www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (1 jaar en 5 dagen geleden)
PR: Marcommit

OPPO lanceert eerste smartwatch met eSIM-oplossing van Thales

• OPPO kiest Thales eSIM-oplossingen voor de OPPO Watch, de eerste smartwatch-serie van het merk met ingebouwde mobiele connectiviteit.
  • Gebruikers van de OPPO Watch kunnen hun mobiele abonnement op afstand activeren en zo verbonden blijven zonder te hoeven vertrouwen op hun mobiele telefoon.
  • Dankzij de miniatuur eSIM van Thales heeft de OPPO Watch een dunner en lichter ontwerp, dat ruimte creëert voor extra functies.
Huizen - OPPO, wereldwijd toonaangevende fabrikant van smart devices, heeft de set eSIM-producten en -diensten van Thales geselecteerd voor zijn OPPO Watch, de eerste smartwatch-serie van het merk met ingebouwde mobiele connectiviteit. De lancering van de OPPO Watch markeert een strategische stap voor het bedrijf op het gebied van het Internet of Things.

Naadloze connectiviteit zonder mobiele telefoon
Eén van de opmerkelijke kenmerken van de OPPO Watch is de op eSIM gebaseerde mobiele connectiviteit. Met de eSIM van Thales kunnen gebruikers van OPPO Watch een mobiel abonnement op afstand activeren. Op deze manier hebben zij geen verbinding met een mobiele telefoon nodig om verbonden te zijn. Gebruikers kunnen op elk gewenst moment rechtstreeks via de smartwatch bellen of berichten versturen, wat zorgt voor naadloze connectiviteit tijdens trainingen of andere situaties waarbij het dragen van een mobiele telefoon lastig is. Door de eSIM-oplossingen van Thales kan OPPO een volledig scala aan abonnementsdiensten aanbieden gedurende de levensduur van het apparaat.

Dunner en lichter ontwerp
De eSIM helpt OPPO met het realiseren van haar missie om zoveel mogelijk gebruikersgemak tebieden door technologische hoogstandjes in te zetten. Doordat de eSIM geen extra simkaartslot nodig heeft, is het mogelijk om het ontwerp van de smartwatches dunner en lichter te maken. Hierdoor wordt ruimte gecreëerd voor extra functies, zoals een waterweerstand tot 50 meter.

"De OPPO Watch markeert een strategische stap voor OPPO op het gebied van AIoT (Artificial IoT). Dankzij de eSIM-oplossingen van Thales is het mogelijk om smartwatches te maken met hetzelfde gebruiksgemak als een smartphone. Zo kunnen gebruikers op een slimmere en efficiëntere manier verbonden blijven, zonder beperkingen. We kijken er naar uit om weer met Thales samen te werken, gezien hun leiderschap in eSIM en het succes van ons huidige partnerschap.” Liu Bo, President van OPPO China.

"Het wearables-segment is, na de smartphone, de grootste markt voor eSIM-conforme consumentenelektronica. ABI Research voorspelt dat er in 2025 een totaal van 315 miljoen mobiele wearables zijn verscheept. Met name smartwatchfabrikanten zijn in toenemende mate bezig met het inbouwen van eSIM-connectiviteit in hun flat-design-apparaten om om te kunnen gaan met nieuwe smartwatch-only-situaties, zoals veiligheid voor kinderen, sport en gezondheidsmonitoring." David McQueen, directeur Connected Consumer Devices, ABI Research.

"Thales is vereerd om een volledig pakket van eSIM-oplossingen voor de OPPO Watch te leveren. AIoT is één van de belangrijkste aandachtspunten van OPPO, met als doel om klanten naadloze ervaringen te bieden in hun dagelijks leven, inclusief sport en gezondheid. We zijn er trots op dat we OPPO als partner ondersteunen bij hun ambitie om gebruikers te voorzien van de best mogelijke innovaties.” Jérôme Bendell, Vice President van Thales Noord-Azië en CEO van Thales in China.

Noot voor de redactie: bijgevoegd een afbeelding, geschikt voor publicatie.
Laatste van Thales
Thales en Google breiden samenwerking uit

Meerderheid bedrijven maakt zich na een jaar nog steeds zorgen over cybersecurity bij werken op afstand

Thales en Senetas lanceren quantum bestendige netwerk encryptie-oplossing
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Extreme Networks