www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: ItsaRep

Unicorn ThoughtSpot brengt search- en AI-gedreven analytics naar Nederland

Eerste Nederlandse klant T-Mobile gebruikt ThoughtSpot-platform om inzichten voor iedereen toegankelijk te maken

ThoughtSpot, leider in search- en AI-gedreven analytics, kondigt aan de Nederlandse markt te betreden. Ook heeft het met T-Mobile de eerste lokale enterprise klant opgetekend.

De uitbreiding naar Amsterdam volgt op een jaar van recordgroei waaronder een verdubbeling van de omzet. Ook werd ThoughtSpot voor het tweede opeenvolgende jaar uitgeroepen tot leider in het Gartner Magic Quadrant for Analytics and Business Intelligence Platforms 20201 en opende het kantoren in Duitsland en Frankrijk. In 2019 haalde ThoughtSpot bovendien een Series E-investering binnen van 248 miljoen USD. Hiermee werd de waarde van het bedrijf uit Silicon Valley verdubbeld naar 1.95 miljard USD en bereikte het de unicorn-status. Afgelopen jaar heeft het bedrijf dankzij een groeiende belangstelling voor het platform ook zijn sales in EMEA verdriedubbeld.

Antwoorden binnen enkele seconden
Met het AI-gedreven analytics platform van ThoughtSpot kan iedereen snel en eenvoudig miljarden rijen data analyseren en binnen enkele seconden antwoorden krijgen. Een zoekopdracht uitvoeren, is net zo simpel als in een consumentenapplicatie. Met SpotIQ, de AI-engine van ThoughtSpot, kunnen gebruikers eenvoudig een onderwerp, keyword of grafiek aanklikken en het systeem genereert automatisch de duizenden queries die de gebruiker nodig heeft, maar zelf niet aan gedacht heeft.

Met verschillende opties voor deployments hebben organisaties de flexibiliteit om te kiezen wanneer en hoe ze hun data inzetten voor search- en AI-gedreven analytics. Klanten kunnen Embrace gebruiken om direct een zoekopdracht uit te voeren in populaire databronnen zoals Snowflake, Amazon, Redshift, Microsoft Azure, Synapse, Google Bigquery, of DataFlow gebruiken om data direct in ThoughtSpot onder te brengen.

Een op feiten gebaseerde wereld
“ThoughtSpot is opgericht met een simpel, maar krachtig doel: het creëren van een wereld die is gebaseerd op feiten. Met het betreden van de Nederlandse markt brengen we deze missie naar een nieuwe regio”, vertelt Sudheesh Nair, CEO van ThoughtSpot. “Met continue veranderingen in zowel de technologie als in het bedrijfsleven, hebben organisaties een nieuwe manier nodig om hun team te voorzien van inzichten. Of het nu gaat om de front office of de bestuurskamer. ThoughtSpot loopt voorop in het mogelijk maken van deze revolutie.”

De Europese markt is altijd een belangrijk onderdeel geweest van de go-to-market strategie van ThoughtSpot. Vlak na de start in Noord-Amerika opende het een kantoor in Londen. Het zag direct belangstelling van bedrijven in heel Europa. Met de uitbreiding naar Nederland kan het de groei in deze regio versnellen.

Nair: “Samen met het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk wordt Nederland gezien als een van de meest veelbelovende markten voor nieuwe en disruptieve producten en technologieën gebaseerd op kunstmatige intelligentie. Er is een krachtig startup-klimaat, met name in Fintech, dat een snelle en groeiende adoptie van AI mogelijk maakt.”

“Maar dit is slechts het begin. Recent onderzoek van Harvard Business Review laat zien dat 90 procent van de organisaties zegt dat hun succes afhankelijk is van datagedreven beslissingen die genomen worden door medewerkers die aan de frontlinie staan. Toch is maar 7 procent in staat hun teams te voorzien van de analyse-tools en kennis die nodig zijn om zelf die beslissingen te kunnen nemen.”

Partners
Met de officiële start van ThoughtSpot in Nederland kan het bedrijf ook lokale ondersteuning bieden aan bestaande partners waaronder Wipro, FlexAnalytics en Merkle. Met de aanwezigheid van ThoughtSpot zijn partners in deze regio beter in staat succesvol de oplossingen van ThoughtSpot te verkopen, implementeren en ondersteunen.

