www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.marcommit.nl

Nutanix kondigt partnership met Microsoft Azure aan voor een naadloze hybride ervaring

Hoofddorp, 8 september 2020 - Nutanix, leider in enterprise cloud computing, kondigt een nieuw partnership aan met Microsoft dat beide organisaties in staat stelt een hybride oplossing te bieden met naadloze applicatie-, data- en licentie-mobiliteit, alsmede unified beheer van on-premises en Azure-omgevingen, met behulp van Nutanix Clusters for Azure.

“Met dit partnership tussen Microsoft en Nutanix laten we onze toewijding zien aan het leveren van een ware unified hybride en multi-cloud-omgeving”, zegt Tarkan Maner, Chief Commercial Officer bij Nutanix. “We weten dat onze klanten op zoek zijn naar oplossingen om hun cloudreis eenvoudig vooruit te helpen. Dit partnership helpt ons één softwarestack te leveren voor public en private clouds wat zorgt voor meer agility, gestroomlijnde operations en significante kostenbesparing.”

Scott Guthrie, Executive Vice President, Cloud en AI bij Microsoft, zegt: “Veel organisaties worden geconfronteerd met het managen van hybride cloud-omgevingen, bestaande uit hun private en public clouds. We zijn verheugd samen te werken met Nutanix om onze klanten flexibiliteit en een naadloze ervaring te bieden met hybride Nutanix- en Azure-oplossingen.”

Als resultaat van dit partnership, leveren Nutanix en Microsoft:
  • Nutanix Clusters for Azure: Als onderdeel van deze samenwerking leggen beide organisaties hun focus op de uitbreiding van de Nutanix hybride cloud-infrastructuur naar Azure. Deze samenwerking omvat onder andere de ontwikkeling van Nutanix-ready nodes op Azure om Nutanix Clusters en -services te ondersteunen. Klanten die workloads uitvoeren op Nutanix Clusters for Azure profiteren van Azure Hybrid Benefit en uitgebreide security-updates om kosten, security en efficiëntie te verbeteren. Ook kunnen ze Azure-instances implementeren en beheren vanuit de beheerinterface van Nutanix. Dit levert een consistente ervaring, tooling en operational practices. Belangrijker nog, het maakt het voor klanten mogelijk om hybride workloads naadloos uit te voeren op private en public clouds zonder dat ze hun applicaties opnieuw moeten ontwerpen. Deze oplossing biedt de flexibiliteit van het kiezen van de juiste cloud voor elke workload, zonder operationele en technische uitdagingen of het managen van meerdere omgevingen. Dit kan resulteren in een significante kostenbesparing voor de klant.
  • Naadloze procurement en ondersteuning: Microsoft en Nutanix werken samen om hun klanten naadloze ervaringen te bieden. Microsoft Azure-klanten kunnen hun bestaande Azure-credits gebruiken, als onderdeel van Microsoft Azure Consumption Commitment (MACC), om Nutanix-software te kopen; in ruil kunnen Nutanix-klanten hun bestaande term-licentie porteren naar Nutanix Clusters for Azure of een on-demand consumptie krijgen van Nutanix-software via de Azure-marktplaats. Dit maakt frictieloze beweging tussen private en public clouds mogelijk in Azure. Daarnaast zullen Nutanix en Microsoft, om een ware end-to-end hybride ervaring te leveren aan klanten, samenwerken om klantondersteuning te bieden.
  • Integratie met Azure Arc: Nutanix en Microsoft zullen verder het beheer van servers, containers en data-services op Nutanix HCI, on-premises of in Azure mogelijk maken via de Azure Arc control plane. Door deze integratie kunnen klanten belangrijke Azure-services, zoals Azure Arc-servers, Azure Arc-containers en Azure Arc-dataservices, uitbreiden naar hun Nutanix-omgeving waardoor Azure cloud practices on-premises kunnen worden toegepast en Azure-security overal wordt uitgebreid.
Wat vinden Nutanix-klanten?
“Bij CarMax zijn we er trots op onze klanten de beste ervaring te bieden in het kopen of verkopen van een auto”, zegt Ken Shaffer, AVP Technology bij CarMax. “We zijn benieuwd wat het partnership tussen Nutanix en Microsoft zal brengen, zowel wat betreft Nutanix Clusters for Azure als daarbuiten. Ik stel me voor dat deze hybride cloud-oplossing de mogelijkheid van onze teams om nieuwe innovatie ideeën te proberen en deze naar de klant te brengen versnelt door agility, schaalbaarheid en betrouwbaarheid te vergroten en risico te verkleinen.”

“Société Générale heeft besloten een hybride cloudstrategie te adopteren”, zegt Khaled Soudani, Group Deputy Chief Technology Officer bij Société Générale. “Om zo’n strategie te implementeren moeten organisaties partners hebben zoals Nutanix en Microsoft die hen helpen bij het bouwen, beheren, beveiligen en monitoren van een hybride cloud-omgeving. Daarnaast moeten zij de belofte van agility en schaalbaarheid kunnen waarmaken, terwijl ook wordt voldaan aan strikte regulerings-, security- en prestatie-eisen.”

“Bij United Network for Organ Sharing is technologie essentieel in de ondersteuning van onze missie. Technologie maakt het 24 uur per dag en 365 dagen per jaar mogelijk levensreddende donororganen te matchen met transplantatiekandidaten”, zegt Tiwan Nicholson, Director of IT Service Operations bij United Network for Organ Sharing. “Gezien de essentie van ons werk is een betrouwbare, schaalbare en flexibele IT-infrastructuur een vereiste, wat een unified hybride cloud-oplossing ideaal maakt. Nutanix’ samenwerking met Microsoft in het samenvoegen van private en public cloud-oplossingen met Nutanix Clusters for Azure helpt ons de voordelen van de hybride cloud te benutten en tegelijkertijd onze dagelijkse werkzaamheden te vereenvoudigen.”

Alle features en mogelijkheden zijn momenteel in ontwikkeling bij geselecteerde klanten. Meer informatie over het partnership kunt u hier vinden.

Over Nutanix
Nutanix is wereldwijd leider in cloud software en een pionier in hyperconverged infrastructure-oplossingen die ‘computing’ overal onzichtbaar maakt. Organisaties over de hele wereld gebruiken Nutanix-software voor het creëren van één platform voor het beheer van elke app, op elke locatie en elke schaal, voor hun private, hybride en multi-cloud-omgevingen. Meer informatie is te vinden op www.nutanix.com of volg ons op Twitter @nutanix_nl.

Deepr
Winnie Silvertand / Martine Korthals
E-mail: nutanix@deepr.nl
Laatste van Nutanix
Nutanix Xi Beam levert onzichtbare technologie achter Cloud Insight as a Service van Telindus

Nutanix levert geavanceerd datamanagementplatform voor hybride en multicloud-omgevingen

Onderzoek Nutanix: "Bedrijven hebben flexibiliteit van meerdere clouds nodig, maar missen consistente operations"
Nutanix contact

Logo Nutanix

info@nutanix.com
  www.nutanix.com
Nutanix sociaal

Nutanix tweets

Logo Maunt
Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo Auth0
Logo Infor
Logo Clarity Benelux