Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (1 jaar en 17 dagen geleden)
PR: KINXX PR

Worldstream eerste sponsor van team NXTGEN. – het nieuw opgerichte schaatsteam van Jutta Leerdam en Koen Verweij

Naaldwijk, 31 augustus 2020 – Worldstream, een snelgroeiende Nederlandse leverancier van beveiligde Infrastructure-as-a-Service (IaaS) oplossingen voor IT-infrastructuren inclusief dedicated servers, datacenters, connectiviteit en DDoS-protectie met een wereldwijd klantenportfolio, heeft een sponsorovereenkomst gesloten met NXTGEN. Worldstream is daarmee de eerste grote sponsor van NXTGEN., het nieuwe schaatsteam van Jutta Leerdam en Koen Verweij.

Jutta Leerdam en Koen Verweij maakten in juni bekend dat zij zich niet bij een van de bestaande schaatsploegen zouden aansluiten, maar een eigen schaatsteam wilden oprichten. Recent werd de naam NXTGEN. van het nieuwe schaatsteam onthuld. Door de coronacrisis was het team bang dat het lastig zou zijn om sponsoren te vinden. “Juist in deze periode zijn we onwijs blij en dankbaar dat zo’n groot techbedrijf als Worldstream vertrouwen in ons heeft,” zegt Koen Verweij. “We zijn trots dat Worldstream als innovatieve partij nu deel uitmaakt van team NXTGEN. en we zien grote mogelijkheden in de samenwerking.” Worldstream heeft zich voor de komende twee jaar aan NXTGEN. verbonden.

De nieuwe schaatsploeg streeft naar de vorming van een nieuw soort team, een gegeven dat ook in de naam is verwerkt. “Wij zoeken in onze sponsoren echt samenwerkingen. Geen ouderwetse manier waarbij alleen een naam op een pak wordt geplakt. Nee, wij willen echt next level samenwerken,” zegt Jutta Leerdam. “Wij zijn begonnen met de ploegvorming om daarna bedrijven erbij te zoeken, in plaats van vanuit een groot bedrijf een ploeg te vormen. We zijn geen partij waar je een logo op een schaatspak kunt kopen. We willen een echt partnership aangaan met onze sponsoren.”

“Wij ontwikkelen gepersonaliseerde sponsoringprogramma’s, zodat we onze sponsoren kunnen ondersteunen om bedrijfsdoelstellingen daadwerkelijk te realiseren,” vult Joris Hoogenbosch, mede-initiatiefnemer van team NXTGEN., aan. “Andersom kijken we ook naar wat sponsoren ons als schaatsteam te bieden hebben. Worldstream is een echt techbedrijf. Ze leveren maatwerktechnologie. Ik verwacht dat zij ons met prestatieanalyses goed kunnen supporten. Op het ijs moeten we ons als team continue aanpassen aan wisselende omstandigheden. Technologie-gebaseerde prestatieanalyses kunnen daarbij helpen. We willen een situatie creëren waar beide partijen van elkaar leren en elkaar op een innovatieve manier verder helpen.”

Technologie, data en sport, snelheid en aanscherping

Worldstream en NXTGEN. zullen binnen de samenwerking focus leggen op de combinatie tussen technologie, data en sport, op snelheid en continue aanscherping van prestaties. Er wordt al data gebruikt in de schaatswereld, maar toch zijn er hier volgens het team nog grote sprongen in te maken.

Worldstream beheert als IaaS services provider een gigantisch wereldwijd netwerk met 10Tbit/s aan bandbreedte voor internationale en regionale transmissie van data, beeld, geluid, transacties en entertainment. Dit netwerk wordt 24x7 gemonitord vanuit het eigen Network Operating Center (NOC) van Worldstream. Door de handen ineen te slaan kan NXTGEN. profiteren van de prestatie-analyse verwerking binnen het netwerk van Worldstream en werken aan nog meer snelheid bij de schaatsers.

De eerste resultaten van de samenwerking zijn reeds zichtbaar. Zo heeft Worldstream NXTGEN. technische ondersteuning geboden bij de infrastructuur voor hun nieuwe website ( www.teamnxtgen.nl) en de persoonlijke website van Koen Verweij (www.koenverweij.com).

Worldstream en Jutta Leerdam: beiden uit het Westland

Worldstream is opgericht in 2006 en heeft zijn business de afgelopen jaren flink uitgebouwd. Het bedrijf noteert een jaarlijks groeipercentage (CAGR) van 80 procent en heeft inmiddels meer dan 15.000 dedicated servers voor klanten in zijn datacenters draaien.

De sponsoring van NXTGEN. is volgens Dirk Vromans, medeoprichter en Chief Technology Officer (CTO) van Worldstream, een natuurlijke stap waarover hij niet lang hoefde na te denken. “Jutta is in het Westland opgegroeid, in een dorpje niet ver van Naaldwijk waar wij ons hoofdkantoor en datacenters hebben gevestigd,” zegt Dirk Vromans. “Als Westlanders zijn wij er trots op om een wereldkampioene in ons midden te hebben. Zelf begeven wij ons als Nederlands bedrijf ook op het wereldtoneel en streven we naar het bieden van absolute wereldklasse in onze services. Daarnaast vinden we het belangrijk om als bedrijf iets aan de samenleving terug te geven in de vorm van sportsponsoring. Toen wij hoorden dat Jutta en Koen op zoek waren naar sponsoren, hebben wij de knoop snel doorgehakt. Dat is denk ik ook iets wat we gemeen hebben als Westlanders, dat zit in onze mentaliteit, we weten van doorpakken. Wij kijken er naar uit om het team te ondersteunen met onze expertise en de onderlinge samenwerking verder vorm te geven.” Ook Jutta sluit zich daar bij aan. “Super leuk dat de eerste sponsor van het team uit het Westland komt. Zo mooi om dit grote avontuur te beginnen met een sponsor waar ik echt een connectie mee heb, waar alles begonnen is. Het voelt heel vertrouwd en toegankelijk.”

Over NXTGEN.

Op 14 augustus ging team NXTGEN. officieel van start. Het nieuwe schaatsteam van Jutta Leerdam en Koen Verweij staat onder leiding van Kosta Poltavets en assistent-coach Jan Bos. De ploeg streeft naar een innovatieve manier van samenwerken met zijn sponsoren. De sponsoren worden binnen de samenwerking gezien als partners. Met als doel om zowel de sportprestaties van het schaatsteam als de businessprestaties van sponsoren continue aan te scherpen. Er is een platform gecreëerd waarbij de sponsoren worden ondersteund bij het bereiken van hun doelen, terwijl sponsoren als partner het schaatsteam kunnen ondersteunen met hun kwaliteiten, producten en/of services.

Over Worldstream

Worldstream is opgericht in 2006 en heeft zijn hoofdkantoor in Naaldwijk, Nederland. Het bedrijf heeft momenteel meer dan 15.000 dedicated servers in beheer en biedt security-gefocuste Infrastructure-as-a-Service (IaaS) diensten waaronder volledig op maat geleverde dedicated servers, colocatie en distributed denial-of-service (DDoS) protectie. Tot de klantenkring behoren cloud service providers (CSP’s), managed service providers (MSP’s), system integrators, broadcasting bedrijven, internet service providers (ISP’s), independent software vendors (ISV’s), MKB bedrijven en enterprise organisaties.

Worldstream beschikt over een wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van momenteel 10Tbit/s, met een maximale netwerkbenutting van 45 procent om klanten te voorzien van hoge schaalbaarheid en de mogelijkheid om DDoS-aanvallen eenvoudig af te slaan. De servers van Worldstream zijn ondergebracht in datacenters van Worldstream’s zusterbedrijf Greenhouse Datacenters, dat twee zeer energiezuinige datacenters in Naaldwijk exploiteert.

Voor meer informatie over Worldstream, ga naar https://www.worldstream.com/nl/

Media contact

NXTGEN
Romée en Sanne
marketing@teamnxtgen.nl

Worldstream
Christan van Prehn
Manager marketing
press@worldstream.com
Laatste van WorldStream
Worldstream breidt uit naar Duitsland met nieuw datacenter bij maincubes in Frankfurt

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’

Internationaal Elektrotechnisch en Telecommunicatiebedrijf DAEL Groep kiest voor Worldstream’s datacenter in Nederland
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials