Waaraan herken je een slechte cyberbeveiliging?

Het aantal vacatures binnen de IT neemt af, maar talent blijft schaars

Gunstige werktijden populairste onderwerp bij contractonderhandeling

Entrust onderzoek vindt IoT, authenticatie en cloudservices als drijvende kracht achter duizelingwekkende toename van PKI-adoptie en certificatie-volume

Haaglanden Medisch Centrum (HMC) stapt als eerste Nederlandse ziekenhuis over naar publieke ERP Cloud

Markteffect sleept haar zevende FD Gazellen Award binnen!

E-mailquarantaine-tool PhishRIP van KnowBe4 nu ook beschikbaar voor G Suite-software

NRC Media versnelt groei in audiomarkt met overname SUBLIME

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Orange Cyberdefense
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders