www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Marcommit

dotXS kiest al sinds oprichting voor datacenter BIT wegens techniek én culturele fit

Ede – Datacenter BIT is dit jaar alweer veertien jaar de partner van IT-dienstverlener dotXS. dotXS bedient mkb’ers die de volledige IT aan hen uitbesteden en grotere organisaties met een eigen IT-afdeling die bepaalde diensten willen uitbesteden en/of ondersteuning bij projecten zoeken. Voor de klanten zijn de security-certificeringen en uptime-garanties die BIT aan dotXS levert cruciaal. Maar doorslaggevend in de lange samenwerking is de culturele fit: de denkwijze van dotXS en BIT komt veel overeen.

Maatschappelijk verantwoord ondernemer hoog in het vaandel
Een andere belangrijke match in de samenwerking is dat beide partijen maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel hebben staan. Duurzaamheid zit in het DNA van dotXS en op dit moment zitten zij midden in een ISO 14001 certificeringstraject. dotXS vindt het belangrijk om samen te werken met een duurzaam datacenter. In BIT hebben ze deze partner gevonden: BIT kijkt niet alleen kritisch naar het reduceren van energieverbruik, er wordt ook gekozen voor componenten van hoge kwaliteit die lang meegaan. Daardoor hoeft apparatuur niet regelmatig vervangen te worden.

Dennis Hadderingh, directeur en CTO van dotXS: “We wisten dat BIT op veel vlakken hetzelfde denkt als wij. Hun technische blik op datacenter dienstverlening sluit precies aan bij wat wij zoeken. We hebben ze nog nooit op keuzes kunnen betrappen waar wij niet achter staan. Minstens zo belangrijk vinden wij de culturele fit. Want als de techniek ondanks alle maatregelen die je neemt onverhoopt een keer niet doet wat je verwacht, dan komt het aan op mensen die de problemen oplossen. Juist in die menselijke kant blinkt BIT uit.”

Walter Jansen, accountmanager bij BIT: "De jarenlange samenwerking tussen de mensen van dotXS en BIT is erg goed. Dat de bedrijfsculturen op elkaar lijken helpt daarbij enorm. Met klantbelang hoog in het vaandel halen beide partners het beste bij elkaar naar boven."

Meer over de samenwerking lees je hier: https://www.bit.nl/dotxs

Over dotXS
dotXS is cloud desktop provider en heeft twee type klanten: mkb’ers die de volledige IT aan hen uitbesteden en grotere organisaties met een eigen IT-afdeling die bepaalde diensten willen uitbesteden en/of ondersteuning bij projecten zoeken. Waar het kleinere MKB al grotendeels gebruikmaakt van applicaties uit de cloud, zitten de grotere bedrijven vaak midden in de transitie naar een hybride cloudomgeving. dotXS begeleidt haar klanten in dit traject van A tot Z. De kracht van dotXS bevindt zich in de synergie tussen de expertises automatisering en hosting. Door jarenlange ervaring zijn beide disciplines sterk op elkaar ingespeeld. Meer informatie: https://dotxs.nl/
Laatste van BIT

Uptime datacenter BIT cruciaal voor kwaliteit van diensten Missing Piece

Sensing Clues redt wilde dieren mede dankzij uptime datacenter BIT

Logo Marcommit
BIT contact

Logo BIT

info@bit.nl
  www.bit.nl
BIT sociaal

BIT tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo