ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: carolijn peelen bv

Retailer in dierbenodigdheden Fressnapf / Maxi Zoo kiest Shippeo voor inzicht in supply chain

Amsterdam, 26 augustus 2020 - Shippeo, de Europese marktleider in real-time transport visibility oplossingen, is als partner geselecteerd door Fressnapf Group, Europa's grootste retailer in dierbenodigdheden. Het Shippeo platform wordt de basis van Fressnapf’s digitale transformatie en zal via transparantie in de goederenstroom zorgen voor een betere planning en focus.

Fressnapf verkoopt ruim 10.000 producten online en in de 1.650 winkels van Fressnapf en Maxi Zoo, in 11 Europese landen. Het bedrijf bestaat 30 jaar en groeit snel, inmiddels tot een omzet van 2,3 miljard euro over boekjaar 2019. Om de beste klantervaring te bieden en de concurrentie voor te blijven, investeert de Fressnapf Group gericht in een strategische, digitale transformatie.

Transparantie in de wereldwijde toeleveringsketen
De supply chain van de Fressnapf Group strekt zich uit van China tot Noord-Amerika en Europa en is omvangrijk en complex. De verschillende transportmodi - van zeevracht tot wegtransport - met 10.000 containers en meer dan 25.000 vrachtwagenleveringen per jaar, vragen om nauwkeurige informatie over de status van zendingen van en naar distributiecentra. Dit blijkt extra van belang tijdens de Covid-19 pandemie, zodat de organisatie tijdig geinformeerd is over onverwachte vertragingen en veranderingen.

Het transport visibility platform van Shippeo stelt de Fressnapf Group in staat om een volledig end-to-end beeld te krijgen van het voorraadtransport in Noord-Amerika, China en Europa naar de vijf distributiecentra in Duitsland, via zeevracht naar Rotterdam, met binnenschepen naar Duisport en via de weg naar de DC’s, allemaal in realtime. Dit helpt om de toeleveringsketens voorspelbaarder en robuuster te maken.

Betere planning en geautomatiseerde processen
Nauwkeurige aankomstvoorspellingen maken een meer geoptimaliseerde schap- en promotieplanning in winkels mogelijk. Door te integreren met hun transportbeheersystemen (TMS) en verbinding te maken met de telematica van vervoerders, verzamelt het Shippeo platform locatie- en bestelinformatie in de hele leveringsketen. Een innovatief, zelfontwikkeld algoritme zet locatiegegevens om in nauwkeurige en betrouwbare ETA's, waardoor de supply chain managers van de Fressnapf Group kunnen anticiperen op verstoringen of vertragingen.

“Voorheen had de Fressnapf Group geen zicht op het containervervoer. Met Shippeo kan de informatie gemakkelijk worden verkregen”, aldus Matthias Wenzel, Hoofd Supply Chain Management bij Fressnapf. Het platform biedt ook inzicht in de prestaties van vervoerders en distributiecentra. "Een betrouwbare ETA voor inkomende leveringen was een kritieke eis voor het succes van het project. We zijn erg tevreden dat we er goed in zijn geslaagd om dat te realiseren.”

"We kozen voor Shippeo vanwege de kwaliteit van hun aanpak, hun begrip van onze unieke behoeften en de duidelijke zakelijke voordelen die de oplossing ons biedt", zegt Wenzel. "Shippeo verzendt updates over de verzendstatus naar klanten en andere belanghebbenden; een echte game-changer! Doordat dit geautomatiseerd gebeurt, kunnen teams die hier vroeger handmatig mee bezig waren zich nu richten op kerntaken en veel meer waarde toevoegen."

Thomas Spieker, Directeur Centraal-Europa bij Shippeo, is verheugd om de Fressnapf Group te verwelkomen bij Shippeo. "Het succes van de Fressnapf Group hangt samen met hun klantfocus. We werken samen aan verdere digitale transformatie, voor meer efficiency en rendement en een nog betere klantervaring.”

Over de Fressnapf Group
De Fressnapf Group is de Europese marktleider op het gebied van dierbenodigdheden en viert dit jaar zijn 30-jarig bestaan. Sinds de opening van de eerste winkel in Erkelenz (Duitsland) in 1990, is oprichter Torsten Toeller eigenaar van het bedrijf, waarvan het hoofdkantoor in Krefeld gevestigd is. Tegenwoordig omvat de Grroup meer dan 1.650 Fressnapf / Maxi Zoo-winkels in elf landen met circa 13.000 medewerkers in 50 landen. Het assortiment omvat 16 merken in alle prijscategorieën die exclusief verkrijgbaar zijn bij Fressnapf l Maxi Zoo. In Duitsland wordt het overgrote deel van de markten beheerd door onafhankelijke franchisepartners. De Fressnapf Group realiseert een jaaromzet van meer dan twee miljard euro. Fressnapf Group promoot verschillende dierenbeschermingsprojecten zonder winstoogmerk en werkt voortdurend aan haar eigen maatschappelijk initiatief: ‘Together for Pets’ vanuit de visie ‘Happier Pets. Happier People.’

