www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: AxiCom

LANCOM XS-5116QF: verdere uitbreiding Aggregation Switch-portfolio

Op en top orde in gedistribueerde netwerken

Aken – De LANCOM XS-5116QF is een nieuwe fiber aggregation switch van de Duitse netwerkleverancier LANCOM Systems. Met veertien SFP+-poorten voor het aansluiten van access switches en twee QSFP+ uplink-poorten, biedt de 10G switch glasvezelprestaties op hoog niveau in middelgrote, gedistribueerde netwerken met een hoge doorvoercapaciteit. De switch wordt geleverd met optioneel cloud-beheer en kan dan dynamisch en automatisch worden ingezet met behulp van Software-defined Networking. Professionele redundante functies en twee hot-swappable voedingen zorgen voor een uitvalvrije werking.

Met zijn veertien SFP+-poorten functioneert de LANCOM XS-5116QF als een hoogwaardige aggregator voor het opzetten van switch-structuren. Twee van deze SFP+-poorten zijn ontworpen als moderne combo multi-gigabit (1/2.5/5/10G) Ethernet-poorten. De twee QSFP+-poorten met hoge bandbreedte (40G) worden gebruikt als uplink en als alternatief voor backplane stacking. Afhankelijk van de grootte van de installatie kan deze aggregation switch in de netwerktopologie worden geïntegreerd, ofwel op het hoogste niveau als een collapsed backbone (two-tier design) of als een fysieke verdeelmanager tussen de core switch en de access switches (three-tier design).

Hoge operationele betrouwbaarheid
Voor maximale bedrijfszekerheid biedt de switch twee optionele geïntegreerde "hot-swappable" voedingen. Dit maakt een snelle en storingsvrije vervanging van de voedingen mogelijk in geval van een defect. Een luchtstroomontwerp van voor naar achter zorgt ook voor professionele koeling binnen een 19-inch rack en verlengt daardoor de levensduur van het product. De fail-safe stacking-functie van LANCOM ondersteunt bij de implementatie van hoogwaardige, betrouwbare infrastructuren.

Configureerbare toegangscontrole en beveiliging
De LANCOM XS-5116QF biedt talrijke beveiligings- en beheersfuncties: IEEE 802.1X (port-, single-, multi- en MAC-gebaseerd), access control via ACL's (Access Control Lists) en VLAN tagging volgens IEEE 802.1q. Bovendien kunnen inkomend en uitgaand dataverkeer worden geprioriteerd via uitgebreide kwaliteitsfuncties van de dienstverlening (QoS). Veilige communicatieprotocollen zoals SSH, SSL en SNMPv3 maken een professioneel beheer van het netwerk op afstand mogelijk. De switch ondersteunt ook TACACS+ voor authenticatie, autorisatie en accounting. Door de dual stack-implementatie kan hij worden gebruikt in pure IPv4, pure IPv6 of gemengde netwerken.

Statische routering & DHCP-serverfunctionaliteit
Naast de klassieke distributiefuncties van een switch kan de LANCOM XS-5116F ook Layer 3-taken uitvoeren, zoals de DHCP-serverfunctie of het statischvoordefiniëren van netwerkroutering over een of meer netwerksegmenten. Dit ontlast de router of firewall, verhoogt de snelheid van de datadoorvoer en maakt extra capaciteit vrij voor extern dataverkeer. De switch is voorbereid op dynamische routing. Activering vindt plaats via een software-upgrade-optie die binnenkort beschikbaar zal zijn.

Zeer efficiënt beheer via SDN & Cloud
De switch kan worden beheerd via Web GUI en CLI of optioneel worden geïntegreerd in de LANCOM Management Cloud (LMC). Bij gebruik via het LMC profiteren netwerkbeheerders van een zeer efficiënt cloud-beheer via Software-defined Networking (SDN). Alle noodzakelijke netwerkconfiguraties, inclusief VLAN's, worden automatisch toegewezen en gecoördineerd op alle locaties. De uitrol en de updates worden met één muisklik uitgevoerd.

De LANCOM XS-5116QF is per direct beschikbaar voor €4.990, exclusief BTW. De standaardgarantie is vijf jaar en geldt voor alle onderdelen.

