Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
PR: MCS PR

Barracuda breidt CloudGen WAN-service uit met personal remote access

Nieuwe functionaliteit geeft mobiele gebruikers en thuiswerkers alleen toegang tot specifieke applicaties, in plaats van tot het hele netwerk (zoals bij VPN)

Venlo, 22 september 2020 – Barracuda breidt zijn eerder dit jaar gelanceerde CloudGen WAN-service uit met personal remote access. Hiermee worden risico’s van traditionele VPNs en het implicit trust-model van traditionele point-to-site oplossingen geëlimineerd. Dit zorgt voor eenvoudiger beheer en lagere cyberrisico’s, nu steeds meer organisaties mobiel en thuiswerken ondersteunen.

Met de nieuwe personal remote access functionaliteit kunnen mobiele werknemers of thuiswerkers rechtstreeks verbinding maken met CloudGen WAN gateways die draaien binnen Microsoft Azure Virtual WAN hubs. Deze gebruikers loggen in via Microsoft Azure Virtual Directory, met behulp van multi-factor authenticatie (MFA). Daarbij worden automatisch specifieke gebruiker/applicatie policies toegepast en afgedwongen. Dit is een vervanging voor het ‘implicit trust model’ van traditionele VPN-oplossingen, waarbij gebruikers die met succes zijn ingelogd via VPN meestal automatisch toegang hebben tot alle applicaties op het netwerk. Daarbij worden deze regels op alle gateways en sites van een organisatie over de hele wereld door de CloudGen WAN service afgedwongen.

Alleen toegang tot geautoriseerde applicaties
Gebruikers hebben alleen toegang tot de applicaties waar ze volgens het beveiligingsbeleid en de policies van de organisatie toegang toe hebben. Deze toegang wordt verleend op een need-to-know basis en met de laagst mogelijke privileges, waarbij de beleidsregels zeer gedetailleerd kunnen worden ingesteld. Er wordt een software-defined buitengrens (perimeter) gecreëerd, waar geautoriseerde gebruikers alleen toegang krijgen tot specifieke applicaties, in plaats van tot het hele netwerk. Dit verlaagt de risico’s voor het netwerk, voor de applicaties en uiteindelijk voor de hele business.

Gartner stelt: “Excessieve implicit network trust zorgt ook voor een excessief latent risico dat aangevallen kan en zal worden. Toegang tot het netwerk (zelfs het recht om een server of applicatie te ‘pingen’) is geen gegeven. Het moet toegekend worden op basis van de identiteit van de gebruiker, het apparaat en de context.”(1)

“De toevoeging van personal remote access aan CloudGen WAN is een belangrijke stap in ons steeds robuustere Secure Access Service Edge (SASE) aanbod”, zegt Alain Luxembourg, regional director Benelux voor Barracuda. “Het is mooi om te zien dat steeds meer klanten en partners deze oplossing willen inzetten voor SD-WAN en security.”

CloudGen WAN voor industriële omgevingen
Daarnaast komt Barracuda met twee nieuwe CloudGen WAN apparaten voor industriële toepassingen: CloudGen WAN T93 en CloudGen WAN T193 met fiber connectiviteit. Hiermee worden de connectiviteit en beveiliging van CloudGen WAN uitgebreid naar industriële omgevingen. Deze nieuwe CloudGen WAN apparaten zijn per direct beschikbaar.

In een blog uit juli van dit jaar over het ‘native’ draaien van SD-WAN virtual appliances binnen Azure Virtual WAN, schreef Yousef Khalidi, Corporate Vice President, Azure Networking bij Microsoft, het volgende: “Barracuda is de eerste Virtual WAN-partner die de voordelen deze diepe integratie biedt, waarmee klanten kunnen profiteren van SD-WAN om de prestaties te verbeteren en tegelijkertijd optimaal gebruik kunnen maken van bestaande investeringen en skills.”

Barracuda CloudGen WAN is sinds juli 2020 beschikbaar. De nieuwe personal remote access functionaliteit komt later dit jaar beschikbaar.

Meer informatie Barracuda CloudGen WAN.

(1) Gartner, “Market Guide for Zero Trust Network Access”, Steve Riley, Lawrence Orans, Neil MacDonald, 8 June 2020.

Over Barracuda Networks
Barracuda streeft ernaar de wereld veiliger te maken. Het bedrijf is ervan overtuigd dat iedere organisatie toegang moet hebben tot securityoplossingen van enterpriseklasse, die geschikt zijn voor de cloud. Oplossingen die makkelijk aan te schaffen, uit te rollen en te gebruiken zijn. Barracuda beschermt e-mail, netwerken, data en toepassingen met innovatieve oplossingen die met de klant mee groeien en zich aanpassen aan de bedrijfsontwikkeling. Ruim 200.000 organisaties over de hele wereld vertrouwen op Barracuda voor bescherming – zodanig dat zij misschien niet eens weten dat ze een risico lopen – zodat zij zich volledig kunnen focussen op de verdere groei van het bedrijf. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Barracuda Networks Persdesk, e-mail barracuda@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.
Laatste van Barracuda Networks
Barracuda breidt CloudGen WAN-service uit met personal remote access

Barracuda ontdekt complete economie rond e-mail account takeovers

Barracuda introduceert de eerste veilige, ‘native’ SD-WAN service op Microsoft Azure
Telindus ontvangt North EMEAR Award voor Technology Excellence Partner of the Year: Security

Kaspersky Threat Intelligence Portal introduceert API-integratie voor communityleden

NCC Group benoemt Inge Bryan tot managing director voor het Europese vasteland

AI-Powered Auto Personalization is voortaan standaard in Sitecore's toonaangevende Digital Experience Platform
Nielsen Brandbank partners with SRC System Integrators

Relined Fiber Network verhuist naar nieuw pand om verdere groei van de organisatie te kunnen realiseren

International Internet Day: datanetwerken en thuisnetwerk steeds sneller

Nieuwe versie Red Hat Enterprise Linux 8 combineert innovatie met stabiliteit

Nieuwe Cisco-oplossingen faciliteren virtueel en beveiligd de continuïteit van essentiële wetgevende en gerechtelijke processen

Veracode publiceert State of Software Security deel 11

NorthC Datacenters benoemt Bart van Aanholt tot Chief Commercial Officer

Cisco benoemt Avit tot Partner of the Year Noord-Europa 2020

Sitecore maakt de winnaars bekend van de Ultimate Experience Award 2020

Ctac boekt hogere omzet, EBITDA en nettoresultaat in derde kwartaal

Workday genoemd als leider in het Gartner Magic Quadrant voor financiële planning- en analyseoplossingen in de cloud

Ruime meerderheid werkgevers heeft opleidingsbudget niet ingetrokken in coronatijd

Onderzoek Auth0: bedrijven die SaaS-componenten gebruiken, innoveren en lanceren sneller

Danny Allan, CTO en Senior Vice President Product Strategy van Veeam voorspelt: de tech trends van 2021

Het perfecte plaatje: SRS integreert Payconiq QR-code-sticker betalen

Waaraan herken je een slechte cyberbeveiliging?

Het aantal vacatures binnen de IT neemt af, maar talent blijft schaars

Gunstige werktijden populairste onderwerp bij contractonderhandeling

Entrust onderzoek vindt IoT, authenticatie en cloudservices als drijvende kracht achter duizelingwekkende toename van PKI-adoptie en certificatie-volume

Haaglanden Medisch Centrum (HMC) stapt als eerste Nederlandse ziekenhuis over naar publieke ERP Cloud

Markteffect sleept haar zevende FD Gazellen Award binnen!

E-mailquarantaine-tool PhishRIP van KnowBe4 nu ook beschikbaar voor G Suite-software

NRC Media versnelt groei in audiomarkt met overname SUBLIME

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online

Logo MCS PR
Barracuda Netw.. contact

Logo Barracuda Networks

023 - 562 8208
  barracuda@mcspr.nl
  www.barracuda.com
Barracuda Netw.. sociaal

Barracuda Netw.. tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Orange Cyberdefense
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen