Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl

Rubicon vangt de groeiende vraag naar veilige digitale transformaties op

Vianen, 7 september 2020 – Rubicon, al sinds 2010 partner voor cloud adoptie van Microsoft solutions en managed cloud diensten, weet de effecten van het coronavirus op de economie en de IT-sector het hoofd te bieden. De afgelopen 8 maanden hielp Rubicon haar opdrachtgevers succesvol met het faciliteren van digitalisering door versnelde onboarding op Microsoft cloud diensten en het realiseren van nieuwe innovatieve business applicaties. Deze opdrachtgevers bevinden zich vooral onder overheden, financiële instellingen en de top 500 van de Nederlandse markt. Zelfs complete traditionele datacenter diensten werden overgenomen door bestaande ICT te migreren naar moderne Azure en Microsoft 365 diensten.

Nieuwe manieren van werken en versneld verder digitaliseren waren ook voor de eigen organisatie noodzakelijk en hebben geholpen zeer wendbaar te opereren in deze tijd. Digitaal samenwerken en faciliteren is extreem belangrijk om continuïteit richting klanten maar ook medewerkers te garanderen. Rubicon opereert volledig op cloud diensten en kon daardoor snel opschalen met nieuwe toepassingen waardoor productiviteit werd gewaarborgd. Na een sterk jaar 2019, waarin erkend als FD Gazelle en World-class Workplace, wordt in 2020 wederom een groei verwacht van meer dan 10%. Ook de winstgevendheid blijft ondanks groei investeringen en de coronacrisis in lijn met voorgaande jaren. Rubicon zoekt momenteel meer dan 100 nieuwe Microsoft cloud consultants om de komende jaren in de eigen strategie en groeiende vraag te kunnen voorzien.

“Dat zijn hoge ambities in deze arbeidsmarkt en marktomstandigheden. Maar Rubicon en haar klanten zijn er klaar voor. Adoptie van clouddiensten als Azure en Microsoft 365, expertises rondom het realiseren van nieuwe cloud native applicaties en het leveren van Managed Cloud diensten staan meer dan ooit in de belangstelling. Daarnaast is in een periode van 100% thuiswerken het beschikken over de juiste managementinformatie en daarop kunnen sturen, extreem belangrijk. Dat verklaart bijvoorbeeld dat integratie- en dataplatformen opvallend meer worden gevraagd en Power BI meer en meer wordt ingezet voor het delen van inzichten en analyses. Ook het investeren in traditionele datacenter diensten wordt steeds minder rendabel of achterhaald” vertelt Arno Borger, CEO Rubicon.

Dat juist nu Microsoft met het gehele nieuwe Power Platform een sterke aanvulling heeft op haar cloud diensten, wordt door Rubicon als zeer waardevol gezien. “We merken hiervoor een sterke belangstelling gezien de low-code no-code insteek vanuit vooral een geïntegreerd cloud platform. Het op afstand werken vraagt om minder traditionele medewerker- en klantprocessen, het Power Platform is dan een welkome uitbreiding op de Microsoft 365 en Teams omgeving. Het stelt ons in staat binnen enkele dagen of weken processen slim te digitaliseren bij een klant. Zo hebben we een grote overheidsinstantie geholpen bij het versneld omarmen van het Microsoft 365 platform. Doordat ook monitoring is ingericht, kunnen wij hen proactief support verlenen, security en compliancy waarborgen en direct inspelen op continue doorontwikkeling van het platform. Bij een andere klant hebben we ter ondersteuning van hun Covid-impact Dynamics 365 en Power Platform ingericht en helpen we de normale bedrijfsvoering vooral digitaal te herstellen met daarbij de juiste managementinformatie” licht Borger toe.

Rubicon laat hiermee zien dat zij met een team van bijna 200 cloud deskundigen zeer goed in staat is de digitale transformatie van haar opdrachtgevers te laten slagen. Ook voor de komende jaren zijn de verwachtingen positief. Opdrachtgevers herstructureren en transformeren in een hoog tempo om in te spelen op de gaande veranderingen. Met haar in 2020 vernieuwde aanpak, Secure & Compliant Cloud Foundations, kan Rubicon die extra stap zetten die nodig is om deze versnelling succesvol, efficiënt en veilig te realiseren.

Over Rubicon
Rubicon is dé expert binnen het Microsoft cloud diensten portfolio en levert consultancy, complete diensten en geavanceerde (maatwerk) oplossingen om digitale transformatie te laten slagen. Op basis van cloud oplossingen en managed cloud foundations faciliteert Rubicon veilige, geïntegreerde en datagedreven klantorganisaties.

Met meer dan 200 senior consultants en een gedegen track record in de grootzakelijke markt en overheid garandeert Rubicon schaalbaarheid, continuïteit en een resultaatgerichte aanpak. Door digitalisering van bedrijfsprocessen helpt Rubicon haar opdrachtgevers met innovatie, productiviteitsverbetering, kostenbesparing en efficiënte samenwerking.

Marjolijn de Bree, communicatie Rubicon, 0347-35 88 00 en m.debree@rubicon.nl

Rubicon Consulting & Technology
Lage Biezenweg 5 | 4131 LV Vianen | T 0347-35 88 00

Laatste van Rubicon B.V.
Rubicon vangt de groeiende vraag naar veilige digitale transformaties op

Rubicon behaalt ISO 9001:2015 certificering

Rubicon laat sterke groei zien door Cloud adoptie van haar opdrachtgevers te laten slagen
CyberArk Labs vindt manier om netwerken plat te leggen via slimme apparatuur als alarmen en sensoren

Pegasystems is een leider in RealTime Interaction Management volgens onafhankelijk onderzoeksbureau

Unit4 breidt FP&A-oplossing voor middelgrote organisaties uit met nieuwe prognose- en planningsmogelijkheden op basis van AI

Softwarekwaliteit vast onderdeel strategie van Rijkswaterstaat

Nederlands bedrijfsleven investeert meer in cybersecurity

VSL opent eerste kalibratie- en testfaciliteit voor vloeibaar aardgas in de wereld
Schneider Electric werkt samen met het Nederlandse Semiotic Labs om de digitale service van EcoStruxure Asset Advisor uit te breiden met conditiebewaking en voorspellend onderhoud

Cisco versnelt veilige adoptie van cloud met nieuw WAN Edge-Platform

Ivanti voegt machine learning toe aan Neurons-platform voor optimalisatie van beveiliging en software-uitgave

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

NTT Ltd. introduceert Mobile Workplace Connect voor meer productiviteit en betere security voor remote workers

KOOKAÏ gebruikt GTT SD-WAN om digitale transformatie in Europa te ondersteunen

Baanbrekende ontsmettingstechnologie in pilotfase om coronabesmettingen te verminderen

Schneider Electric verbetert het beheer van hybride IT-infrastructuur met nieuwe EcoStruxure IT-innovatie

Citrix en Upwork breiden hun samenwerking uit om het Nieuwe Werken te stimuleren

Iedere zondag aan de slag met robots op de Robot Playground van RobotWise bij THERE Tech Lab in Amsterdam

Proofpoint waarschuwt voor schadelijke OneDrive- en Sharepoint-links

Dell Technologies Project APEX versnelt as-a-Service-strategie van bedrijven

The Collectables: een nieuwe manier om bijzondere auto’s te (ver)kopen
Rubicon B.V. contact

Logo Rubicon B.V.

info@rubicon.nl
  rubicon.nl
Rubicon B.V. sociaal

Rubicon B.V. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen