www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau
PR: LVTPR

Ctac toegetreden tot High Tech Software Cluster van Brainport Development

’s-Hertogenbosch, 26 augustus 2020 – Business & Cloud Integrator Ctac N.V. (Euronext Amsterdam: CTAC) heeft zich in juli aangesloten bij het High Tech Software Cluster (HTSC), een project van Brainport Development. Deze samenwerking past bij de organisatieontwikkeling die de Business & Cloud Integrator doormaakt, waarbij het bedrijf steeds verder opschuift van traditionele ERP-leverancier naar innovatieve businesspartner.

Het High Tech Software Cluster bestaat uit een dertigtal software-ontwikkelende bedrijven en is gevestigd in het Software Competence Center (SCC) op de Brainport Industries Campus (BIC) in Eindhoven. Het cluster richt zich op innovatieve technologische ontwikkelingen in de maakindustrie.

Henny Hilgerdenaar, Chief Executive Officer van Ctac: “Wij geloven in samenwerken binnen een innovatief ecosysteem. Zo komen de specifieke kennis en kunde van verschillende partijen samen in end-to-end oplossingen.” Hilgerdenaar verwacht binnen HTSC-verband het innovatieve karakter van Ctac verder te kunnen versterken. “Voor ons biedt dit een uitgelezen kans om innovatie nóg meer handen en voeten te geven en samen te werken met mooie bedrijven en opdrachtgevers binnen Brainport Eindhoven, een innovatieve hightechomgeving met internationale allure.”

Innovatie tastbaar maken
Ctac zet sterk in op innovatie. Frank Koppen, Director of Innovation bij Ctac, verwacht dat het HTSC daar alle ruimte voor biedt. “We willen innovatie vertalen naar praktische use cases. Dat doen we niet alleen door gave technologie neer te zetten, maar ook door te zorgen dat taken, rollen en verantwoordelijkheden in de organisatie geborgd zijn, zodat innovatieve oplossingen tastbaar worden en ook daadwerkelijk landen.”

Binnen het HTSC wil Ctac intensief samenwerken met partijen die zich bezighouden met het ontwikkelen van de allernieuwste technologieën en oplossingen. “Onze uitgebreide kennis van de wensen en eisen van de business – waar deze oplossingen uiteindelijk gebruikt gaan worden – vult die hoogwaardige technische kennis naadloos aan”, stelt Koppen. “Zo ontwikkelen we samen de hightechoplossingen waar de markt naar op zoek is. Wij kunnen de andere partijen binnen het cluster helpen om proposities en verkoopbare oplossingen neer te zetten.”

Cloud-expertise
Naast businesskennis voegt Ctac ook diepgaande cloud-expertise toe aan het cluster. Ctac is een van de weinige partijen die aan de specifieke cloud-eisen kan voldoen waarop de HTSC-oplossingen draaien. HTSC Manager Wim Renders zegt daarover: “Hoewel de cloud nog voor velen vraagtekens oproept, is er ook heel veel vraag naar expertise in veilige cloud-oplossingen voor de maakindustrie. Een ondergeschoven kindje, als je het mij vraagt, in een tijd waarin kostenbesparingen extra interessant zijn.”

Over het High Tech Software Cluster
Het High Tech Software Cluster, een project van Brainport Development, behoort tot de officiële Smart Industry Fieldlabs en maakt deel uit van het innovatieprogramma ‘Fabriek van de Toekomst’. Dit programma is opgesteld door bedrijven, kennisinstellingen, onderwijs en brancheverenigingen in nauwe samenwerking met de provincie Noord-Brabant en de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM). Door samen sneller en slimmer producten en productieprocessen te realiseren en (innovatie)faciliteiten te delen, ontstaat een lager kostenniveau, hogere kwaliteit van het product en bovenal een snellere time to market. Bij het innovatieprogramma zijn in totaal zo’n 75 bedrijven en 6 kennisinstellingen aangesloten. De faciliteiten voor de Fabriek van de Toekomst worden op dit moment gerealiseerd op het terrein van Brainport Industries Campus.
hightechsoftwarecluster.nl

Over CTAC
Als Business & Cloud Integrator helpt Ctac haar klanten hun ambities waar te maken. Door continu te innoveren creëert Ctac daarvoor de benodigde business value. Ctac biedt een breed portfolio met oplossingen van SAP en Microsoft ‘on any cloud’ en levert diensten op het gebied van business consultancy, managed services, projecten, learning en detachering. Daarnaast heeft Ctac een aantal eigen producten waaronder de XV Retail Suite bestaande uit een omnichannel gedreven Point-of-Sale & Loyalty platform en SaaS-oplossingen voor de woningcorporatie en het commercieel vastgoed, respectievelijk Fit4Woco en Fit4RealEstate. Ctac bestaat in 2020 28 jaar en heeft in deze periode ruime ervaring en inhoudelijke kennis opgebouwd in de sectoren retail, wholesale, manufacturing en real estate. Over 2019 realiseerde Ctac een omzet van EUR 82 miljoen.

Ctac heeft op basis van leeftijd, kennis en ervaring een goed gebalanceerd personeelsbestand. Samenwerken om gemeenschappelijke doelen te bereiken staat hoog in het vaandel. Ctac is genoteerd aan Euronext Amsterdam (ticker: CTAC) en heeft haar hoofdkantoor in ’s-Hertogenbosch naast vestigingen in Wommelgem (BE) en Parijs (FR).

Bij Ctac werken ultimo juni 2020 414 medewerkers (ultimo 2019: 397 medewerkers). Meer informatie is te vinden op www.ctac.nl.
Laatste van Ctac N.V.
Ctac toegetreden tot High Tech Software Cluster van Brainport Development

Halfjaarcijfers 2020: Ctac houdt omzet op peil en boekt licht hoger resultaat ondanks Covid-19

Ctac boekt hogere omzet en hoger bedrijfsresultaat in eerste kwartaal 2020

Logo LVTPR
Ctac N.V. contact

Logo Ctac N.V.

073-6920692
  info@ctac.nl
  www.ctac.nl
Ctac N.V. sociaal

Ctac N.V. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS
Logo Pegasystems
Logo Unit4