Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Extreme zet 26 locaties wereldwijd binnen 24 uur over naar cloud-managed networking

ExtremeCloud IQ nu uitgerold in 17 landen

Amstelveen, 9 september 2020 - Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR), een cloudgedreven netwerkbedrijf, heeft ExtremeCloud™ IQ uitgerold op 26 locaties in 17 landen. Hiermee bereikt het bedrijf zijn doel: transformeren in een organisatie die volledig cloud-managed is. De implementatie vond plaats op 3 augustus 2020 en werd binnen 24 uur voltooid. Onderdeel hiervan was de onboarding van honderden ExtremeWireless™- Wi-Fi 6-accesspoints en voor fabric geschikte switches op het cloudmanagementplatform. Dankzij het flexibele, cloud-managed netwerk kan het IT-team van Extreme de dagelijkse connectiviteitservaring voor medewerkers in elk kantoor eenvoudig optimaliseren. Analytics die worden aangeleverd via de onuitputtelijke databibliotheek van het platform geven Extreme de mogelijkheid om processen te verbeteren bij development-, sales- en operations-teams. Zo kan het zijn groeiende ecosysteem van medewerkers, partners en klanten beter bedienen.

Jeff Creasy, Vice President of Information Systems, en Larry Baker, Director of Information Systems, bespreken hun transitie-ervaring van de cloud vanuit een netwerk-operations-perspectief. Zij doen dit tijdens de Extreme Connect Virtual-gebruikersconferentie op woensdag 16 september 2020 om 21.00 uur Nederlandse tijd.

Extreme Connect Virtual is een twee dagen durende conferentie die plaatsvindt op 16 en 17 september 2020. De conferentie bevat IT-strategiesessies en praktische workshops die laten zien hoe je transformatie bewerkstelligt via netwerk-operations en een moeiteloze netwerkervaring creëert. Gratis registreren kan hier

Belangrijkste feiten:
  • Extreme maakt zich al lange tijd sterk voor de voordelen van een end-to-end cloud-managed netwerk. Die voordelen bestaan uit lagere infrastructuurkosten, eenvoudige interoperabiliteit, betere netwerksecurity, inzichten en analytics ondersteund door onbeperkte data en een hogere netwerkbetrouwbaarheid. Extreme is een snelgroeiend bedrijf met wereldwijde aanwezigheid. Het omarmen van de cloud zorgt ervoor dat zijn netwerk deze groei kan ondersteunen. Tegelijkertijd voorziet de cloud in de analytics die nodig zijn voor het nemen van data-gedreven beslissingen.
  • ExtremeCloud IQ vereenvoudigt de onboarding, configuratie, monitoring, troubleshooting, meldingen, en het beheren en rapporteren voor netwerkinfrastructuur-apparaten op alle verbonden locaties. Het platform geeft beheerders 360-graden inzicht in de status en performance van apparaten, clients, applicaties en het netwerk. Hiermee beheert het IT-/netwerkteam van Extreme eenvoudig het volledige netwerk en kan het snel mogelijke problemen opsporen en oplossen. Dankzij onbeperkte dataretentie vergroot Extreme zijn operationele efficiëntie en kan het beslissingen nemen op basis van historische data en jaar-op-jaar-trends. Op deze manier kan het team continu problemen identificeren en oplossen en kan het nieuwe oplossingen innoveren om salesprocessen, supplychainbeheer en dienstverlening te verbeteren.
  • Met ExtremeCloud IQ is het mogelijk om snel connectiviteit te leveren en te beheren binnen verspreide locaties over heel de wereld. Hierdoor kon Extreme honderden switches en accesspoints tegelijkertijd onboarden en kreeg IT onmiddellijk inzicht in duizenden clients en endpoints. De AI-, ML- en automatiseringsmogelijkheden van het platform dragen bij aan kostenbeperking en stroomlijnen de IT-activiteiten, waardoor het beheren van een groot, complex en wereldwijd netwerk heel eenvoudig wordt.
Feiten ExtremeCloud IQ
  • ExtremeCloud IQ beheert meer dan één miljoen netwerkapparaten met meer dan acht miljoen verbonden client-apparaten per dag. Het platform krijgt daarmee 4,6 miljard beheerberichten binnen die zijn ML- en AI-engine voeden. De infrastructuurapparaten die worden beheerd, en de clients die ermee verbonden zijn, verwerken meer dan zes petabyte aan data per dag.
  • ExtremeCloud IQ voorziet in ongeëvenaarde cloudkeuze; het biedt het meest flexibele implementatiemodel dat op de markt is, met als enige een onbeperkte bron aan data. ExtremeCloud IQ is het meest flexibele cloudplatform op de markt, met ML- en AI-engines die helpen data te verzamelen voor het bouwen, beveiligen en onderhouden van flexibele en gedistribueerde netwerken.
  • ExtremeCloud IQ is ISO/IEC 27001-gecertificeed door de International Standards Organization (ISO). Extreme is de eerste cloud-gedreven netwerkleverancier die door ISO wordt erkend voor zijn focus op best practices en controls voor systemen voor informatiebeveiligingsbeheer. Om compliance-wetgeving zoals de Global Data Privacy Regulation (GDPR) te ondersteunen, behouden alle ExtremeCloud IQ-klanten de mogelijkheid om hun data op elk moment te wissen.
Aanvullende quote

