www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: LVTPR

Extreme Networking biedt als eerste universele platforms voor hoogwaardige switching en draadloze infrastructuur

Universal Hardware van Extreme biedt keuzevrijheid, eenvoud en flexibele inzetmogelijkheden voor netwerkoperators

Amstelveen, 18 september 2020 - Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR) lanceert nieuwe Universal Platforms voor zijn switching- en draadloze portfolio’s. De nieuwe platforms voorzien in eenvoudige order-, licentie- en garantieprocessen. Zij dringen de complexiteit terug en ondersteunen een flexibele bedrijfsvoering. Dat leidt tot een probleemloze ervaring voor klanten. Extreme is de enige leverancier die universele vaste en draadloze platforms biedt voor de grootzakelijke markt.

Eisen van bedrijven veranderen momenteel erg snel. Zij moeten keuzes maken uit verschillende besturingssystemen om hun mogelijkheden uit te breiden, het gebruik te verbreden of gewoon de gebruiksduur te verlengen. Voor legacy-producten is dat meestal een zaak van ‘rip & replace’. De Universal Platforms van Extreme vereenvoudigen dit proces. Hetzelfde platform kan overweg met verschillende Extreme-besturingssystemen. Dat zorgt voor meer flexibiliteit en keuzevrijheid en maximaliseert de total cost of ownership.

De belangrijkste feiten op een rij
  • Klanten van de nieuwe ExtremeSwitching™ 5520 Series en ExtremeWireless™ AP300C en AP400C Series-draadloze access points hebben de keus uit het juiste besturingssysteem voor hun situatie. Het systeem is te activeren via geautomatiseerde, zero-touch deployment-methoden. Dit is ook mogelijk via ExtremeCloud™ IQ, het meest geavanceerde end-to-end beheersysteem in de branche. Deze keuzevrijheid vereenvoudigt de inzet en gebruik, evenals de aankoop en het beheer. Dat is mogelijk dankzij het feit dat een klant maar één enkele hardware/software-SKU hoeft te bestellen en dat hardware voor verschillende doelen gebruikt kan worden.
  • De 5520 Series is een lijn van rijk uitgeruste, krachtige en universele edge- en aggregatie- switches die zijn ontworpen voor organisaties die zoeken naar meer operationele efficiency en mogelijkheden. Deze lijn biedt end-to-end, veilige netwerksegmentatie. De 5520 Series omvatten 24- en 48-poort 1 Gigabit-modellen, 1/2.5/5 Gigabit multi-rate modellen en een 24-poort 10 Gigabit-model. Ze bieden ook multi-watt Power over Ethernet-mogelijkheden (PoE), wat hen een ideale backend maakt voor draadloze accesspoints of het ondersteunen van ethernet-devices met voeding, zoals die voor digital signage, pan-tilt-zoom camera’s, smart lighting, of kassasystemen. De 5520 ondersteunen verder 10G en 25G modulaire uplinks voor het flexibel koppelen van andere switches of devices.
  • De AP300C en AP400C series-universele accesspoints bieden hoge prestaties, veel efficiency en volgende-generatieconnectiviteit via Wi-Fi 6. De AP300C series zijn voor indoor gebruik in zakelijke omgevingen en gebaseerd op een nieuw System-on-Chip (SoC) met ingebouwde dual-band radio’s, met opties voor interne of externe antennes. Geavanceerde radiotechnologie levert Wi-Fi 6-snelheden (802.11ax) tot 2.4 Gbps, gelijktijdig op de 2.4 GHz- en 5 GHz-frequenties. De AP400C series biedt 802.11ax datasnelheden tot 4.8 Gbps in de 5 GHz-frequentie en gelijktijdig 2.4 Gbps in de 2.4 GHz frequentie. In tegenstelling tot veel andere accesspoints die allemaal parttime kunnen scannen, zoekt de eigen dual-band-sensor continu naar verdachte devices. Daardoor is het netwerk beschermd tegen kwetsbaarheden en aanvallen. Beide accesspoints houden vast aan de traditie van Extreme van software-selectable radio’s (SSR’s) die voorzien in dubbele 5 GHz-connectiviteit voor indoor en industriële omgevingen.
  • De universele switches en accesspoints van Extreme bieden veilige en krachtige end-to-end- en edge to core-prestaties met geavanceerde door de gebruiker te kiezen policy’s. Deze unieke flexibiliteit maakt het mogelijk om de universele hardware-oplossingen van Extreme binnen een brede reeks van omgevingen in te zetten, waaronder edge- en geaggregeerde omgevingen en patchkasten. Alle diensten zijn te beheren via een enkel platform voor één basisprijs.
  • De Extreme Switching 5520 Series-productfamilie is vanaf november 2020 beschikbaar. De AP300 and AP400 series komen in januari 2021 op de markt. De universele hardware kent een beperkte levenslange garantie en voorziet in platformvervanging en toegang tot voor iedereen beschikbare software gedurende de levenscyclus van het product. Klanten krijgen op basis van de garantie negentig dagen toegang tot technische support ( van 8 tot 5). Volledige technische support (7x24x365) is tegen extra kosten beschikbaar.
Nabil Bukhari, Chief Product Officer en Chief Technology Officer, Extreme Networks
“Voor bedrijven die proactief op zoek zijn naar operationele efficiëntie, keuze en flexibiliteit, blijft Extreme een route bieden door middel van een gedifferentieerd aanbod, zoals onze universele vaste en draadloze platforms. Universele platforms in combinatie met ExtremeCloud IQ en onze hoogwaardige service zijn de belangrijkste voorwaarden voor een probleemloze ervaring. Onze klanten eisen flexibiliteit en keuze als het gaat om hun investering in een intelligente infrastructuur. De universele platforms stellen ons in staat om aan die eisen te voldoen. We verbeteren tegelijkertijd de ervaring, verminderen de complexiteit en stellen klanten in staat geld te besparen.”

Wim Coenen, CTO, Conscia Nederland
“Wij staan bekend als een leider op het gebied van IT en netwerkinfrastructuur, en het is voor ons belangrijk om onze klanten te voorzien van technologie die complexe taken kan uitvoeren en massale datasets kan analyseren, maar die tegelijkertijd gemakkelijk te gebruiken en te implementeren is. Als partner van Extreme zijn we enthousiast over het concept van universele hardware. Deze flexibele aanpak van hardware-provisioning bespaart onze klanten tijd en energie en maakt hun investeringen toekomstvast. De deelnemers aan de bètatest van de universele hardware geven nu al aan hoe voordelig deze verhoogde flexibiliteit kan zijn.”

Meer achtergrond
Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc. (EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op dewebsite van Extreme – of volg ons opTwitter,LinkedInenFacebook.

Extreme Networks, het Extreme Networks-logo zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in andere landen. Andere handelsmerken die hierin worden getoond zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.
Laatste van Extreme Networks
Extreme Networks prijst Global Partner Community tijdens jaarlijkse Partner Conference

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

Extreme transformeert netwerkinfrastructuur van ŠKODA AUTO
Telindus ontvangt North EMEAR Award voor Technology Excellence Partner of the Year: Security

Kaspersky Threat Intelligence Portal introduceert API-integratie voor communityleden

NCC Group benoemt Inge Bryan tot managing director voor het Europese vasteland

AI-Powered Auto Personalization is voortaan standaard in Sitecore's toonaangevende Digital Experience Platform
Nielsen Brandbank partners with SRC System Integrators

Relined Fiber Network verhuist naar nieuw pand om verdere groei van de organisatie te kunnen realiseren

International Internet Day: datanetwerken en thuisnetwerk steeds sneller

Nieuwe versie Red Hat Enterprise Linux 8 combineert innovatie met stabiliteit

Nieuwe Cisco-oplossingen faciliteren virtueel en beveiligd de continuïteit van essentiële wetgevende en gerechtelijke processen

Veracode publiceert State of Software Security deel 11

NorthC Datacenters benoemt Bart van Aanholt tot Chief Commercial Officer

Cisco benoemt Avit tot Partner of the Year Noord-Europa 2020

Sitecore maakt de winnaars bekend van de Ultimate Experience Award 2020

Ctac boekt hogere omzet, EBITDA en nettoresultaat in derde kwartaal

Workday genoemd als leider in het Gartner Magic Quadrant voor financiële planning- en analyseoplossingen in de cloud

Ruime meerderheid werkgevers heeft opleidingsbudget niet ingetrokken in coronatijd

Onderzoek Auth0: bedrijven die SaaS-componenten gebruiken, innoveren en lanceren sneller

Danny Allan, CTO en Senior Vice President Product Strategy van Veeam voorspelt: de tech trends van 2021

Het perfecte plaatje: SRS integreert Payconiq QR-code-sticker betalen

Waaraan herken je een slechte cyberbeveiliging?

Het aantal vacatures binnen de IT neemt af, maar talent blijft schaars

Gunstige werktijden populairste onderwerp bij contractonderhandeling

Entrust onderzoek vindt IoT, authenticatie en cloudservices als drijvende kracht achter duizelingwekkende toename van PKI-adoptie en certificatie-volume

Haaglanden Medisch Centrum (HMC) stapt als eerste Nederlandse ziekenhuis over naar publieke ERP Cloud

Markteffect sleept haar zevende FD Gazellen Award binnen!

E-mailquarantaine-tool PhishRIP van KnowBe4 nu ook beschikbaar voor G Suite-software

NRC Media versnelt groei in audiomarkt met overname SUBLIME

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online

Logo LVTPR
Extreme Networ.. contact

Logo Extreme Networks

www.extremenetworks.com
Extreme Networ.. sociaal

Extreme Networ.. tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Orange Cyberdefense
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders