ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: LVTPR

Bot Detection van Auth0 verlaagt de effectiviteit van credential-stuffing-aanvallen tot 85%

Bedrijven besparen dankzij blokkeerfunctie essentiële tijd en middelen

Bellevue, Washington, VS – 26 augustus, 2020Auth0, het identiteitsplatform voor applicatieteams, introduceert Bot Detection. Bot Detection is een nieuwe beveiligingsoplossing die de effectiviteit van een credential-stuffing-aanval met maar liefst 85 procent verlaagt, met minimale gevolgen voor de gebruikerservaring. De oplossing is een krachtige aanvulling op het uitgebreide beveiligingsportfolio van Auth0 en is te combineren met Auth0 Breached Password Detection, Brute Force Protection en Multi-factor Authentication. Samen zorgen deze oplossingen voor een uitgebreide bescherming tegen verschillende geavanceerde aanvallen, inclusief geautomatiseerde aanvallen, accountovernames, phishing-aanvallen en meer.

Credential-stuffing-aanvallen maken gebruik van gestolen accountgegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) van een eerder datalek en krijgen zo ongeautoriseerde toegang tot gebruikersaccounts op een andere website. De toegang wordt verkregen met behulp van grootschalige bot-aangestuurde aanvallen op de aanmeldflow en is voor veel bedrijven een groeiend probleem. Lopende Auth0-klantanalyse onthulde het volgende:
  • Auth0 ziet dagelijks een gemiddelde van 175.000 unieke IP-adressen die als verdacht worden beschouwd.
  • Dreigingsactoren kunnen maar liefst 65.000 IP-adressen gebruiken voor één aanval.
  • Tijdens een aanval kan het verkeer naar Auth0’s authenticatieservice voor maar liefst uit 65 procent aan credential stuffing bestaan.
  • Tijdens een credential-stuffing-aanval kan het verkeer voor een bepaalde website toenemen met het 180-voudige van het gebruikelijke volume, waarbij het verkeer dat gerelateerd is aan de aanval zelf 90 procent van de algemene activiteit in beslag neemt.
Bot Detection brengt vele gegevensbronnen samen om botgestuurde aanvallen voor aanmelding te identificeren en te bestrijden. De oplossing maakt gebruik van een verzameling risicosignalen en beoordelaars die indicatoren van verdachte activiteit identificeren. Deze meerlaagse benadering, die ook bekend staat als diepteverdediging, bestaat uit meerdere beveiligingsmogelijkheden, inclusief Bot Detection, die het aantal credential-stuffings-pogingen en vele andere aanvallen effectief verlagen.

Bot Detection controleert op hoog niveau IP-adressen op niet-verdachte gebeurtenissen, zoals succesvolle aanmeldingen. Ook monitort de oplossing op verdachte gebeurtenissen, zoals talrijke mislukte aanmeldpogingen bij meerdere accounts, en IP-reputatiegegevens, die worden gebruikt om bekende dreigingsfactoren te identificeren. Als verdacht verkeer wordt gedetecteerd, is een CAPTCHA-stap nodig om een aanmeldverzoek te voltooien. Dit systeem is ontworpen om het merendeel van de botaanvallen die gericht zijn op de aanmeldflow of registratieflow te verlagen. Bij de implementatie ondersteunt Auth0 klanten bij het gebruik van hun Universal Login-mogelijkheden, met aanvullende ondersteuning voor andere ervaringen in de komende maanden.
image
Geautomatiseerde aanvallen worden met de dag geavanceerder en deze grootschalige bots zijn ontworpen om te reageren op alle controles, om zo detectie te vermijden. Auth0 heeft ontdekt dat dreigingsactoren hun aanvalsstrategieën binnen vijf minuten kunnen wijzigen om een beveiligingscontrole te omzeilen. Meer dan 80 procent van de bedrijven geeft aan dat het moeilijk is om credential-stuffing-aanvallen te detecteren, verhelpen of bestrijden. Dit resulteert in een gemiddelde van meer dan 6 miljoen dollar per jaar aan schade per bedrijf en kan een grote impact hebben op IT-middelen, accountovernames en merkreputatie.

Matias Woloski, CTO en medeoprichter van Auth0: “De afgelopen jaren hebben we een stijging gezien in het aantal botaanvallen. Ze worden steeds geavanceerder en bedrijven investeren daardoor steeds meer in beveiliging. Doordat wij zo nauw betrokken zijn bij het aanmelden van applicaties met een dienst die meer dan 4,5 miljard aanmeldtransacties per maand beveiligt, hebben wij een unieke voordeelpositie voor het snel identificeren en blokkeren van verdachte activiteiten voordat ze schade aanrichten. Daarom is Bot Detection zeer effectief in het voorkomen van accountovernames en verlaagt de oplossing de druk op ontwikkelings- en beveiligingsteams."

Meer informatie over credential stuffing: Credential Stuffing Attacks: What Are They and How to Combat Them (whitepaper) en Reducing the Impact of Credential Stuffing (blogpost).

Over Auth0
Auth0 biedt een platform voor verificatie, autorisatie en beveiligde toegang voor applicaties, apparaten en gebruikers. Beveiligings- en applicatieteams vertrouwen op de eenvoud, schaalbaarheid en expertise van Auth0 om identiteit voor iedereen te laten werken. Auth0 bewaakt maandelijks meer dan 4,5 miljard inlogtransacties, beveiligt identiteiten zodat innovators kunnen innoveren en stelt internationale ondernemingen in staat om hun klanten over de hele wereld betrouwbare, superieure digitale ervaringen te bieden.

Ga voor meer informatie naar https://auth0.com of volg @auth0 op Twitter.

Aanvullend beeldmateriaal kunt u hier downloaden
Laatste van Auth0
9 op de 10 consumenten recyclet wachtwoorden

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Europese Dag van de Privacy: een checklist voor het beveiligen van je persoonlijke informatie

Logo LVTPR
Auth0 contact

Logo Auth0

Auth0 sociaal

Auth0 tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Extreme Networks
Logo ISBW
Logo Infor