Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: MCS PR

Cloudian kondigt Kubernetes S3 Operator aan voor ondersteuning van containergebaseerde applicaties

S3-compatibele objectstorage biedt hoge flexibiliteit en applicatieportabiliteit voor DevOps- en productie-omgevingen

Amsterdam, 27 augustus 2020 - Cloudian ondersteunt nu containergebaseerde applicaties, via een nieuwe Cloudian Kubernetes S3 Operator. Deze Operator biedt een self-service tool voor ontwikkelaars om dynamisch Cloudian HyperStore S3-compatibele objectstorage in te richten. IT-managers kunnen hun opslaginfrastructuur moderniseren met een Kubernetes-compatibele private cloudoplossing die gebruik maakt van de industriestandaard S3-API, om zo de portabiliteit van applicaties te maximaliseren.

Door het combineren van self-service, multi-tenant storage-flexibiliteit met schaalbaarheid, duurzaamheid en veiligheid van enterpriseklasse, voldoet Cloudian aan de behoeften van zowel DevOps- als productie-workloads. Daarnaast wordt een TCO-besparing gerealiseerd van meer dan 60% in vergelijking met zowel traditionele als public cloud-opslag. De aankondiging van vandaag breidt Cloudians ondersteuning voor cloud-native omgevingen uit, waar het al dient als een scale-out back-upbestemming voor open source Kubernetes-applicaties en -data, via software tools zoals VMware Velero en MayaData Kubera.

Toenemend gebruik van containers vraagt om een andere benadering van storage
Gartner voorspelt dat tegen 2022 meer dan 75% van de organisaties wereldwijd containergebaseerde applicaties hebben draaien, vergeleken met minder dan 30% nu. Traditionele SAN- en NAS-systemen missen de flexibiliteit en de hoogwaardige API-gestuurde infrastructuur die deze cloud-native workloads nodig hebben. Cloudian voorziet hierin met een storageplatform dat is gebaseerd op van de cloud afgeleide technologie en de allereerste native S3 API.

“Ondernemingen kunnen met containers sneller nieuwe diensten ontwikkelen, maar traditionele storage is niet ontworpen voor deze moderne workloads”, zegt Sanjay Jagad, senior director of products and solutions bij Cloudian. "Terwijl andere storage providers inzetten op complexe, beheerintensieve producten op basis van legacy platforms, levert Cloudian de eenvoud zelve: de meest compatibele S3 API en een lichtgewicht Kubernetes-operator. Ontwikkelaars krijgen self service mogelijkheden en applicatieportabiliteit, terwijl operationele teams profiteren van Cloudian's exabyte schaalbaarheid, hybride cloud management en buitengewone waarde”.

Cloudian Kubernetes S3 Operator
Kubernetes S3 Operator, geïmplementeerd met Cloudian's HyperStore objectopslagplatform, biedt een API-gestuurde beheeromgeving om snel S3-compatibele objectstorage in te richten. Andere belangrijke kenmerken en voordelen van deze oplossing zijn onder meer:
  • Eenvoudig en direct - Storage wordt rechtstreeks door applicaties geregeld en toegankelijk gemaakt, zonder gateways of vertaallagen.
  • Beveiliging van enterpriseklasse - Voorzieningen zijn onder andere encryptie, IAM, SAML, WORM, RBAC en certificering volgens de strengste wettelijke normen, zoals Common Criteria, FIPS en SEC Rule 17a-4(f).
  • Exabyte-schaalbaarheid - Beginnen met slechts drie nodes en zonder onderbrekingen opschalen naar een exabyte.
  • Multi-site en multi-cloud ondersteuning - Schaalbaar over meerdere sites met de eenvoud van één namespace, of uit te breiden naar de publieke cloud met behulp van kant-en-klare integratie met AWS, GCP en met Azure, dat werkt met data in zijn eigen format.
  • Kosteneffectiviteit - Besparingen van meer dan 60% vergeleken met traditionele SAN- en NAS-systemen en public cloud-aanbiedingen.
Met Cloudian kunnen klanten ook een gedeelde storage-omgeving gebruiken voor zowel traditionele als cloud-native applicaties.

"Als het gaat om ‘persistent storage’ voor containers, moeten organisaties vaak kiezen tussen traditionele opslag waar cloud-achtige functies aan zijn toegevoegd, en S3-compatibele storage waar essentiële enterprise-voorzieningen aan ontbreken", zegt Scott Sinclair, senior analist bij Enterprise Strategy Group. "Met het toevoegen van de Kubernetes Operator helpt Cloudian dit dilemma uit de wereld, door volledig native S3-compatibele private cloudstorage die al jaren heeft bewezen dat het voldoet aan de eisen van grote bedrijfsomgevingen".

Beschikbaarheid, prijs en aanvullende informatie
Cloudians Kubernetes S3 Operator is vanaf vandaag kosteloos beschikbaar op GitHub: https://bit.ly/3j60zFB.

Meer informatie:
Over Cloudian
Cloudian is de meest gebruikte onafhankelijke leverancier van object storage-systemen, met geavanceerde S3-compatibiliteit en een uitgebreid partnerecosysteem. Het vlaggenschip van Cloudian, HyperStore, biedt onbegrensde schaalbaarheid en cloud-achtige technologie, flexibiliteit en rendabiliteit in het datacenter. Met de wereldwijde data fabric-architectuur van Cloudian kunnen enterprises object- en bestandsdata opslag, terugvinden en beschermen op meerdere sites, zowel on-premises als in Public Clouds, met één platform. Voor meer informatie: www.cloudian.com.

Contactpersoon voor de pers
Will McCurdy, Red Lorry Yellow Lorry
cloudian@rlyl.com

VMware, vCloud, vCloud Director, en VMware Cloud Provider zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van VMware, Inc. of zijn dochtermaatschappijen in de Verenigde Staten en andere jurisdicties.
Laatste van Cloudian B.V.

Logo MCS PR
Cloudian B.V. contact