www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Marcommit

Nederlanders laten social media links liggen indien dag tien minuten korter is

13 procent van de Nederlanders besteedt liever minder tijd aan werk

Hilversum – Wanneer we tien minuten per dag minder zouden hebben, laat de gemiddelde Nederlandse kantoormedewerker social media links liggen (17%). Het theoretische tijdsverlies gaat vooral ten koste van persoonlijke activiteiten, blijkt uit onderzoek van Online Academy onder 1.003 Nederlandse kantoormedewerkers. Zo gaf 1 op de 5 respondenten aan dat ze minder zouden ontspannen, door bijvoorbeeld minder tv te kijken of minder lang een boek te lezen.

De werkgever is beter af als we geen tijd verliezen; dertien procent van de kantoormedewerkers zou namelijk tien minuten minder werken. Vrouwen zijn eerder geneigd om werk op te geven (15%) dan mannen (11%). Daarnaast is het opgeven van slaap ook een populaire optie (13%), net als minder socializen (6%).

Tien minuten extra voor mij
Als we juist tien minuten meer hebben, dan gunnen we onszelf die tijd. Maar liefst 39 procent zou deze tijd gebruiken om te ontspannen. Daarnaast vindt dertien procent het niet erg om wat langer te kunnen slapen. Ook sporten (8%) en het uitvoeren van een hobby (8%) staan hoog op de lijst. Vijf procent zou de extra minuten stoppen in het ontwikkelen van zichzelf en nog eens vijf procent zou de tijd besteden aan seks. Opvallend hierbij is dat vooral mannen (8%) dit antwoord geven en slechts 3 procent van de vrouwen.

Ook in dit geval komen werkgevers er beroerd van af. Slechts drie procent zou tien minuten langer werken. Maar voor de werkgevers in de landbouw-, natuur- en visserijsector ziet het er wel rooskleurig uit. Een kwart van de werknemers uit deze sector (24%) geeft aan de extra tijd aan werk te besteden.

Tom Bos, directeur bij Online Academy: “Als we tien minuten minder of juist meer per dag hebben, dan besteden we die het liefst aan onszelf. We willen meer ontspannen, langer slapen of tijd besteden aan een hobby. Opvallend is dat niet veel kantoormedewerkers ervoor kiezen om zichzelf te ontplooien of bij te scholen, terwijl bijvoorbeeld millennials zichzelf ontwikkelen hoog op het lijstje hebben staan. Het kan zijn dat dit onmogelijk lijkt in tien minuten, maar dat is het niet. Niet alle opleidingen kosten jaren of meerdere cursusdagen. In de digitale wereld is ontwikkeling gemakkelijker en sneller dan ooit te bewerkstelligen.”

Lees het gehele onderzoek hier:

Online Academy is het online leerplatform voor organisaties. Via dit platform kunnen medewerkers onbeperkt online trainingen volgen. Ze hebben keuze uit meer dan 300 hoogwaardige trainingen van erkende opleiders. Online Academy is onderdeel van de NCOI groep en in 2016 gestart om effectieve online trainingen te bieden die een hoger slagingspercentage tot resultaat hebben. Door de 10-minuten-methode, waarbij er in korte blokken wordt geleerd, zijn de trainingen effectiever met een hoger slagingspercentage tot gevolg.

Arlieke Tammer
onlineacademy@marcommit.nl
www.onlineacademy.nl/nl-NL
Laatste van Online Academy
Dankzij lockdown beseft werkend NL het belang van altijd blijven leren

Nederlanders laten social media links liggen indien dag tien minuten korter is

G4S verhoogt kennisniveau met behulp van Online Academy

Logo Marcommit
Online Academy contact

Logo Online Academy

info@onlineacademy.nl
  www.onlineacademy.nl
Online Academy sociaal

Online Academy tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle