www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

Nutanix versterkt marktleiderschap met nieuwe HCI-software-innovaties

Nutanix verbetert beveiliging, prestaties, netwerken en automatisering in meerdere clouds

Hoofddorp, 8 september 2020 - Nutanix, leider op het gebied van enterprise cloud computing, heeft vandaag belangrijke nieuwe mogelijkheden aangekondigd in zijn Hyperconverged Infrastructure (HCI)-software, die belangrijke innovaties levert aan de datacenter- en cloudmarkten. Deze innovaties leiden tot tot 50% snellere prestaties, native virtuele netwerken om multicloud-implementaties te vereenvoudigen, end-to-end security-monitoring ter ondersteuning van een Zero-Trust-strategie en uitgebreide automatiserings- en budgetteringsmogelijkheden voor cloudresources. Naast het uitbreiden van zijn HCI-softwarestack naar de public cloud, blijft het bedrijf de lat hoog leggen voor innovatie in de snelgroeiende HCI-markt, waardoor echte IT-modernisering binnen het bereik van alle organisaties komt.

Deze aankondiging benadrukt Nutanix’ toewijding om te blijven voldoen aan opkomende klantvereisten en om de status quo in de sector verder te verstoren. Met deze nieuwe HCI-verbeteringen profiteren Nutanix-klanten van:

50% snellere prestaties
Nutanix heeft zijn HCI-architectuur opnieuw verbeterd om gebruik te maken van de nieuwste storage-technologieën, waaronder NVMe-gebaseerde SSD's en Intel Optane SSD's. De resulterende lagere latency levert tot 50% snellere prestaties op voor I/O-intensieve workloads, zoals grote databases en large-scale applicaties in de gezondheidszorg. De vernieuwingen verbeteren ook de Virtual Machine (VM)-dichtheid om de Total Cost of Ownership (TCO) voor alle applicaties te verlagen.

De nieuwe Blockstore-technologie van het bedrijf beheert de opslag zelf met aanzienlijk meer efficiëntie dan traditionele bestandssystemen. Bovendien voegt Nutanix HCI-software ondersteuning toe voor de Storage Performance Development Kit (SPDK), momenteel beschikbaar voor klanten als technology preview. Dit is een open source-bibliotheek ontwikkeld door Intel waarmee applicaties rechtstreeks toegang hebben tot NVMe-capaciteit. Hierdoor wordt overhead op besturingssysteem of kernelniveau vermeden om nog snellere workloadprestaties mogelijk te maken. Samen versterken Blockstore en SPDK de voordelen van de software-gedefinieerde architectuur van Nutanix, die voortdurende verbeteringen in zowel prestaties als resilience mogelijk maakt.

"Via ons onlangs aangekondigde Joint Innovation Lab werken we samen met Nutanix om Intels nieuwste en beste technologie te integreren in de Nutanix-softwarestack", zegt Chris Tobias, General Manager, Optane Solutions Division bij Intel. "De geavanceerde prestatiemogelijkheden die Nutanix nu aankondigt, naast Intel Optane-technologie met ultralage latency en NVMe-opslagtechnologieën met hoge bandbreedte van Intel, bieden onze gezamenlijke klanten de HCI-oplossingen die ze nodig hebben om hun meest intensieve applicatie te ondersteunen, waardoor ze makkelijker innoveren en nieuwe bedrijfsmodellen ontwikkelen."

Vereenvoudigde Zero-Trust-beveiliging
Nutanix zet zijn langdurige inzet voor het leveren van veilige infrastructuurdiensten voort en kondigt Flow Security Central aan. Dit is een gecentraliseerd, op SaaS gebaseerd beheerplatform dat compliance monitoring, netwerkzichtbaarheid en beveiligingsactiviteiten levert in zowel door Nutanix aangestuurde private clouds als publieke cloud-omgevingen.

Een Zero-Trust-strategie vereist gedetailleerde network policy-controles en de mogelijkheid om die controles in realtime te bewaken en bij te werken. Veel organisaties worstelen echter met de zichtbaarheid van applicaties en uniform beveiligingsbeheer. Security Central biedt klanten een hub voor hun beveiligingsactiviteiten, zodat ze gemakkelijk de algehele beveiligingsstatus van hun Nutanix-implementaties kunnen beoordelen, gedetailleerde aanbevelingen kunnen genereren om omgevingen aan de eisen te laten voldoen en de netwerkzichtbaarheid en context kunnen bieden die nodig zijn om cloudnetwerken en applicaties te beveiligen.

Naast Security Central kondigde Nutanix ook nieuwe security-mogelijkheden aan die momenteel in ontwikkeling zijn. Ze helpen klanten hun Zero-Trust-strategie te versterken, waaronder: uitbreidingen van Nutanix' native key manager en gegevensversleuteling om een vereenvoudigde en veilige omgeving te bieden voor edge- en ROBO-implementaties; AHV-ondersteuning voor Microsofts op virtualisatie gebaseerde beveiliging (VBS) en Credential Guard die Windows VDI-desktops helpen beschermen tegen geavanceerde geheugenaanvallen. Ten slotte kondigde het bedrijf nieuwe beveiligingscertificeringen aan, waaronder bijgewerkte FIPS 140-2-certificaten, de acceptatie door de overheid van alle Common Criteria-evaluatiewerkzaamheden, en de voltooiing van tests voor een vermelding op de DoDIN Approved Products List (APL).

Virtuele netwerkmogelijkheden om cloudimplementaties te vereenvoudigen
Ook kondigt Nutanix aan dat nieuwe virtuele netwerkmogelijkheden in Nutanix Flow, die native zijn geïntegreerd in de Nutanix HCI-softwarestack, in ontwikkeling zijn. Flow Networking is gebaseerd op breed gedragen VPC-constructies (virtual private cloud) die worden gebruikt door grote public cloudproviders. Het vereenvoudigt het maken, isoleren en beheren van software-gedefinieerde netwerken die applicaties verbinden die in private datacentra draaien en in public cloudomgevingen. Hierdoor worden netwerken aanzienlijk vereenvoudigd voor hybride en multi-cloud-implementaties.

Deze nieuwe VPC-technologie is het resultaat van de meerjarige investering van het bedrijf in Nutanix Xi Cloud, de motor van Nutanix’ cloudgebaseerde oplossingen. Geïntegreerd met de AHV-virtualisatie, biedt het klanten uitgebreide opties om meerdere van hun clouds met elkaar te verbinden, geavanceerde netwerkfuncties op te nemen en DevOps-teams te ondersteunen via flexibele netwerken die snelle en geautomatiseerde levering van nieuwe applicaties in meerdere omgevingen mogelijk maken.

Inzicht in en automatisering van toepassingen
Nutanix kondigt ook een verbeterd beheer van infrastructuuractiviteiten aan om IT-teams en applicatieontwikkelaars beter van dienst te kunnen zijn. Prism Ultimate, een nieuwe editie van Prism, voegt geavanceerde applicatie-inzichten en automatisering toe voor het oplossen van problemen met applicatiegerelateerde infrastructuurknelpunten. Het biedt ook inzicht in het verbruik van IT-resources in de cloud voor gerichte IT-kostenreducties en een nauwkeurigere budgettering. Bovendien kan Nutanix Prism ook omgevingen bewaken die niet van Nutanix zijn, inclusief populaire virtualisatie-stacks, waardoor Nutanix-klanten vanuit één centrale plaats hun volledige infrastructuur, inclusief legacy infrastructuuromgevingen .

Nieuwe software-gedefinieerde netwerkmogelijkheden in Nutanix Flow zijn in ontwikkeling.

Over Nutanix
Nutanix is wereldwijd leider in cloud software en een pionier in hyperconverged infrastructure-oplossingen die ‘computing’ overal onzichtbaar maakt. Organisaties over de hele wereld gebruiken Nutanix-software voor het creëren van één platform voor het beheer van elke app, op elke locatie en elke schaal, voor hun private, hybride en multi-cloud-omgevingen. Meer informatie is te vinden op www.nutanix.com of volg ons op Twitter @nutanix_nl.

Deepr
Winnie Silvertand / Martine Korthals
E-mail: nutanix@deepr.nl
Laatste van Nutanix
Nutanix Xi Beam levert onzichtbare technologie achter Cloud Insight as a Service van Telindus

Nutanix levert geavanceerd datamanagementplatform voor hybride en multicloud-omgevingen

Onderzoek Nutanix: "Bedrijven hebben flexibiliteit van meerdere clouds nodig, maar missen consistente operations"
Nutanix contact

Logo Nutanix

info@nutanix.com
  www.nutanix.com
Nutanix sociaal

Nutanix tweets

Logo Maunt
Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV