Herken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: AxiCom

LANCOM XS-5116QF: verdere uitbreiding Aggregation Switch-portfolio

Op en top orde in gedistribueerde netwerken

Aken – De LANCOM XS-5116QF is een nieuwe fiber aggregation switch van de Duitse netwerkleverancier LANCOM Systems. Met veertien SFP+-poorten voor het aansluiten van access switches en twee QSFP+ uplink-poorten, biedt de 10G switch glasvezelprestaties op hoog niveau in middelgrote, gedistribueerde netwerken met een hoge doorvoercapaciteit. De switch wordt geleverd met optioneel cloud-beheer en kan dan dynamisch en automatisch worden ingezet met behulp van Software-defined Networking. Professionele redundante functies en twee hot-swappable voedingen zorgen voor een uitvalvrije werking.

Met zijn veertien SFP+-poorten functioneert de LANCOM XS-5116QF als een hoogwaardige aggregator voor het opzetten van switch-structuren. Twee van deze SFP+-poorten zijn ontworpen als moderne combo multi-gigabit (1/2.5/5/10G) Ethernet-poorten. De twee QSFP+-poorten met hoge bandbreedte (40G) worden gebruikt als uplink en als alternatief voor backplane stacking. Afhankelijk van de grootte van de installatie kan deze aggregation switch in de netwerktopologie worden geïntegreerd, ofwel op het hoogste niveau als een collapsed backbone (two-tier design) of als een fysieke verdeelmanager tussen de core switch en de access switches (three-tier design).

Hoge operationele betrouwbaarheid
Voor maximale bedrijfszekerheid biedt de switch twee optionele geïntegreerde "hot-swappable" voedingen. Dit maakt een snelle en storingsvrije vervanging van de voedingen mogelijk in geval van een defect. Een luchtstroomontwerp van voor naar achter zorgt ook voor professionele koeling binnen een 19-inch rack en verlengt daardoor de levensduur van het product. De fail-safe stacking-functie van LANCOM ondersteunt bij de implementatie van hoogwaardige, betrouwbare infrastructuren.

Configureerbare toegangscontrole en beveiliging
De LANCOM XS-5116QF biedt talrijke beveiligings- en beheersfuncties: IEEE 802.1X (port-, single-, multi- en MAC-gebaseerd), access control via ACL's (Access Control Lists) en VLAN tagging volgens IEEE 802.1q. Bovendien kunnen inkomend en uitgaand dataverkeer worden geprioriteerd via uitgebreide kwaliteitsfuncties van de dienstverlening (QoS). Veilige communicatieprotocollen zoals SSH, SSL en SNMPv3 maken een professioneel beheer van het netwerk op afstand mogelijk. De switch ondersteunt ook TACACS+ voor authenticatie, autorisatie en accounting. Door de dual stack-implementatie kan hij worden gebruikt in pure IPv4, pure IPv6 of gemengde netwerken.

Statische routering & DHCP-serverfunctionaliteit
Naast de klassieke distributiefuncties van een switch kan de LANCOM XS-5116F ook Layer 3-taken uitvoeren, zoals de DHCP-serverfunctie of het statischvoordefiniëren van netwerkroutering over een of meer netwerksegmenten. Dit ontlast de router of firewall, verhoogt de snelheid van de datadoorvoer en maakt extra capaciteit vrij voor extern dataverkeer. De switch is voorbereid op dynamische routing. Activering vindt plaats via een software-upgrade-optie die binnenkort beschikbaar zal zijn.

Zeer efficiënt beheer via SDN & Cloud
De switch kan worden beheerd via Web GUI en CLI of optioneel worden geïntegreerd in de LANCOM Management Cloud (LMC). Bij gebruik via het LMC profiteren netwerkbeheerders van een zeer efficiënt cloud-beheer via Software-defined Networking (SDN). Alle noodzakelijke netwerkconfiguraties, inclusief VLAN's, worden automatisch toegewezen en gecoördineerd op alle locaties. De uitrol en de updates worden met één muisklik uitgevoerd.

De LANCOM XS-5116QF is per direct beschikbaar voor €4.990, exclusief BTW. De standaardgarantie is vijf jaar en geldt voor alle onderdelen.

De optionele 10G-SFP-SX-module LANCOM SFP-SX-LC10 kost 329 euro, de 10G-LX-versie 379 euro. Een 1G LANCOM SFP-SX-LC1-module is beschikbaar voor 119,00 euro, de LX-versie LANCOM SFP-LX-LC1 (1G) voor 199,00 euro. Een 40G QSFP+-module LANCOM SFP-SR-MPO40 is beschikbaar voor 599 euro. Een LANCOM SFP-DAC10-kabel van één meter kost 109 euro. De optionele PSU LANCOM SPSU-250 wordt aangeboden voor 399 euro. (Alle prijzen exclusief BTW).

Over LANCOM Systems
LANCOM Systems GmbH is een leidende Europese fabrikant van netwerk- en security-oplossingen voor het bedrijfsleven en de publieke sector. Het portfolio bevat hardware (WAN, LAN, WLAN, Firewalls), virtuele netwerkcomponenten en cloud-gebaseerd software-defined networking (SDN). De ontwikkeling en productie van software en hardware vinden voornamelijk plaats in Duitsland, evenals de hosting van het netwerkbeheer. LANCOM besteedt veel aandacht aan betrouwbaarheid en veiligheid. Het bedrijf garandeert dat zijn producten vrij zijn van ‘achterdeuren’ en is lid van “IT Security Made in Germany”, een initiatief van het Duitse Ministerie van Economische Zaken.

LANCOM werd opgericht in 2002 en heeft zijn hoofdkantoor in Würselen bij Aken. Klanten zijn onder meer mkb, overheidsinstellingen, instituties en grote bedrijven uit de hele wereld. Sinds de zomer van 2018 is het bedrijf een zelfstandige dochteronderneming binnen de in München gevestigde technologiegroep Rohde & Schwarz.
Laatste van LANCOM Systems
Nieuw firewall-instapmodel UF-60 met uitgebreide UTM-cybersecurity

LANCOM introduceert met de 1926-router-serie nieuwe topmodellen

LANCOM XS-6128QF: nieuw vlaggenschip voor het Aggregation Switch-portfolio
SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Algoritme van MusicInBrands verkocht aan Private investeerder

Driekwart jongeren vindt werkgever verantwoordelijk voor de gezondheid van medewerkers

Zyxel Nebula lanceert meest uitgebreide cloud-netwerkoplossing met firewall voor mkb

Digitale Binnenhof Academy van start!

Oracle helpt organisaties de werknemerservaring te verbeteren met Oracle Journeys

easyJet start online pilotenschool voor kinderen

ARAG integreert M-Files en Salesforce voor 360-graden klantbeeld

Marc Lelijveld als enige Nederlander door Microsoft erkend als ‘FastTrack Recognized Solution Architect’ voor Power BI

Visio en Zivver maken veilig mailen toegankelijk voor blinden en slechtzienden

Avaya benoemt Michiel Noordermeer tot Regional Sales Leader Benelux

Onderzoek: Marktleider Albert Heijn verliest rap aan reputatie door te zelfverzekerde houding

Forse stijging fraudemeldingen online shoppen
LANCOM Systems contact

Logo LANCOM Systems

+49 (0) 2405 49936-243
  pers@lancom.eu
  www.lancom.eu
LANCOM Systems sociaal

LANCOM Systems tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Greenhouse Datacenters
Logo Unit4
Logo Extreme Networks