Over Shippeo
Shippeo, de Europese marktleider in supply chain visibility, helpt internationale bedrijven om real-time logistieke data in te zetten voor uitzonderlijke klantenservice en operational excellence. Het wereldwijde platform biedt verladers, vervoerders en eindklanten continue monitoring en maximale nauwkeurigheid van verwachte aankomsttijden (ETA’s) voor elke levering, waardoor ze snel problemen kunnen identificeren en tijdig kunnen anticiperen. Shippeo werd opgericht in 2014 en volgt meer dan 5 miljoen ladingen per jaar voor meer dan 60 toonaangevende klanten zoals Carrefour, Eckes-Granini, Faurecia, Saint-Gobain en Schneider Electric. Shippeo werkt met 140.000 vervoerders in meer dan 62 landen.

Voor meer informatie: www.shippeo.com

Contact Shippeo
Dennis van Bodegom, Directeur Noord Europa dennis.vanbodegom@shippeo.com, +31 6 51 33 73 46

PR
Carolijn Peelen: carolijn@peelen.nu, +31 6 53 28 09 36
Laatste van Shippeo
Ivanti neemt MobileIron en Pulse Secure over om intelligente en veilige ervaringen te bieden op alle apparaten in de hele organisatie

Cobase en Ebury werken samen voor FX-diensten

Thales introduceert Ready to Fly- oplossingen voor een veiligere vliegreis

Techone kondigt overname Infopact aan

Worldstream lanceert software-defined netwerk met MSP Deltics als launching partner

Itzos en ITvisors bundelen krachten bij het ontwikkelen, verbinden en beheren van zorginformatiesystemen

Zorgmedewerkers beoordelen IT-voorzieningen positiever door coronacrisis

Yenlo en aomation sluiten Channel Partnership

Ziekteverzuim bij kwart organisaties gestegen sinds aangescherpte coronamaatregelen

Door partnerships met Zuora en Cylynt helpt Thales leveranciers meer waarde te halen uit hun software

Eén op de elf organisaties heeft losgeld betaald bij ransomware

Plegt-Vos bouwt gerobotiseerde fabriek voor slimme productie duizenden kant-en-klare woningen

Ondanks drukte duurt pakketbezorging in de week voor Sinterklaas maar 1,5 dag

Onguard verwelkomt Adriaan Kom als Chief Commercial Officer

Online je boodschappen bestellen bij Van Gelder groente & fruit

Breedband in Bedrijf gaat verder als Clear Mind IT Consultancy

AZL biedt 1,5 miljoen deelnemers real-time inzicht in pensioenplanning met nieuwe Mendix portal

Whitesky, de eerste Europese white label cloud computing oplossing, komt naar Nederland

AWS en BlackBerry bundelen krachten voor vernieuwing intelligent voertuig-dataplatform

Jortt kiest voor PSD2-diensten van YTS vanwege gemak en automatisering

Total kiest Nutanix voor digitale transformatie

Verkiezingswinst gaat in 6 op de 10 gevallen samen met logowijziging

NL-Alert controlebericht op 7 december

Ministerie van OCW sluit vierjarig miljoenencontract met Sogeti

VMware kondigt beschikbaarheid van zijn Enterprise Blockchain Platform aan
‘Doorgaan tot de oplossing je past als die little black dress’

Nieuwe overeenkomst PA Consulting en Jacobs: toekomstige investeringen en strategisch partnerschap

Black Friday 2020 in Nederland: Wat kochten we en hoeveel gaven we uit?

Razer en BAPE werken samen aan gelimiteerde collectie ‘A GAMING APE’

Computer Security Day 2020: waar moeten bedrijven meer aandacht aan besteden?

Ambulance Amsterdam zorgt voor veilige toegang voertuigen met Webfleet Solutions

Logo carolijn peelen bv
Shippeo contact

Logo Shippeo

www.shippeo.com
Shippeo sociaal

Shippeo tweets

Logo Maunt
Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo PA Consulting
Logo Criteo
Logo Pure Storage