Over ThoughtSpot
De meest innovatieve bedrijven in de wereld gebruiken ThoughtSpot om iedereen in de organisatie, van directeur tot medewerker aan de frontlinie in staat te stellen om snel datagedreven inzichten te krijgen. Met ThoughtSpot kunnen zij een simpele zoekopdracht intypen om direct miljarden rijen data te analyseren en AI gebruiken om zowel betrouwbare, relevante inzichten te krijgen als antwoorden op duizenden vragen waar ze zelf niet aan hebben gedacht. ThoughtSpot is zo eenvoudig dat iedere business professional het kan gebruiken, maar ook krachtig genoeg om zelfs de grootste meest complexe data aan te kunnen zonder in te leveren op snelheid, security of governance. Dat is waarom klanten als Walmart, Siemens, BT, Daimler, Medtronic, Hulu, Royal Bank of Canada, T-Mobile en Nationwide Building Society ThoughtSpot gebruiken om hun besliscultuur te transformeren. Analist Gartner heeft ThoughtSpot uitgeroepen tot leider in het 2020 Magic Quadrant. Door inzichten onderdeel te maken van ieder gesprek en iedere beslissing, geeft ThoughtSpot opnieuw vorm aan de rol van data bij het creëren van een meer op feiten gebaseerde wereld. Voor meer informatie: www.thoughtspot.com
Laatste van ThoughtSpot
Onderzoek: Tweederde van organisaties haalt geen waarde uit investering in analytics

ThoughtSpot komt met SaaS-oplossing om cloud datawarehouses te benutten voor search- en AI-gedreven analytics

Unicorn ThoughtSpot brengt search- en AI-gedreven analytics naar Nederland
Telindus ontvangt North EMEAR Award voor Technology Excellence Partner of the Year: Security

Kaspersky Threat Intelligence Portal introduceert API-integratie voor communityleden

NCC Group benoemt Inge Bryan tot managing director voor het Europese vasteland

AI-Powered Auto Personalization is voortaan standaard in Sitecore's toonaangevende Digital Experience Platform
Nielsen Brandbank partners with SRC System Integrators

Relined Fiber Network verhuist naar nieuw pand om verdere groei van de organisatie te kunnen realiseren

International Internet Day: datanetwerken en thuisnetwerk steeds sneller

Nieuwe versie Red Hat Enterprise Linux 8 combineert innovatie met stabiliteit

Nieuwe Cisco-oplossingen faciliteren virtueel en beveiligd de continuïteit van essentiële wetgevende en gerechtelijke processen

Veracode publiceert State of Software Security deel 11

NorthC Datacenters benoemt Bart van Aanholt tot Chief Commercial Officer

Cisco benoemt Avit tot Partner of the Year Noord-Europa 2020

Sitecore maakt de winnaars bekend van de Ultimate Experience Award 2020

Ctac boekt hogere omzet, EBITDA en nettoresultaat in derde kwartaal

Workday genoemd als leider in het Gartner Magic Quadrant voor financiële planning- en analyseoplossingen in de cloud

Ruime meerderheid werkgevers heeft opleidingsbudget niet ingetrokken in coronatijd

Onderzoek Auth0: bedrijven die SaaS-componenten gebruiken, innoveren en lanceren sneller

Danny Allan, CTO en Senior Vice President Product Strategy van Veeam voorspelt: de tech trends van 2021

Het perfecte plaatje: SRS integreert Payconiq QR-code-sticker betalen

Waaraan herken je een slechte cyberbeveiliging?

Het aantal vacatures binnen de IT neemt af, maar talent blijft schaars

Gunstige werktijden populairste onderwerp bij contractonderhandeling

Entrust onderzoek vindt IoT, authenticatie en cloudservices als drijvende kracht achter duizelingwekkende toename van PKI-adoptie en certificatie-volume

Haaglanden Medisch Centrum (HMC) stapt als eerste Nederlandse ziekenhuis over naar publieke ERP Cloud

Markteffect sleept haar zevende FD Gazellen Award binnen!

E-mailquarantaine-tool PhishRIP van KnowBe4 nu ook beschikbaar voor G Suite-software

NRC Media versnelt groei in audiomarkt met overname SUBLIME

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online
ThoughtSpot contact

Logo ThoughtSpot

ThoughtSpot sociaal

ThoughtSpot tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Orange Cyberdefense
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen