www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau
PR: Whizpr

Voormalig Ford Motor Company CEO Mark Fields versterkt raad van bestuur van Tanium

Fields brengt drie decennia aan ervaring in het leiden van wereldwijde bedrijfsactiviteiten en een diep begrip over hoe technologie de klantervaring kan transformeren met zich mee

Utrecht, 2 september 2020 - Tanium, leverancier van unified endpoint management en security ontwikkeld voor veeleisende IT-omgevingen, presenteert Mark Fields, voormalig Chief Executive bij Ford Motor Company, als Lead Director van Taniums raad van bestuur. Tijdens zijn drie decennia lange ambtsperiode bij Ford en zijn dochterondernemingen was Fields verantwoordelijk voor innovatieve initiatieven en operationele transformatie, waaronder de transformatie van de Noord-Amerikaanse activiteiten van Ford eind jaren 2000 en de verandering van de Mazda Motor Corporation in een winstgevend en wereldwijd erkend merk eerder dat decennium.

Fields benoeming tot Lead Director bij Tanium volgt op een reeks belangrijke partneraankondigingen en mijlpalen voor de organisatie. In juni kondigde Tanium een partnership en integratie aan met Salesforce en een investering van Salesforce Ventures, waardoor de waardering van Tanium nu op 9 miljard dollar staat. Verder kondigde de organisatie in juli een partnership aan met Google Cloud dat Tanium endpoint-telemetrie integreert met geavanceerde, cloud-scale-analytics van Chronicle voor vooruitstrevend threat hunting, onderzoek en herstel.

“Vandaag de dag is elke industrie - tot op zekere hoogte - onderdeel van de technologische industrie. Dit zal alleen maar toenemen dankzij de implementatie en versnelling van 5G, cloud en andere fundamentele technologieën,” zegt Fields. “Organisaties moeten bedachtzaam en zich bewust zijn van hoe de klantervaring zich moet ontwikkelen en welke technologie nodig is om deze ervaring te ondersteunen als zij zich willen aanpassen aan en willen floreren in deze verandering. Ondanks dat dit zal variëren per organisatie en industrie, blijft de noodzaak die ervaring (en de organisatie zelf) te beveiligen fundamenteel. En dat is wat Tanium biedt. Het is niet ‘nice to have’. Het is essentieel.”

Sinds zijn vertrek als CEO bij Ford in 2017 heeft Fields zijn drie decennia aan ervaring in het leiden van wereldwijde organisaties gebruikt om zowel gevestigde als opkomende organisaties, met name in de technologische sector, te adviseren. Hij is momenteel lid van besturen van Qualcomm, Ellucian, CLEAResult en Transplace en fungeert als strategisch adviseur voor organisaties als Wind River en inStride. Fields was voorheen onderdeel van de raad van bestuur bij IBM en is momenteel senior advisor voor TPG Capital.

“Hoe meer organisaties gedigitaliseerd worden, hoe groter de behoefte aan geavanceerde technologische oplossingen die deze operations kunnen ondersteunen. Of dat nu gaat om connectiviteit, efficiënte inzet van middelen of security. Mijn ervaring bij Ford met zowel het bouwen als toepassen van technologie, wekte mijn interesse in deze branche en hoe het de manier waarop we leven en werken transformeert. Organisaties als Tanium zijn daarbij de basis - zij leggen het fundament van onze digitale toekomst,” voegt Fields toe.

“Marks operationeel inzicht en buitengewoon leiderschap leidde Ford door drie decennia van verandering, waaronder een complete digitale transformatie,” zegt Orion Hindawi, co-founder en co-CEO bij Tanium. “Zijn ervaring in het leiden van internationale bedrijven, talent voor uitvoering en klantgerichte benadering van innovatie zullen Tanium helpen in de volgende groeifase en bij het uitbreiden van onze leiderschapspositie in cybersecurity en technologie.”

“Ik had de gelegenheid Mark in actie te zien in mijn tijd bij Ford en heb zijn leiderschap en zakelijk inzicht altijd bewonderd,” zegt Fazal Merchant, co-CEO bij Tanium. “Ik had het genoegen hem beter te leren kennen in de afgelopen maanden en was er zeker van dat Mark de ideale keuze was voor Lead Independent Director. Ik kijk er naar uit samen met hem te werken bij de Tanium Board.”

Over Tanium
Tanium biedt een bewezen platform voor endpoint visibility en controle die de manier waarop organisaties hun computing-apparaten beheren en beveiligen transformeert met ongekende snelheid en flexibiliteit. Veel van de grootste en meest ontwikkelde bedrijven ter wereld, inclusief meer dan de helft van de Fortune 100, top retailers, financiële instellingen en zes divisies van de Amerikaanse strijdkrachten vertrouwen op Tanium voor het maken van belangrijke beslissingen, om efficiënt en effectief te kunnen opereren en bestand te zijn tegen verstoringen. Tanium neemt de 7e plek in op de Forbes-lijst van ‘Top 100 Private Companies In Cloud Computing For 2019’ en de 10e plek op de FORTUNE-lijst van de ‘100 Best Medium Workplaces’. Ga voor meer informatie naar www.tanium.com en volg ons op LinkedIn en Twitter.

Tanium
Rachel Pepple
Tel: +1-206-375-2553

Whizpr
Paul Maris / Martine Korthals
Tel: 0317 – 410 482
E-mail: tanium@whizpr.nl
Laatste van Tanium
Tanium en open source-platform OpenCTI verbeteren gezamenlijk informatievoorziening cyberdreigingen

IT hygiëne: investeer in meer inzicht, niet in meer tools

Tanium-experts voorspellen trends van 2021

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Orange Cyberdefense