Contentbureauwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: carolijn peelen bv

Retailer in dierbenodigdheden Fressnapf / Maxi Zoo kiest Shippeo voor inzicht in supply chain

Amsterdam, 26 augustus 2020 - Shippeo, de Europese marktleider in real-time transport visibility oplossingen, is als partner geselecteerd door Fressnapf Group, Europa's grootste retailer in dierbenodigdheden. Het Shippeo platform wordt de basis van Fressnapf’s digitale transformatie en zal via transparantie in de goederenstroom zorgen voor een betere planning en focus.

Fressnapf verkoopt ruim 10.000 producten online en in de 1.650 winkels van Fressnapf en Maxi Zoo, in 11 Europese landen. Het bedrijf bestaat 30 jaar en groeit snel, inmiddels tot een omzet van 2,3 miljard euro over boekjaar 2019. Om de beste klantervaring te bieden en de concurrentie voor te blijven, investeert de Fressnapf Group gericht in een strategische, digitale transformatie.

Transparantie in de wereldwijde toeleveringsketen
De supply chain van de Fressnapf Group strekt zich uit van China tot Noord-Amerika en Europa en is omvangrijk en complex. De verschillende transportmodi - van zeevracht tot wegtransport - met 10.000 containers en meer dan 25.000 vrachtwagenleveringen per jaar, vragen om nauwkeurige informatie over de status van zendingen van en naar distributiecentra. Dit blijkt extra van belang tijdens de Covid-19 pandemie, zodat de organisatie tijdig geinformeerd is over onverwachte vertragingen en veranderingen.

Het transport visibility platform van Shippeo stelt de Fressnapf Group in staat om een volledig end-to-end beeld te krijgen van het voorraadtransport in Noord-Amerika, China en Europa naar de vijf distributiecentra in Duitsland, via zeevracht naar Rotterdam, met binnenschepen naar Duisport en via de weg naar de DC’s, allemaal in realtime. Dit helpt om de toeleveringsketens voorspelbaarder en robuuster te maken.

Betere planning en geautomatiseerde processen
Nauwkeurige aankomstvoorspellingen maken een meer geoptimaliseerde schap- en promotieplanning in winkels mogelijk. Door te integreren met hun transportbeheersystemen (TMS) en verbinding te maken met de telematica van vervoerders, verzamelt het Shippeo platform locatie- en bestelinformatie in de hele leveringsketen. Een innovatief, zelfontwikkeld algoritme zet locatiegegevens om in nauwkeurige en betrouwbare ETA's, waardoor de supply chain managers van de Fressnapf Group kunnen anticiperen op verstoringen of vertragingen.

“Voorheen had de Fressnapf Group geen zicht op het containervervoer. Met Shippeo kan de informatie gemakkelijk worden verkregen”, aldus Matthias Wenzel, Hoofd Supply Chain Management bij Fressnapf. Het platform biedt ook inzicht in de prestaties van vervoerders en distributiecentra. "Een betrouwbare ETA voor inkomende leveringen was een kritieke eis voor het succes van het project. We zijn erg tevreden dat we er goed in zijn geslaagd om dat te realiseren.”

"We kozen voor Shippeo vanwege de kwaliteit van hun aanpak, hun begrip van onze unieke behoeften en de duidelijke zakelijke voordelen die de oplossing ons biedt", zegt Wenzel. "Shippeo verzendt updates over de verzendstatus naar klanten en andere belanghebbenden; een echte game-changer! Doordat dit geautomatiseerd gebeurt, kunnen teams die hier vroeger handmatig mee bezig waren zich nu richten op kerntaken en veel meer waarde toevoegen."

Thomas Spieker, Directeur Centraal-Europa bij Shippeo, is verheugd om de Fressnapf Group te verwelkomen bij Shippeo. "Het succes van de Fressnapf Group hangt samen met hun klantfocus. We werken samen aan verdere digitale transformatie, voor meer efficiency en rendement en een nog betere klantervaring.”

Over de Fressnapf Group
De Fressnapf Group is de Europese marktleider op het gebied van dierbenodigdheden en viert dit jaar zijn 30-jarig bestaan. Sinds de opening van de eerste winkel in Erkelenz (Duitsland) in 1990, is oprichter Torsten Toeller eigenaar van het bedrijf, waarvan het hoofdkantoor in Krefeld gevestigd is. Tegenwoordig omvat de Grroup meer dan 1.650 Fressnapf / Maxi Zoo-winkels in elf landen met circa 13.000 medewerkers in 50 landen. Het assortiment omvat 16 merken in alle prijscategorieën die exclusief verkrijgbaar zijn bij Fressnapf l Maxi Zoo. In Duitsland wordt het overgrote deel van de markten beheerd door onafhankelijke franchisepartners. De Fressnapf Group realiseert een jaaromzet van meer dan twee miljard euro. Fressnapf Group promoot verschillende dierenbeschermingsprojecten zonder winstoogmerk en werkt voortdurend aan haar eigen maatschappelijk initiatief: ‘Together for Pets’ vanuit de visie ‘Happier Pets. Happier People.’

Over Shippeo
Shippeo, de Europese marktleider in supply chain visibility, helpt internationale bedrijven om real-time logistieke data in te zetten voor uitzonderlijke klantenservice en operational excellence. Het wereldwijde platform biedt verladers, vervoerders en eindklanten continue monitoring en maximale nauwkeurigheid van verwachte aankomsttijden (ETA’s) voor elke levering, waardoor ze snel problemen kunnen identificeren en tijdig kunnen anticiperen. Shippeo werd opgericht in 2014 en volgt meer dan 5 miljoen ladingen per jaar voor meer dan 60 toonaangevende klanten zoals Carrefour, Eckes-Granini, Faurecia, Saint-Gobain en Schneider Electric. Shippeo werkt met 140.000 vervoerders in meer dan 62 landen.

Voor meer informatie: www.shippeo.com

Contact Shippeo
Dennis van Bodegom, Directeur Noord Europa dennis.vanbodegom@shippeo.com, +31 6 51 33 73 46

PR
Carolijn Peelen: carolijn@peelen.nu, +31 6 53 28 09 36
Laatste van Shippeo
TESISQUARE® start samenwerking met Shippeo voor real-time tracking van leveringen

Shippeo krijgt kapitaalinjectie van $32M van Battery Ventures en bestaande investeerders

Klanten van E2open en Shippeo profiteren van partnership

Logo carolijn peelen bv
Shippeo contact

Logo Shippeo

www.shippeo.com
Shippeo sociaal

Shippeo tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Roche Diabetes Care