www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: LVTPR

Extreme voegt vijf applicaties toe aan ExtremeCloud IQ Pilot-abonnement zonder extra kosten

Draadloze intrusion protection, gasttoegang, locatieservices, IoT-beheer en compliance-apps zijn nu beschikbaar in het meest geavanceerde cloudnetworking-platform in de branche

Amstelveen, 18 september 2020 - Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR) biedt klanten die gebruikmaken van ExtremeCloud™ IQ Pilot- cloudmanagement vijf nieuwe, waardevolle applicaties zonder extra kosten. Andere leveranciers bieden deze applicaties meestal als stand-alone oplossingen tegen hoge extra kosten, wat leidt tot meer complexiteit en financiële druk. In de optiek van Extreme zijn dit echter essentiële services. Daarom voegt Extreme ze toe aan het ExtremeCloud IQ-platform. Op deze manier zorgt het bedrijf voor meer operationele efficiency en lagere kosten.

In de komende drie maanden krijgen klanten met een Pilot-abonnement toegang tot deze services binnen het ExtremeCloud IQ-platform. Hierdoor beschikken IT-afdelingen over alle tools die ze nodig hebben om volledig inzicht te creëren in het netwerk en om het netwerk op een compliant manier te beheren met een enkele tool. Extreme biedt verder een gratis ExtremeCloud IQ-mobiele app, waarmee IT-afdelingen nieuwe devices op ieder moment en vanaf iedere plek kunnen onboarden.

De applicaties en hun voordelen:
  • De vijf nieuwe applicaties bieden gratis extra mogelijkheden voor klanten die Pilot gebruiken. Het gaat om de volgende applicaties:
    1. Extreme AirDefense™ biedt meer dan 55 dreigingsvectoren voor Wireless Intrusion Prevention (WIPS) en voegt Bluetooth en Bluetooth Low Energy of BIPS toe als essentiële service.
    2. ExtremeLocation™ biedt nabijheid, aanwezigheid en location-based services voor geavanceerd contactonderzoek ter ondersteuning van de locatie-intelligente onderneming.
    3. ExtremeGuest™ biedt mogelijkheden voor gast-wifitoegang, samen met geavanceerde netwerk-analytics voor retail, de horeca en grote evenementenlocaties.
    4. ExtremeIoT™ biedt eenvoudige en veilige onboarding, profiling, segmentatie en filteren van IoT-devices op een productienetwerk.
    5. ExtremeCompliance™ voorziet in geautomatiseerde en complete compliance-testen voor PCI, HIPAA en GDPR.
  • De nieuwe ExtremeCloud IQ-mobiele app, die op 1 oktober beschikbaar komt in de bekende appstores, stelt de IT-afdeling in staat om nieuwe devices snel te onboarden. Dat kan door enkel het serienummer te gebruiken of door een bar- of QR-code te scannen met een smartphone of tablet. Issues zijn op afstand op te lossen, wat vooral een voordeel is voor teams die geografisch verspreide netwerken moeten beheren binnen honderden gebouwen.
  • De ExtremeCloud IQ-platformlicenties komen in verschillende varianten beschikbaar. De Connect-variant biedt basis device-beheer en is gratis bij de aankoop van elk ondersteund Extreme-hardwareplatform. De Navigator-variant stelt de gevestigde WiNG-draadloze oplossing van Extreme in staat om direct te interfacen met de cloud en biedt tevens inzicht en beheermogelijkheden. De Pilot-variant biedt geavanceerd infrastructuurbeheer, reporting en hersteltools, waaronder door ML en AI gedreven inzichten en analytics. De Pilot-variant kost 150 dollar per jaar, ongeachte het beheerde device. Deze biedt inzetbaarheid binnen public en private clouds en ook on-premises.
  • ExtremeCloud IQ beheert nu dagelijks meer dan een miljoen netwerkdevices. Dat aantal groeit dagelijks. Extreme is hiermee de snelstgroeiende leverancier van in de cloud beheerde netwerkoplossingen.
Nabil Bukhari, Chief Technology Officer en Chief Product Officer van Extreme Networks
“Er is een reden waarom we de snelstgroeiende cloudnetwerkprovider worden genoemd door vooraanstaande analisten: omdat we onze klanten op de eerste plaats zetten en ernaar streven om de complexiteit uit het netwerk te halen. We bieden niet alleen ongeëvenaarde flexibiliteit bij cloudimplementaties, onbeperkte duur van gegevensopslag en toonaangevende uptime, maar leveren nu ook onze geavanceerde, essentiële draadloze intrusion protection, locatieservices, IoT-beheer, gasttoegang en compliance-services voor ExtremeCloud IQ Pilot-abonnees zonder extra kosten, zodat er geen verschillende en overlappende toepassingen meer nodig zijn. Met deze aankondiging leggen we opnieuw de lat hoger voor het bieden van maximale waarde voor klanten.”

Camille Mendler, Chief Analyst, Enterprise Services van Omdia
“Moderne ondernemingen willen een volledige, ervaringsgerichte kijk op hun netwerk – dat zich uitstrekt over gezondheid, gebruikers, apparaten en meer. Cloud-managed networking is de beste manier om aan complexe behoeften te voldoen met de flexibiliteit om zich aan te passen aan het onverwachte, of het nu gaat om een bedreiging of een nieuwe zakelijke kans. Het pakket aan tools van Extreme kan helpen bij het ondersteunen van bedrijfsinnovatie, maar ook bij het verbeteren van de prestaties en bescherming.”

Meer informatie:
Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc. (EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op de website van Extreme – of volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Extreme Networks, het Extreme Networks-logo zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in andere landen. Andere handelsmerken die hierin worden getoond zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.
Laatste van Extreme Networks

Logo WIBU-SYSTEMS
Logo GNX
Logo Boertien Vergouwen Overduin