De optionele 10G-SFP-SX-module LANCOM SFP-SX-LC10 kost 329 euro, de 10G-LX-versie 379 euro. Een 1G LANCOM SFP-SX-LC1-module is beschikbaar voor 119,00 euro, de LX-versie LANCOM SFP-LX-LC1 (1G) voor 199,00 euro. Een 40G QSFP+-module LANCOM SFP-SR-MPO40 is beschikbaar voor 599 euro. Een LANCOM SFP-DAC10-kabel van één meter kost 109 euro. De optionele PSU LANCOM SPSU-250 wordt aangeboden voor 399 euro. (Alle prijzen exclusief BTW).

Over LANCOM Systems
LANCOM Systems GmbH is een leidende Europese fabrikant van netwerk- en security-oplossingen voor het bedrijfsleven en de publieke sector. Het portfolio bevat hardware (WAN, LAN, WLAN, Firewalls), virtuele netwerkcomponenten en cloud-gebaseerd software-defined networking (SDN). De ontwikkeling en productie van software en hardware vinden voornamelijk plaats in Duitsland, evenals de hosting van het netwerkbeheer. LANCOM besteedt veel aandacht aan betrouwbaarheid en veiligheid. Het bedrijf garandeert dat zijn producten vrij zijn van ‘achterdeuren’ en is lid van “IT Security Made in Germany”, een initiatief van het Duitse Ministerie van Economische Zaken.

LANCOM werd opgericht in 2002 en heeft zijn hoofdkantoor in Würselen bij Aken. Klanten zijn onder meer mkb, overheidsinstellingen, instituties en grote bedrijven uit de hele wereld. Sinds de zomer van 2018 is het bedrijf een zelfstandige dochteronderneming binnen de in München gevestigde technologiegroep Rohde & Schwarz.
Laatste van LANCOM Systems
LANCOM voor de vijfde keer op rij VPN-kampioen in techconsult Professional User Rating 2021

LANCOM GS-3510XP: Fanless multi-gigabit Ethernet access switch met PoE

LANCOM Systems benoemt Uwe Neumeier als nieuwe Managing Director Sales
NTT biedt Cyber Threat Sensor aan klanten na SolarWinds-aanval

Citrix kondigt overname Wrike aan

Ondanks zorgen rond security groeit het vertrouwen van IT-professionals in de public cloud

Winnaars Academic Startup Competition leren ondernemen in Silicon Valley

Wijnand Jongen kondigt vertrek aan als directeur van Thuiswinkel.org

VodafoneZiggo spreekt met koning over impact coronapandemie op de digitale infrastructuur

Flexso Nederland opent eerste filialen in Utrecht en Den Bosch

Zscaler-onderzoek: “security-misconfiguraties grootste oorzaak van cyberaanvallen op public cloud-omgevingen”

Trend Micro voegt geavanceerde cloud-native container security toe aan zijn Cloud One services-platform

Macaw en Northwave bundelen krachten om meer bedrijven te helpen zich te weren tegen cyberdreigingen

90% van de Europese CEO’s: cruciaal om wendbaar te zijn, slechts 21% is het daadwerkelijk
Clarity Benelux breidt team uit met twee nieuwe talenten

Veel verschillende IT-systemen veroorzaken hinder in zorgsector

GTT verbetert managed securitydiensten met Fortinet Security Fabric

BOYS WITH BRAINS ZIET EXPLOSIEVE GROEI DOOR CORONA

Sitecore haalt investeringsplan van 1,2 miljard dollar binnen om groei te versnellen

Seamless integration of The Voice of O365 and CONTACTCENTER4ALL

Schneider Electric neemt DC Systems B.V. over om innovaties in elektrische distributie te bevorderen

De wereldwijde crisis beïnvloedt de supply chains van bedrijven

Digitale huisartsenpost vanaf vandaag ook beschikbaar voor alle inwoners van Drenthe

Lockdown belemmert tech-vrouwen in loopbaanontwikkeling

BIS|Econocom project bij Rijksoverheid wint Cisco WebexOne Award

CyberArk biedt gratis controle-tool voor SolarWinds klanten

Ziggo klanten in regio Capelle aan den IJssel stappen over op digitale radio
LANCOM Systems contact

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.