www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Extreme Networking biedt als eerste universele platforms voor hoogwaardige switching en draadloze infrastructuur

Universal Hardware van Extreme biedt keuzevrijheid, eenvoud en flexibele inzetmogelijkheden voor netwerkoperators

Amstelveen, 18 september 2020 - Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR) lanceert nieuwe Universal Platforms voor zijn switching- en draadloze portfolio’s. De nieuwe platforms voorzien in eenvoudige order-, licentie- en garantieprocessen. Zij dringen de complexiteit terug en ondersteunen een flexibele bedrijfsvoering. Dat leidt tot een probleemloze ervaring voor klanten. Extreme is de enige leverancier die universele vaste en draadloze platforms biedt voor de grootzakelijke markt.

Eisen van bedrijven veranderen momenteel erg snel. Zij moeten keuzes maken uit verschillende besturingssystemen om hun mogelijkheden uit te breiden, het gebruik te verbreden of gewoon de gebruiksduur te verlengen. Voor legacy-producten is dat meestal een zaak van ‘rip & replace’. De Universal Platforms van Extreme vereenvoudigen dit proces. Hetzelfde platform kan overweg met verschillende Extreme-besturingssystemen. Dat zorgt voor meer flexibiliteit en keuzevrijheid en maximaliseert de total cost of ownership.

De belangrijkste feiten op een rij
  • Klanten van de nieuwe ExtremeSwitching™ 5520 Series en ExtremeWireless™ AP300C en AP400C Series-draadloze access points hebben de keus uit het juiste besturingssysteem voor hun situatie. Het systeem is te activeren via geautomatiseerde, zero-touch deployment-methoden. Dit is ook mogelijk via ExtremeCloud™ IQ, het meest geavanceerde end-to-end beheersysteem in de branche. Deze keuzevrijheid vereenvoudigt de inzet en gebruik, evenals de aankoop en het beheer. Dat is mogelijk dankzij het feit dat een klant maar één enkele hardware/software-SKU hoeft te bestellen en dat hardware voor verschillende doelen gebruikt kan worden.
  • De 5520 Series is een lijn van rijk uitgeruste, krachtige en universele edge- en aggregatie- switches die zijn ontworpen voor organisaties die zoeken naar meer operationele efficiency en mogelijkheden. Deze lijn biedt end-to-end, veilige netwerksegmentatie. De 5520 Series omvatten 24- en 48-poort 1 Gigabit-modellen, 1/2.5/5 Gigabit multi-rate modellen en een 24-poort 10 Gigabit-model. Ze bieden ook multi-watt Power over Ethernet-mogelijkheden (PoE), wat hen een ideale backend maakt voor draadloze accesspoints of het ondersteunen van ethernet-devices met voeding, zoals die voor digital signage, pan-tilt-zoom camera’s, smart lighting, of kassasystemen. De 5520 ondersteunen verder 10G en 25G modulaire uplinks voor het flexibel koppelen van andere switches of devices.
  • De AP300C en AP400C series-universele accesspoints bieden hoge prestaties, veel efficiency en volgende-generatieconnectiviteit via Wi-Fi 6. De AP300C series zijn voor indoor gebruik in zakelijke omgevingen en gebaseerd op een nieuw System-on-Chip (SoC) met ingebouwde dual-band radio’s, met opties voor interne of externe antennes. Geavanceerde radiotechnologie levert Wi-Fi 6-snelheden (802.11ax) tot 2.4 Gbps, gelijktijdig op de 2.4 GHz- en 5 GHz-frequenties. De AP400C series biedt 802.11ax datasnelheden tot 4.8 Gbps in de 5 GHz-frequentie en gelijktijdig 2.4 Gbps in de 2.4 GHz frequentie. In tegenstelling tot veel andere accesspoints die allemaal parttime kunnen scannen, zoekt de eigen dual-band-sensor continu naar verdachte devices. Daardoor is het netwerk beschermd tegen kwetsbaarheden en aanvallen. Beide accesspoints houden vast aan de traditie van Extreme van software-selectable radio’s (SSR’s) die voorzien in dubbele 5 GHz-connectiviteit voor indoor en industriële omgevingen.
  • De universele switches en accesspoints van Extreme bieden veilige en krachtige end-to-end- en edge to core-prestaties met geavanceerde door de gebruiker te kiezen policy’s. Deze unieke flexibiliteit maakt het mogelijk om de universele hardware-oplossingen van Extreme binnen een brede reeks van omgevingen in te zetten, waaronder edge- en geaggregeerde omgevingen en patchkasten. Alle diensten zijn te beheren via een enkel platform voor één basisprijs.
  • De Extreme Switching 5520 Series-productfamilie is vanaf november 2020 beschikbaar. De AP300 and AP400 series komen in januari 2021 op de markt. De universele hardware kent een beperkte levenslange garantie en voorziet in platformvervanging en toegang tot voor iedereen beschikbare software gedurende de levenscyclus van het product. Klanten krijgen op basis van de garantie negentig dagen toegang tot technische support ( van 8 tot 5). Volledige technische support (7x24x365) is tegen extra kosten beschikbaar.
Nabil Bukhari, Chief Product Officer en Chief Technology Officer, Extreme Networks
“Voor bedrijven die proactief op zoek zijn naar operationele efficiëntie, keuze en flexibiliteit, blijft Extreme een route bieden door middel van een gedifferentieerd aanbod, zoals onze universele vaste en draadloze platforms. Universele platforms in combinatie met ExtremeCloud IQ en onze hoogwaardige service zijn de belangrijkste voorwaarden voor een probleemloze ervaring. Onze klanten eisen flexibiliteit en keuze als het gaat om hun investering in een intelligente infrastructuur. De universele platforms stellen ons in staat om aan die eisen te voldoen. We verbeteren tegelijkertijd de ervaring, verminderen de complexiteit en stellen klanten in staat geld te besparen.”

Wim Coenen, CTO, Conscia Nederland
“Wij staan bekend als een leider op het gebied van IT en netwerkinfrastructuur, en het is voor ons belangrijk om onze klanten te voorzien van technologie die complexe taken kan uitvoeren en massale datasets kan analyseren, maar die tegelijkertijd gemakkelijk te gebruiken en te implementeren is. Als partner van Extreme zijn we enthousiast over het concept van universele hardware. Deze flexibele aanpak van hardware-provisioning bespaart onze klanten tijd en energie en maakt hun investeringen toekomstvast. De deelnemers aan de bètatest van de universele hardware geven nu al aan hoe voordelig deze verhoogde flexibiliteit kan zijn.”

Meer achtergrond
Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc. (EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op dewebsite van Extreme – of volg ons opTwitter,LinkedInenFacebook.

Extreme Networks, het Extreme Networks-logo zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in andere landen. Andere handelsmerken die hierin worden getoond zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.
Laatste van Extreme Networks

Logo WIBU-SYSTEMS
Logo GNX
Logo Boertien Vergouwen Overduin