www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: LVTPR

Extreme is de snelstgroeiende leverancier in Omdia’s Cloud-Managed Networking Market Report 2020

Nieuwste marktanalyse toont aan dat Extreme de #2 leverancier is in cloud-managed networking, met groei in marktaandeel, winst en devices in beheer

Amstelveen, 10 september 2020 — Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR), een cloudgedreven netwerkbedrijf, is de snelstgroeiende leverancier in Omdia’s Cloud Managed Networking Report 2020. Uit het rapport blijkt dat van de top vijf van leveranciers in de cloud-managed networkingmarkt, Extreme de grootste toename van marktaandeel zag sinds het industrierapport van IHS Markit uit 2019. Omdia is een internationale technologisch-onderzoeksgroep en het resultaat van de fusie tussen de onderzoeksdivisie van Informa Tech’s onderzoeksmerken – Ovum, Heavy Reading, Tractica – en het overgenomen technologie-onderzoeksportfolio van IHS Markit.

Belangrijkste feiten
  • Volgens het rapport is de internationale markt voor cloud-managed networking in 2019 met 2,6 miljard dollar gegroeid. Dat is een groei van 29 procent ten opzichte van 2018 en een aanzienlijke toename ten opzichte van de traditionele managed networking-markt die in dezelfde periode met drie procent groeide. Het aandeel cloud-managed van de totale netwerkmarkt zal naar verwachting tegen 2024 zijn verdrievoudigd – zelfs met COVID-19.
  • De explosieve groei van Extreme volgt op de overname van Aerohive Networks in 2019, dat vanaf april 2020 succesvol geïntegreerd is. Omdia noemt ook Extreme’s flexibele managementmodel – waarmee bedrijven van een on-premise installatie kunnen migreren naar een public-cloudabonnement of, afhankelijk van de behoeften, zelfs een off-premise private cloud – en plannen om het brede switchportfolio te ‘verclouden’ als extra factoren die het afgelopen jaar invloed hadden op het succes van het bedrijf.
  • Extreme komt op de tweede plaats wat betreft omzetaandeel in de branche. Het marktaandeel van het bedrijf groeide van zes procent naar tien procent. Het krijgt een gedeelde tweede plaats voor beheerde devices, eveneens goed voor een marktaandeel van tien procent. Extreme heeft een consistente staat van dienst in het vergroten van zijn marktaandeel jaar-op-jaar.
Dit zeggen managers erover

Matthias Machowinski, Research Director, Enterprise Networks bij Omdia
“Cloud-managed networking vindt duidelijk weerklank bij organisaties, omdat het veelvoorkomende pijnpunten aanpakt als implementatie in gescheiden locaties, upgraden en troubleshooting van apparatuur op afstand, inzicht in gebruikers en applicaties in het hele netwerk en het snel kunnen reageren op veranderende bedrijfsbehoeften. Extreme borduurt verder op Aerohive’s serieuze toewijding aan cloud-managed networking door zijn cloud-managed portfolio aanzienlijk uit te breiden, wat leidt tot snelle groei en de tweede plaats op het gebied van winst.”

Wes Durow, Chief Marketing Officer bij Extreme Networks, Inc.
“De gebruikerservaring moet naadloos voelen, en daarvoor is de cloud essentieel. We zijn ons portfolio van edge-to-core, bedrade en draadloze oplossingen snel aan het ‘verclouden’ en bieden daarmee ongeëvenaarde flexibiliteit in implementatie en onbeperkt data-inzicht om onze klanten te helpen bij hun overgang naar cloudgedreven networking – hoe ver zij ook zijn in hun digitale transformatie. Drijvende kracht achter onze groei zijn de vraag naar onze innovatieve oplossingen en onze aanpak waarbij we onze klanten aan de hand nemen in hun transformatie. We zijn trots op deze score en geloven dat onze baanbrekende aanpak richting cloudnetworking ons in staat stelt om onze groei in deze markt ook de komende jaren voort te zetten.”

Aanvullende bronnen

Volg Extreme op Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube en Instagram

Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc. ( EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op de website van Extreme – of volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Extreme Networks, het Extreme Networks-logo zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in andere landen. Andere handelsmerken die hierin worden getoond zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.
Laatste van Extreme Networks
Extreme Networks prijst Global Partner Community tijdens jaarlijkse Partner Conference

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

Extreme transformeert netwerkinfrastructuur van ŠKODA AUTO
Gunstige werktijden populairste onderwerp bij contractonderhandeling

Relined Fiber Network verhuist naar nieuw pand om verdere groei van de organisatie te kunnen realiseren

Veracode publiceert State of Software Security deel 11

NorthC Datacenters benoemt Bart van Aanholt tot Chief Commercial Officer

Cisco benoemt Avit tot Partner of the Year Noord-Europa 2020

Sitecore maakt de winnaars bekend van de Ultimate Experience Award 2020

Ctac boekt hogere omzet, EBITDA en nettoresultaat in derde kwartaal

Workday genoemd als leider in het Gartner Magic Quadrant voor financiële planning- en analyseoplossingen in de cloud

Ruime meerderheid werkgevers heeft opleidingsbudget niet ingetrokken in coronatijd

Onderzoek Auth0: bedrijven die SaaS-componenten gebruiken, innoveren en lanceren sneller

Entrust onderzoek vindt IoT, authenticatie en cloudservices als drijvende kracht achter duizelingwekkende toename van PKI-adoptie en certificatie-volume

Haaglanden Medisch Centrum (HMC) stapt als eerste Nederlandse ziekenhuis over naar publieke ERP Cloud

E-mailquarantaine-tool PhishRIP van KnowBe4 nu ook beschikbaar voor G Suite-software

NRC Media versnelt groei in audiomarkt met overname SUBLIME

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online
Partner Summit 2020: Cisco lanceert vereenvoudigd partnerprogramma, nieuwe platforms en oplossingen

HPS Connectivity Solutions en MCS gaan intensieve Private LTE samenwerking aan

Eaton ontvangt als eerste zowel IEC als UL cybersecurity-certificaten voor productontwikkelingsprocessen

Boomi lanceert Project LightSpeed, versimpelt platformgebruik voor niet-technische gebruikers

MKB Fonds en Uniserver nemen gezamenlijk Micros Internetdiensten over

Sofina verwerft minderheidsbelang in Collibra

Red Hat kondigt algemene beschikbaarheid aan van Fedora 33

Winnaars Nederlandse Cisco Partner Awards 2020 bekend

Handheld Group Expands and Moves to New Dynamic Global Headquarters

Zivver haalt 17 miljoen dollar op in een nieuwe financieringsronde voor het versnellen van zijn internationale expansie

Plus500 ziet omzet en het aantal klanten stijgen in derde kwartaal 2020

Q3 2020 RESULTS ICT GROUP

Logo LVTPR
Extreme Networ.. contact

Logo Extreme Networks

www.extremenetworks.com
Extreme Networ.. sociaal

Extreme Networ.. tweets

Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Orange Cyberdefense
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen