www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

Ziggo en T-Mobile grote winnaars eerste Provider Awards

Tweede en derde prijzen voor Youfone, KPN en Budget Alles-in-1

Ziggo en T-Mobile zijn tijdens de Pricewise Provider Awards 2020 verkozen tot de beste providers van Nederland. Ziggo is tweevoudig winnaar in de categorie Internet & TV én Internet, TV & bellen. T-Mobile wint in de categorie Internet. Om bij te dragen aan de markttransparantie en om providers te stimuleren de beste prijs-kwaliteitverhouding aan te bieden, organiseert online consumentenadviseur Pricewise dit jaar voor het eerst de Provider Awards. De uitslagen van de Pricewise Provider Awards 2020 zijn gebaseerd op duizenden klantreviews, de prijsstelling van de providers en het aantal verkochte telecom-abonnementen via de vergelijkingssite. Naast winnaars Ziggo en T-Mobile, vallen Youfone, KPN en Budget Alles-in-1 ook in de prijzen.

Kwaliteit en ervaring met provider meest van belang voor consument
“De Provider Awards bestaan in 2020 uit drie categorieën: Internet, Internet & TV en Internet, TV & bellen. De Awards zijn nieuw en relevant voor consument én provider,” zegt Hans de Kok, directeur van Pricewise. Uit eerder onderzoek* blijkt namelijk dat 53% van de Nederlanders een provider kiest op basis van kwaliteit, gevolgd door de eigen ervaring met de provider (40%) en de laagste prijs (32%). “Met deze uitslag hopen we consumenten te inspireren om na te denken over hun vaste lasten, maar ook de providers te stimuleren de beste prijs-kwaliteitverhouding aan te bieden. De gemiddelde rapportcijfers liggen dit jaar tussen de 6.6 en 8.6,”  aldus De Kok.

Ziggo wint categorieën Internet & TV én Internet, TV & bellen
Provider Ziggo gaat er twee keer met het goud vandoor en scoort in beide categorieën een 10 op prijsstelling en het aantal verkochte abonnementen. Niet gek, volgens De Kok: “Uit ons onderzoek blijkt dat één op de drie Nederlanders voor het goedkoopste abonnement kiest. Aangezien Ziggo de beste prijsstelling heeft, scoort zij automatisch hoog op het aantal verkochte abonnementen. Ziggo is daarnaast de enige provider die gemiddeld hoger dan een 8 scoort.”

Jorn Bood, Director Sales B2C VodafoneZiggo, ziet Pricewise als gewaardeerde partner die relevant blijft in een dynamische markt: “Het is voor ons een mooie bevestiging dat ook de klanten van Pricewise onze producten zo goed waarderen.”

In de categorie Internet & TV eindigt provider KPN als tweede en Budget Alles-in-1 gaat er vandoor met een bronzen award. Beide providers scoren beter op klanttevredenheid dan winnaar Ziggo. provider-awards-2020-internet-tv
De drie providers staan ook in de categorie Internet, TV & bellen samen op het podium. Na Ziggo op de eerste plek volgt hier Budget Alles-in-1 op de tweede plek. De derde plek gaat naar KPN.
T-Mobile haalt goud in categorie Internet
In de categorie Internet is T-Mobile met een 10 voor het aantal verkopen en een mooie score voor klanttevredenheid de terechte winnaar. Tisha van Lammeren, directeur Consumentenmarkt bij T-Mobile, stelt dat deze prijs zowel persoonlijk als voor het hele bedrijf bijzonder is: “Het is de eerste keer dat we een consumentenprijs winnen voor ons vaste internet-abonnement. Met ons Uit & Thuis aanbod doorbreken wij conventies in de markt voor vast internet: betaalbaar, geen verplichte afname van televisie en de hoogst mogelijke snelheid voor onze klanten. Deze prijs is een mooie kroon op ons werk.”

De Rotterdamse aanbieder Youfone verdient met de scherpste prijsstelling een terechte zilveren award. Met een hoge score voor het aantal verkopen laat Youfone KPN achter zich. De bronzen award in de categorie Internet is voor KPN. Deze provider sleept daarmee de meeste awards binnen. provider-awards-2020-internet
*Dit blijkt uit representatief onderzoek onder 1.000 Nederlanders dat is uitgevoerd door online consumentenadviseur Pricewise, in samenwerking met onafhankelijk veldwerkbureau Panel Inzicht.
Laatste van Pricewise B.V.
Googletrends: hiernaar googelde Nederland massaal in heel 2020

Google Trends 2020: hiernaar googelde Nederland massaal

Persoonlijk contact digitaal vervangen tijdens coronamaatregelen: hoe doen we dat en werkt het?
Pricewise B.V. contact

Logo Pricewise B.V.

Pricewise B.V. sociaal

Pricewise B.V. tweets

Logo Blue Dragon
Logo Avinty (GGZ)
Logo MicroFix
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Sortlist
Logo Fullstaq B.V.
Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Northwave
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Alleeninkt.nl