www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: LVTPR

NetApp Cloud Volumes Service nu beschikbaar in Google Cloud-regio Nederland

Schiphol, 17 september 2020 – NetApp, een cloudgedreven, datacentrische softwareonderneming, en Google Cloud breiden hun partnership uit door de NetApp Cloud Volumes Service beschikbaar te stellen naar West-Europa 4 (Nederland). Dat sluit aan bij de al eerder beschikbare Google Cloud-regio’s West-Europa 2 (Londen) en West-Europa 3 (Frankfurt). Door de beschikbaarheid van deze nieuwe regio stellen NetApp en Google bedrijven in staat om een volledig managed enterprise-class dataservice af te nemen vanuit het meest kostenefficiënte en dichtstbijzijnde datacenter, met de beste prestaties en laagst mogelijke latency.

NetApp Cloud Volumes Service voor Google Cloud is volledig geïntegreerd in Google Cloud. De dienst biedt een cloud-native filestorage-service met de prestaties, beschikbaarheid en beveiliging die nodig zijn om bedrijfsapplicaties als Windows, VDI, SAP HANA en VMware efficiënt te gebruiken. Klanten kunnen de service direct afnemen via Google Cloud Marketplace. De dienst voorziet in storage-volumes tot maximaal 100 TB die binnen enkele seconden in te stellen of te herstellen zijn. Daarnaast zijn workloads met behulp van Cloud Volumes Service tien keer sneller naar de cloud te verplaatsen dan eerder. Ze zijn dan te gebruiken zonder enig prestatiesverlies. Zo kunnen organisaties hun workloadmigraties efficiënter beheren, van lokaal tot hybride en multi-cloud-omgevingen.

“De mogelijkheid om data snel en veilig te leveren, daar waar dat nodig is, is kritisch voor een succesvolle digitale transformatie”, zegt Anthony Lye, senior vicepresident en general manager van Public Cloud Services bij NetApp. “Dit is al tientallen jaren de expertise van NetApp. Samen met het leiderschap van Google Cloud in applicatieontwikkeling, analytics en machine learning kunnen we bedrijven optimaal ondersteunen in hun digitale transformatie.”

“NetApp Cloud Volumes Service helpt organisaties bij het inzetten van hun bedrijfskritische applicaties die betrouwbare storage nodig hebben, zoals VMware of SAP, op Google Cloud met hoge prestaties en beveiliging”, zegt Kevin Ichhpurani, corporate vicepresident, Global Ecosystem van Google Cloud. “We zijn enthousiast om samen met NetApp de beschikbaarheid van Cloud Volumes Service voor klanten in Europa uit te breiden.”

Nieuwe features voor nog meer veiligheid en efficiency
Naast het uitbreiden van de regionale beschikbaarheid voegen NetApp en Google Cloud nieuwe features toe aan hun gezamenlijk aanbod, waardoor de veiligheid en efficiency verder worden uitgebreid.

De belangrijkste features zijn:
  • Replicatie binnen verschillende regio’s: Hiermee kunnen klanten automatisch mirrors van volumes automatisch van de ene naar de andere regio overbrengen. Dit is van belang voor disaster recovery en back-ups. Wanneer data in een bepaalde regio verloren raakt – bijvoorbeeld door een natuurramp – is er nog een kopie op een andere locatie. Data is efficiënt en veilig te repliceren en herstellen zonder de normale bedrijfsvoering te verstoren.
  • Terraform-ondersteuning: Via een open source terraform-provider is het installeren van infrastructuur in Google Cloud en Cloud Volumes Service te automatiseren. Dit stelt bedrijven in staat om hun processen te optimaliseren en applicaties sneller te leveren.
Cloud Volumes Service nu voor het eerst beschikbaar als software-oplossing
Naast de op hardware gebaseerde Cloud Volumes Service voor Google Cloud lanceren NetApp en Google Cloud nu een gevirtualiseerde softwarevariant van de dataservice. Deze komt beschikbaar in Europa in West-Europa 1 (België) en Noord-Europa 1 (Finland). De nieuwe oplossing biedt grootzakelijke file-features en ondersteunt NFSv3.

Laatste van NetApp
NetApp Reports Second Quarter of Fiscal Year 2021 Results

NetApp brengt optimalisatie- en enterprise-dataservices naar de cloud

NetApp voorziet het datacenter van de eenvoud en flexibiliteit van de cloud met geüpdatete software-dataservices
Private sector verwacht de regie over AI-governance kwijt te raken aan overheid

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Partners VIVES en Infolearn verzorgen infectiepreventie e-learning voor 150.000 zorgprofessionals in opdracht van Vlaamse overheid

Razer introduceert Naga X voor MMO-gamers
Cartridge & Toner gigant Alleeninkt.nl na overname van Inktprecies.nl in race voor marktleiderschap printer-land

Philadelphia Zorg kiest voor roostersoftware Intus

Ontdek offertes die bijna zichzelf schrijven met behulp van kunstmatige intelligentie in de nieuwe update van Offorte.com

Social Selling met LinkedIn: “Stilletjes verkopen in een digitaal thuiswerktijdperk (en daarna)”

5 krachtige tips om een boekhoudprogramma te kiezen

Myth Busted: 5 hardnekkige misverstanden over elektrisch rijden

Schneider Electric, Enel en het World Economic Forum publiceren het rapport 'Net Zero Carbon Cities: an Integrated approach'

Mammoet verhuist SAP-omgeving naar myBrand private cloud

Heuvelman Staalhandel klaar voor de toekomstmet low-code ERP-oplossing van Thinkwise

Dutch IT Channel Datacenter Project is gestart

Onderzoek Zendesk: zakelijk succes in 2021 hangt af van het leveren van uitzonderlijke customer experience

Tanium en open source-platform OpenCTI verbeteren gezamenlijk informatievoorziening cyberdreigingen

BT wint contract om Nederlandse diplomatieke missies over de hele wereld met elkaar te verbinden

Autohopper ontwikkelt app om franchisenemers meer inzicht te geven in verhuurproces

Flex-Appeal kondigt rebranding aan naar Oneteam

Tessa de Vor, de nieuwe managing director van Adapt Analytics, zet medewerkers op 1

Lavide Holding NV tekent Letter of Intent

VodafoneZiggo en Discovery kondigen nieuwe samenwerking aan inclusief streamingdienst discovery+

Logo LVTPR

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.