Daniel Adam, Chief Information Officer, Extreme Networks
“In onze zoektocht naar het leveren van een moeiteloze ervaring voor onze klanten en partners, besloten we ExtremeCloud IQ te implementeren om ons wereldwijde netwerk te beheren. We lanceerden dit netwerk vorig jaar. Met dit initiatief hebben we ons doel bereikt, en dat te midden van een pandemie. Als dat niet onderstreept hoe snel en eenvoudig je met de cloud een gedistribueerd netwerk kan onboarden en beheren, weet ik het ook niet meer! We maken met trots gebruik van de oplossingen die we verkopen. Dankzij deze implementatie ervaren onze medewerkers, klanten en partners uit eerste hand de waarde van onbeperkte data en de voordelen van een centraal beheerd cloudnetwerkplatform en end-to-end cloud-managed netwerk.”

Aanvullende bronnen

Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc ( EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op de website van Extreme – of volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Extreme Networks, het Extreme Networks-logo zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in andere landen. Andere handelsmerken die hierin worden getoond zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.
Laatste van Extreme Networks
Private sector verwacht de regie over AI-governance kwijt te raken aan overheid

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Partners VIVES en Infolearn verzorgen infectiepreventie e-learning voor 150.000 zorgprofessionals in opdracht van Vlaamse overheid

Razer introduceert Naga X voor MMO-gamers
Cartridge & Toner gigant Alleeninkt.nl na overname van Inktprecies.nl in race voor marktleiderschap printer-land

Philadelphia Zorg kiest voor roostersoftware Intus

Ontdek offertes die bijna zichzelf schrijven met behulp van kunstmatige intelligentie in de nieuwe update van Offorte.com

Social Selling met LinkedIn: “Stilletjes verkopen in een digitaal thuiswerktijdperk (en daarna)”

5 krachtige tips om een boekhoudprogramma te kiezen

Myth Busted: 5 hardnekkige misverstanden over elektrisch rijden

Schneider Electric, Enel en het World Economic Forum publiceren het rapport 'Net Zero Carbon Cities: an Integrated approach'

Mammoet verhuist SAP-omgeving naar myBrand private cloud

Heuvelman Staalhandel klaar voor de toekomstmet low-code ERP-oplossing van Thinkwise

Dutch IT Channel Datacenter Project is gestart

Onderzoek Zendesk: zakelijk succes in 2021 hangt af van het leveren van uitzonderlijke customer experience

Tanium en open source-platform OpenCTI verbeteren gezamenlijk informatievoorziening cyberdreigingen

BT wint contract om Nederlandse diplomatieke missies over de hele wereld met elkaar te verbinden

Autohopper ontwikkelt app om franchisenemers meer inzicht te geven in verhuurproces

Flex-Appeal kondigt rebranding aan naar Oneteam

Tessa de Vor, de nieuwe managing director van Adapt Analytics, zet medewerkers op 1

Lavide Holding NV tekent Letter of Intent

VodafoneZiggo en Discovery kondigen nieuwe samenwerking aan inclusief streamingdienst discovery+

Logo LVTPR

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Orange Cyberdefense