www.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

2512 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (1 jaar en 23 dagen geleden)
PR: AxiCom

LANCOM XS-5116QF: verdere uitbreiding Aggregation Switch-portfolio

Op en top orde in gedistribueerde netwerken

Aken – De LANCOM XS-5116QF is een nieuwe fiber aggregation switch van de Duitse netwerkleverancier LANCOM Systems. Met veertien SFP+-poorten voor het aansluiten van access switches en twee QSFP+ uplink-poorten, biedt de 10G switch glasvezelprestaties op hoog niveau in middelgrote, gedistribueerde netwerken met een hoge doorvoercapaciteit. De switch wordt geleverd met optioneel cloud-beheer en kan dan dynamisch en automatisch worden ingezet met behulp van Software-defined Networking. Professionele redundante functies en twee hot-swappable voedingen zorgen voor een uitvalvrije werking.

Met zijn veertien SFP+-poorten functioneert de LANCOM XS-5116QF als een hoogwaardige aggregator voor het opzetten van switch-structuren. Twee van deze SFP+-poorten zijn ontworpen als moderne combo multi-gigabit (1/2.5/5/10G) Ethernet-poorten. De twee QSFP+-poorten met hoge bandbreedte (40G) worden gebruikt als uplink en als alternatief voor backplane stacking. Afhankelijk van de grootte van de installatie kan deze aggregation switch in de netwerktopologie worden geïntegreerd, ofwel op het hoogste niveau als een collapsed backbone (two-tier design) of als een fysieke verdeelmanager tussen de core switch en de access switches (three-tier design).

Hoge operationele betrouwbaarheid
Voor maximale bedrijfszekerheid biedt de switch twee optionele geïntegreerde "hot-swappable" voedingen. Dit maakt een snelle en storingsvrije vervanging van de voedingen mogelijk in geval van een defect. Een luchtstroomontwerp van voor naar achter zorgt ook voor professionele koeling binnen een 19-inch rack en verlengt daardoor de levensduur van het product. De fail-safe stacking-functie van LANCOM ondersteunt bij de implementatie van hoogwaardige, betrouwbare infrastructuren.

Configureerbare toegangscontrole en beveiliging
De LANCOM XS-5116QF biedt talrijke beveiligings- en beheersfuncties: IEEE 802.1X (port-, single-, multi- en MAC-gebaseerd), access control via ACL's (Access Control Lists) en VLAN tagging volgens IEEE 802.1q. Bovendien kunnen inkomend en uitgaand dataverkeer worden geprioriteerd via uitgebreide kwaliteitsfuncties van de dienstverlening (QoS). Veilige communicatieprotocollen zoals SSH, SSL en SNMPv3 maken een professioneel beheer van het netwerk op afstand mogelijk. De switch ondersteunt ook TACACS+ voor authenticatie, autorisatie en accounting. Door de dual stack-implementatie kan hij worden gebruikt in pure IPv4, pure IPv6 of gemengde netwerken.

Statische routering & DHCP-serverfunctionaliteit
Naast de klassieke distributiefuncties van een switch kan de LANCOM XS-5116F ook Layer 3-taken uitvoeren, zoals de DHCP-serverfunctie of het statischvoordefiniëren van netwerkroutering over een of meer netwerksegmenten. Dit ontlast de router of firewall, verhoogt de snelheid van de datadoorvoer en maakt extra capaciteit vrij voor extern dataverkeer. De switch is voorbereid op dynamische routing. Activering vindt plaats via een software-upgrade-optie die binnenkort beschikbaar zal zijn.

Zeer efficiënt beheer via SDN & Cloud
De switch kan worden beheerd via Web GUI en CLI of optioneel worden geïntegreerd in de LANCOM Management Cloud (LMC). Bij gebruik via het LMC profiteren netwerkbeheerders van een zeer efficiënt cloud-beheer via Software-defined Networking (SDN). Alle noodzakelijke netwerkconfiguraties, inclusief VLAN's, worden automatisch toegewezen en gecoördineerd op alle locaties. De uitrol en de updates worden met één muisklik uitgevoerd.

De LANCOM XS-5116QF is per direct beschikbaar voor €4.990, exclusief BTW. De standaardgarantie is vijf jaar en geldt voor alle onderdelen.

De optionele 10G-SFP-SX-module LANCOM SFP-SX-LC10 kost 329 euro, de 10G-LX-versie 379 euro. Een 1G LANCOM SFP-SX-LC1-module is beschikbaar voor 119,00 euro, de LX-versie LANCOM SFP-LX-LC1 (1G) voor 199,00 euro. Een 40G QSFP+-module LANCOM SFP-SR-MPO40 is beschikbaar voor 599 euro. Een LANCOM SFP-DAC10-kabel van één meter kost 109 euro. De optionele PSU LANCOM SPSU-250 wordt aangeboden voor 399 euro. (Alle prijzen exclusief BTW).

Over LANCOM Systems
LANCOM Systems GmbH is een leidende Europese fabrikant van netwerk- en security-oplossingen voor het bedrijfsleven en de publieke sector. Het portfolio bevat hardware (WAN, LAN, WLAN, Firewalls), virtuele netwerkcomponenten en cloud-gebaseerd software-defined networking (SDN). De ontwikkeling en productie van software en hardware vinden voornamelijk plaats in Duitsland, evenals de hosting van het netwerkbeheer. LANCOM besteedt veel aandacht aan betrouwbaarheid en veiligheid. Het bedrijf garandeert dat zijn producten vrij zijn van ‘achterdeuren’ en is lid van “IT Security Made in Germany”, een initiatief van het Duitse Ministerie van Economische Zaken.

LANCOM werd opgericht in 2002 en heeft zijn hoofdkantoor in Würselen bij Aken. Klanten zijn onder meer mkb, overheidsinstellingen, instituties en grote bedrijven uit de hele wereld. Sinds de zomer van 2018 is het bedrijf een zelfstandige dochteronderneming binnen de in München gevestigde technologiegroep Rohde & Schwarz.
Laatste van LANCOM Systems
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf